Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 8. 11. 2024, 7:13
Mk4 s dutinou pro klín problém je, obcházím ho tak, že jsem pokoupil MK4 i bez něj a pak si ho tam dofrézoval. Typicky třeba upínače na kleštiny, třeba ER40, a pak vyvrtávací tyče který ho neměli.
Co se týká upínání SK40 do 63, tak jsi to vyřešil pěkně. Máš výhodu že na WH je už takto udělaná možnost unášení. U mojeho H je lícní deska prakticky pevná součást. Takže tam by taková redukce musela být prišroubovaná do ní čili by musela mít buď otáčky lícní desky, což je málo, a pak taky roztáčíš velkou hmotu, nebo by musela mít ložisko, a tím se dostaneš mimo průměr vřetene.
Dá se použít vodící podpěra Která se upne na lícní desku kde stojí a vřeteno prochází bronzovým kluzným uložením, to je v kuželu, takže můžeš vymezit vůli a můžeš používat otáčky vřetene. Opět se ale přijde o průměr vřetene.
Prodloužení má samozřejmě vliv na tuhost, neboť se tím prodlužuje páka, čím blíž u vřeteníku, tím líp. Takže z mých zkušeností na mý vyvrtávačce je nejlepší použít MK 4 a zastrčit vřeteno co nejhlouběji do mašiny.
Jinak tam kde mi to dovolí průměr si vyrábím podobný podpěry, součástí je valivý ložisko, vřeteno pouze unáší, např.
Pak jsem to trochu modifikoval, frézovací už zůstane, vyvrtávací bude znova modifikace
Původně nějaké SK nástroje a ještě jednu voďící podpěru dokonce na WH 63 ještě v původním stavu jsem na to měl nachystané, ale ukázalo se že to není ta nejlepší cesta.
Na to WH63 jsem nedávno viděl prodávat FP40/63, na Slovensku, což mít WH bych si jako doplněk pořídil, to by se mohlo někdy hodit, ale zase platí ta prodloužená páka.
Pak jsem ještě viděl na WH 63 obrážecí hlavu, samozřejmě vyráběnou. Toho ale moc přítel nejsem zrovna na vyvrtávačce.
K tomu tvému unašeči, to ozubené kolo toho dotahovacího šroubu máš vymyšlené jak? Já to měl vymyšlené na venkovní prstenec s vnitřním čelním ozubením přes planety. Tak jak to mám na honovacích hlavách. Chtěl jsem se s tou redukcí dostat do průměru vřetene.
Edit: už to vidím, tím imbusem.
Co se týká upínání SK40 do 63, tak jsi to vyřešil pěkně. Máš výhodu že na WH je už takto udělaná možnost unášení. U mojeho H je lícní deska prakticky pevná součást. Takže tam by taková redukce musela být prišroubovaná do ní čili by musela mít buď otáčky lícní desky, což je málo, a pak taky roztáčíš velkou hmotu, nebo by musela mít ložisko, a tím se dostaneš mimo průměr vřetene.
Dá se použít vodící podpěra Která se upne na lícní desku kde stojí a vřeteno prochází bronzovým kluzným uložením, to je v kuželu, takže můžeš vymezit vůli a můžeš používat otáčky vřetene. Opět se ale přijde o průměr vřetene.
Prodloužení má samozřejmě vliv na tuhost, neboť se tím prodlužuje páka, čím blíž u vřeteníku, tím líp. Takže z mých zkušeností na mý vyvrtávačce je nejlepší použít MK 4 a zastrčit vřeteno co nejhlouběji do mašiny.
Jinak tam kde mi to dovolí průměr si vyrábím podobný podpěry, součástí je valivý ložisko, vřeteno pouze unáší, např.
Pak jsem to trochu modifikoval, frézovací už zůstane, vyvrtávací bude znova modifikace
Původně nějaké SK nástroje a ještě jednu voďící podpěru dokonce na WH 63 ještě v původním stavu jsem na to měl nachystané, ale ukázalo se že to není ta nejlepší cesta.
Na to WH63 jsem nedávno viděl prodávat FP40/63, na Slovensku, což mít WH bych si jako doplněk pořídil, to by se mohlo někdy hodit, ale zase platí ta prodloužená páka.
Pak jsem ještě viděl na WH 63 obrážecí hlavu, samozřejmě vyráběnou. Toho ale moc přítel nejsem zrovna na vyvrtávačce.
K tomu tvému unašeči, to ozubené kolo toho dotahovacího šroubu máš vymyšlené jak? Já to měl vymyšlené na venkovní prstenec s vnitřním čelním ozubením přes planety. Tak jak to mám na honovacích hlavách. Chtěl jsem se s tou redukcí dostat do průměru vřetene.
Edit: už to vidím, tím imbusem.