identifikace staré (předválečné) vrtačky
-
- Příspěvky: 810
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Já jsem ve vřetenu udělal kužel Morse 3 jen nožem na soustruhu a do něj dal redukční pouzdro Mk 3/2 s uříznutou částí nad dírou pro klín. Ten kus jsem musel odříznout, protože mezi původním kuželem a osazením pro ložiska už bylo málo místa. Původní vřeteno je úplně měkké a to futro je alespoň kalené, s celkovou házivostí to sice bude horší než u nového broušeného vřetena, ale zase nesrovnatelně dostupnější. Také jsem měl tak příšerně vymačkaný kužel, že v něm už vrták vůbec nedržel, ale přesto myslím, že tam byl Morse kužel, protože vrtáky z té doby ho také mají. Já osobně jsem se s vrtákem s metrickým kuželem ještě nesetkal.
Dnes jsem zkoušel puvodní hlavičku(tu co tam byla) dát do morse pouzdra a ma jiny uhel a taky nezajede dovnitř tak jak má ale ted už je to trochu jedno
mam tady poudro s morse2 a vnějškem přebroušeným na 25 mm (měl jsem ho v revolveru sve R12) takže na tehle rozměr to převrtám a vystružím.Myslím že když to tam dám za tepla bude to držet víc jak kužel M3 (stejně tam pro jistotu dam červa a na pouzdru vybrousím plošku), Myslím že s házivostí to nebude tak tragické tedy alespoň na to me kovozemědělské obrábění.

http://aukro.cz/strojni-sverak-i3758573460.html" onclick="window.open(this.href);return false; Zrovna tohle je jeden z krasavců za supr cenu, už chybí jenom zbytky svarů, jak se heftovaly nepřizpůsobivý díly na čelistitumlik píše:nj krása, třeba s tím nedělalo žádné hovado, onehdá někdo na netu prodával strojní svěrák za docela ranec a byl jak řešeto, to jsem ještě nevidělZbýňa píše:Hmm za sto let nemá ten stůl snad ani jednu díru navíc. Zajímavý

Opravený velký svěrák jsem loni prodal řka že velkou vrtačku nikdy mít nebudu a hle
no počkám až se nějakej oběví ve šrotě 
Jinak už mám horní rameno kompletmě rozebrané očištěné a v základu stejně tak i ostatní drobné díly ramena (motor jeho konzole).A taky moror kompletně rozebraný a vyčištěný a vyměněná vazelína v origo skf ložiskách které sice vubec nechodily (byli zalepené jakousi starou vyschlou vazelínou obě jsem je musel snad 10* vymývat)


Jinak už mám horní rameno kompletmě rozebrané očištěné a v základu stejně tak i ostatní drobné díly ramena (motor jeho konzole).A taky moror kompletně rozebraný a vyčištěný a vyměněná vazelína v origo skf ložiskách které sice vubec nechodily (byli zalepené jakousi starou vyschlou vazelínou obě jsem je musel snad 10* vymývat)
Tak vreteno opravene odvrtane vystruzene a za tepla vlepena upravena redukcni vlozka.Jem zvedavy jal hodne to bude hazet. Ale ted mi vrta hlavou k cemu jsou v nalitcich v ramenu vretena cepy s kladkami (2ks) jedna vzadu u konzoly pro motor a druha u remenice vretene,předpokladam ze budou slouzit k napinani řemene ale netusim jak to konstrukter myslel? Nemate nekdo foto origo napinani?Nebo k cenu to vlastne slouzilo?
Sakryš to mě nenapadlo jsi hlava otevřenáchb píše:nejsou náhodou pro závaží, vyvažující váhu vřetene ?


Pravě se hrabu ve věcech co se v práci vyhazovalo a možná by se daly použít koncové dorazové tlumiče;)
a zdroj této informace?exot007 píše:Takže je to vrtačka TOS typ BS výroba kolem roku 1946-47. řemen již mám a vrtám
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...