
Soustruh Loewe DZ3 rozebírání
Bohužel jsem OSVČ a ona je má žena i účetní. Blbá kombinace
v tomto případě. Jinak si má to nemůžu stěžovat.

To jsem zkusil jako první. Bohužel mě po deseti letech už trochu zná. tak mi to neprošlo.
Já jsem té své lepší polovičce taky diplomaticky vysvětloval, že "nutně" potřebuji ještě jeden soustruh (Myford).
Ale stále do toho (přípravky, nářadí a nástroje ....) cpu další a další peníze, tomu se nikdo asi nevyhne a doma mi to prochází
Prostě když bude soustruh doma, tak už se další výdaje nějak vysvětlí a druhá strana to určitě pochopí
Já mít místo, tak do takové mašiny a za ty many jdu.
Držím palce!!!!
Ale stále do toho (přípravky, nářadí a nástroje ....) cpu další a další peníze, tomu se nikdo asi nevyhne a doma mi to prochází

Prostě když bude soustruh doma, tak už se další výdaje nějak vysvětlí a druhá strana to určitě pochopí

Já mít místo, tak do takové mašiny a za ty many jdu.
Držím palce!!!!
Jsem na tom s manželkou podobně, ale buď chlap a trochu si šlápni. Já tě trochu popoženu. O tomto soustruhu vím, nejseš jedinej zájemce ( já vím min. o jednom vážným) a ten člověk , co ho prodává ,soustruhům i trochu rozumí a ví , že za cenu 15 a více ho určitě prodá. Já bych se moc dlouho nerozmýšlel. Ale jinak ti do toho nebudu mluvit.
musíš jí vysvětlit, že kdo si hraje, nezlobíAcemanLB píše:To jsem zkusil jako první. Bohužel mě po deseti letech už trochu zná. tak mi to neprošlo.

pravda, alkoholik a děvkař by asi soustruh nechtěl
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 16. 10. 2012, 5:23
Něco podobného podstupuji právě teď. Loni jsem koupil Volmana S-35 který stál cca 5 let pod plachtou. Poslední rok už na něho dírama i teklo. Měl všechno zatuhlé. Mašina dělala v jedné zamečnické dílně ze který ji koupil můj kámoš a ten ji nechal těch pět let venku. Váží cca 1800kg a dal jsem za ni 7t. Cca 4kč/kg. Můžu s klidem říct, že bych ani víc nedal, protože co práce v tom je a bez jasného výsledku. Koupil jsem to jen proto, že v případě neopravitelnosti to dám do šrotu a nebudu tratit. Rovnou říkám, že je tam milion neznámých. Jak tuším někdo psal přede mnou buď něco chybí nebo je něco špatný. A má 100% pravdu. Dle mého ten stroj nebyl jen na vzdušné vlhkosti. Ta plachta vypadá moc dobře. Ta je tam daná nedávno kvůli prodeji. Tyhle plachty vydrží na slunci a mrazu cca 2 roky a podle stavu a vypraskání barvy a kitu tak mašina tam stojí daleko dél. Tyto mašiny za desetiletí jsou tak nacucané, že by při dobrém zakrytí nevypadali tak rezavě a "oschle"
Než to koupíš zkus projít pár věci.
- Zkus povolit šroub vypouštění oleje. Voda se drží dole takže poletí ven jako první. Podle toho si uděláš obrázek o nemechanickém stavu převodovky. Mechanický stav prověř jednoduše - zkus točit vřetenem a řadit.
- koukni na výměnná kola jak jsou otlačený. Dle toho si jde udělat jakous představu v jakém stavu bude v suportu šnek a kola posuvu
- koukni na trapéz a tomu bude odpovídat i matice
- orezlý lože nic neznamená. Horší je to vždy pod saněmi, tam se drží vlhkost a tam také vzniká hloubková korore.
- koukni na stav lože pod univerzálkou
- zkus jestli je možné vytáhnout klíny. Jsou vydřené, orezlé?
- Nevidím jestli to má chlazení ale koukni jestli v noze nezůstala voda a noha nepraskla
Taky si prober na co to chceš. Jestli chceš honit setinky tak do toho ještě cosi nasypeš. Zvaž to. Jen očištění je práce na celý víkend. Posléze rozchodit komplet převodovku, v lepším případě je všechno dobrý jen nějak opotřebené, ale funkční takže stačí udělat mazání, spojku a vůle. V případě nějakého poškození jsou to tisíce za nové kola atd..
le na druhou stranu pokud budeš mít štěstí tak do toho dáš trochu peněz a mraky práce, ale budeš mít poctivou mašinu za nějakých 15t. A to je cena nejmenšího číňana

Než to koupíš zkus projít pár věci.
- Zkus povolit šroub vypouštění oleje. Voda se drží dole takže poletí ven jako první. Podle toho si uděláš obrázek o nemechanickém stavu převodovky. Mechanický stav prověř jednoduše - zkus točit vřetenem a řadit.
- koukni na výměnná kola jak jsou otlačený. Dle toho si jde udělat jakous představu v jakém stavu bude v suportu šnek a kola posuvu
- koukni na trapéz a tomu bude odpovídat i matice
- orezlý lože nic neznamená. Horší je to vždy pod saněmi, tam se drží vlhkost a tam také vzniká hloubková korore.
- koukni na stav lože pod univerzálkou
- zkus jestli je možné vytáhnout klíny. Jsou vydřené, orezlé?
- Nevidím jestli to má chlazení ale koukni jestli v noze nezůstala voda a noha nepraskla
Taky si prober na co to chceš. Jestli chceš honit setinky tak do toho ještě cosi nasypeš. Zvaž to. Jen očištění je práce na celý víkend. Posléze rozchodit komplet převodovku, v lepším případě je všechno dobrý jen nějak opotřebené, ale funkční takže stačí udělat mazání, spojku a vůle. V případě nějakého poškození jsou to tisíce za nové kola atd..
le na druhou stranu pokud budeš mít štěstí tak do toho dáš trochu peněz a mraky práce, ale budeš mít poctivou mašinu za nějakých 15t. A to je cena nejmenšího číňana

No a nemohl by si mi půjčit 15000,- Kč?AcemanLB píše:To jsem zkusil jako první. Bohužel mě po deseti letech už trochu zná. tak mi to neprošlo.
Mě, svýmu nejlepšímu starýmu kamarádovi z vojny, co ti zachránil život když tě vytáhl z hořícího tanku, tenkrát na cvičení na Doupově? Pamatuješ ještě na sestřičku Blanku, ty "KUKADLA" jaký měla. Brachu co všechno jsme spolu zažili. ( O tý Blance doma nic neříkej!) Víš ten můj exekutor, to je jinak hodnej člověk, ale ty prachy..
Dal bych ti do zástavy soustruh, starší ale dobrej. To aby si mi věřil, přeci jenom jsme se pár let neviděli, a dneska, ono pučit někomu prachy. Fakt vrátím, a nezapomeň, kdo tě tenkrát vytáhl.
P.S. Za flašku Ouza do půl roku umřu. Třeba v hořícím autě, škoda že tam nebudeš se mnou..
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, vole.
Nechci vypadat jako škarohlíd, ale na tvém místě bych si ještě jednou hodně pozorně přečetl příspěvek Tumlíka - ten přesně vystihuje podstatu věci. Jestli jsi machr na různé dodělávky (vč. elektra), máš několik dobrých kamarádů ve strojařských firmách ochotných pro tebe zdarma udělat různé atypy, máš minimálně jednou tolik financí na dostrojení, máš spoustu volného času v rozsahu nejspíš stovek hodin + pozitivní pohled na svět, pak by ta koupě pro tebe mohla mít smysl. Jestli ne (a navíc by soustruh byl jen k občasnému hobbystickému využití), zapomeň na to a udržíš si duševní rovnováhu i dobré vztahy s drahou polovičkou. A navíc GeeSnake nebude muset falšovat úmrtní list
...
Optimistické řeči o zachraňování krásných mašin jsou sice povznášející, ale těch nezachráněných byly, jsou a budou plné smeťáky, a zeměkoule se pořád ještě točí. I v medicíně občas při infaustní prognóze lékaři svlékají rukavice.

Optimistické řeči o zachraňování krásných mašin jsou sice povznášející, ale těch nezachráněných byly, jsou a budou plné smeťáky, a zeměkoule se pořád ještě točí. I v medicíně občas při infaustní prognóze lékaři svlékají rukavice.
Tak nevím co si z vašich příspěvků vzít, polovina že je to moc náročné to dát do kupy, chybějící věci atp. (nečekám od začátku že to bude procházka růžovým sadem) a druhá polovina ať do toho jdu že je to fajn stroj a že se dá spousta věcí dodělat, dovyrobit. Nic k tomu soustruhu není, žádná kola, doplňky dokonce ani kličku k čelistem to nemá. Vím že mě na tom čekají minimálně desítky hodin práce před prvním roztočením. A když už by to nešlo dát do kupy třeba co se týče převodovky tak je alespoň fajn základ pro přestavbu na cnc. S vřetenem a převodovkou jsem zkoušel hýbat a to se zdá být v pořádku. Žena už ustoupila na 12 tak když tam do zítřka vydrží a majitel si to nerozmyslí tak ho asi vezmu. Všem díky za postřehy.
PS: aby dělal ve stovce opravdu nepotřebuju
ale bylo by to hezké 
PS: aby dělal ve stovce opravdu nepotřebuju


Neřekl bych, že je to s těma investicema tak divoký. Pár strojků jsem už ze spárů vysoký pece zachránil. Samozřejmě nemakaj v přesnostech jako když vyšly z fabriky a ani to od nich nečekám ,nicméně fachčej v rozumnejch tolerancích. Kolikrát jsem překvapenej co zmákne soustruh z dvacétejch let s brutálníma vůlema. Budeš potřebovat hodně času, nějaký to místo a chtělo by to i kočku nebo dílenskej jeřábek. Samozřejmě tě čeká spousta dřiny fyzický i duševní, ale pak ...
Netušim, ale jaký strojařský možnosti a zkušenosti.

Díky za postřehy. Jestli to dopadne tak se potom uvidí jestli to zvládnu třeba to částečně rozeberu a zjistím že na to nemám a půjde dál do světa nebo ho odstrojim a predelam na cnc. V každém případě vás budu informovat. Ale třeba budu mít kliku a bude to skoro bez problémů. Z čeho mám největší strach je vykládaní z auta. Mám mezi rampou a podlahou auta cca 40 cm schod(auto je níž) a nemám tam možnost jesterky. Potom až bude na rampě tak už je to jen asi 5 metrů po celkem rovině. Nějaký postup by jste mi nedoporučili?