Myslim, ze i oskar chape vyznam testovani a prototypu, jen si chtel trochu zaoponovat

I velci kluci, treba konstrukteri aut, napred udelaji model ze snadno obrobitelneho materialu (tady je dokonce ten prvni z hliny) a nerezou rovnou lisovaci formy ze zeleza. Pokud neco delam a chci zkusit nekolik variant, tak je urcite levnejsi a rychlejsi to riznout z neceho levneho a snadno obrobitelneho, kde ma nastroj "neomezenou" zivotnost. Driv jsem to strihal z papundeklu, ted to budu mit s komfortem z polystyrenu.
Predpokladam, ze i Ty, oskare, pouzivas ve sve profesi debugger a testovani na nejakych cvicnych datech. Nebo jsi skutecne takovy tvrdak, ze to napises a rovnou vyzkousis az u zakaznika v ostrem provozu?
A skutecne kdyz sis poridil svou prvni frezku, tak sis bez predchozich zkusenosti nahodil nejaky CAD (a hned pochopil celou jeho logiku), pak nahodil nejaky CAM (a hned pochopil celou jeho logiku), nacez jsi tam rovnou vrazil sestku frezu a jel do litinoveho bloku? Pokud ano, tak mas muj obdiv. Ja to takhle primocare neumim. Jenom se skamaradit s CADem a CAMem mi trva hodne dlouho, zvlast kdyz jsem drive zadny strojarsky CAD nemel v ruce, nemam se u koho nachytrit a vsechno delam formou tutorialu a pokusu/omylu. Kdyz jsem si chtel neco vyvrtat, tak pro me zatim bylo snazsi si naprogramovat prevodnik Excellon -> G-code, nez to udelat v CAD/CAMu. Halt jsem asi pomalejsi a zrejme i castecne momentalne zaostaly.
A jeste k tem limitum zarizeni, na kterych ses tak otacel: pro me neni limitem jenom to, jak moc se to rozklepe pri obrabeni duralu. Hodne me zajima treba maximalni dosazitelna rychlost prejezdu (protoze to bude vetsinou vrtat nebo vozit laser), presnost najeti na ted cerstve dodelany home atd.
Krasny slunecny den preji.