Proboha a proč by to nešlo?liam86 píše: Osobne som tiez zvazoval tuto moznost ale po precitani par diskusii som od toho upustil, podla ohlasov je problematicke spravne napnutie pre optimalny chod a zivotnost, takze bez napinaku je to ruska ruleta, s napinakom len otacky jednym smerom.
na světě se točí stovky milionů vehementů poháněných klínovými nebo nověji mikrodrážkovými řemeny, je to v každém autě a leckde i několik, v každém autě to spolehlivě při životnosti tisíce a tisíce hodin pohání min. alternátor a vodní pumpu, klimatizaci, servořízení a bůhvíco ještě a tobě to nedokáže pohánět jeden soustružek?
samozřejmě to musíš mít udělaný tak, abys mohl řemen napnout, buď posunováním motoru nebo napínákem, jinak by to ani nešlo smontovat
to že by se převod s napínákem mohl točit jen jedním směrem je názor nějakého zblbla krerý nerozezná pevný napínák od nějakého pérového z "tdi"
nesmíš věřit všemu co někdo někam napíše
samozřejmě když tam ten napínák dáš na plíšek z Merkuru a dáš ho na tažnou stranu tak ulítne
najdi si někde na webu nebo ve strojnických tabulkách jak se převod klínovým řemenem navrhuje, minimální průměry řemenic atd
klíňák musí táhnout za boky, ne za dno
správné napnutí klíňáku je tak, že při zatlačení doprostřed mezi řemenice se trochu prohne
když bude moc, bude to kňourat a hřát se to
když zadáš do Seznamu "výpočet převodu klínovým řemenem" tak ti vyběhne hromada odkazů
nehledej v tom vědu
nevymýšlej pí.....