Ano zařídím se dle nich, tj. udělat jenom to nejnutnější pro zprovoznění třeba tak jak radí prochaska a bez zásadních zásahů do stroje jak píše fidel a potvrzuje testone. Což tím pádem nevyloučí možnost, že časem dojde také na ukázkovou renovaci dle fidela.

Jinak jsem velice potěšen malůvkou předlohy a vysvětlením od fidela - dík moc za názorné a polopatistické osvětlení, tak se na mne musí abych to pobral. Podstata účelu předlohy je mne teď jasná, ale jak to přesně funguje pochopím asi až to celé rozeberu kvůli vyčištění a uvidím kompletní konstrukci. Pochybnost zůstala, protože teď mám z toho dojem, že hřídel vřetena je rozdělena, což asi nebude... Již se mně ale povedlo díky tomuto vysvětlení sundat univerzálu viz. níže.
V pátek by měli dorazit hodinky, abych mohl proměřit stav před rozebráním a čištěním. Do té doby mám několik dalších dotazů dle obrázků níže:
1. ložisko není zakrytované - je to OK?
2. co s vylomeným zubem?
3. na univerzále (přírubě) schází šroub, toto bude pro zprovoznění asi nutné doplnit jinak by to asi házelo - je to tak?. Měrku M a W závitů již mám, tak to prubnu a pokud to nebude ani jeden z nich, díky radě od prochasky již mám jasno, že budu hledat BSW měrku i šroubky

4. vřeteno má vnitřní závit k čemu to je dobré?
5. kužel vřetena (pokud tam nějaký bude) je až za závitem jak zjistit co je to zač? Posuvkou se tam nedostanu

6. jaké nejnutnější nože začít shánět - druh, materiál, výrobce či dodavatel - každa rada dobrá Díky předem za info a rady a já jdu shánět klíňák a ten měnič, abych o víkendu mohl rozebrat, vyčistit a zkusil možná již zatočit
