Baťa1 píše:hmmmmm, tak to jsou rady teda, zejmena ta s tim grafitem, to se to cvaká do klávesnice když se za nic neručí, ani se nezeptá o jaké šrouby že to vlastně jde jestli o kluzné nebo o valivé (kuličkové) a napsat ať to posype grafitem,
Hadesi ty ten grafit si nasyp do bot a nepiš nesmysly, kdes to bože viděl mazat šrouby na frézce grafitem, to asi děláš někde na kovárně kde se grafitem mažou nýty u kleští aby nevrzaly, to teta mám rád takové odborníky... ten grafit se jako mazivo použít dá ale uplně na něco jiného spíš jako speciální mazivo do vysokých teplot a na věci kde není jiného zbytí ale na šroub u frézky buď olej občas pokapat a nebo teda v nejhorším případě nějaké to plastické mazivo -(vazelínu), rozhodně né grafit a už vůbec ne suchý, u grafitového mazání je nebezpečí zadření protože udržet ten grafit na té třecí ploše je nemožné suchý grafit opadá sám a šrou je tim pádem bez maziva, z nosného média jako z oleje nebo vazelíny se dokáže odloučit takovým způsobem že se napěchuje v mezerách zejmena pokud je to aplikováno "odborníky" do například valivých ložisek, grafit je tak do kovárny nebo slévárny na hrubé mazání je s toho akorád bordel a všechno kolem zašpiněné což na kovárně nevadí
promiň, ale pokud tam nasereš kilo grafitový vazelíny, tak je to jasný, to je tak do kováren, kde to nevadí.
běžně ten grafitový prášek používám, protože na vazelínu na šroubech se chytal dobrej bordel.
Netvrdím, že to byla snadná záležitost, protože opucovat Comagrav 760-ku nebyla žádná sranda. Zatuhlé zbytky čehosi, co bylo kdysi vazelínou byl bez rozebrání docela problém (stejně jsem toho minimálně polovinu musel rozebrat a vydrhnout v benzínu, pěkně malým kartáčkem na ruce). Zas...ej jsem byl až za ušima a smrděl jak benzínka před výbuchem.
No a potom pěkně štěteček, prsty, kousky hadrů, a poctivě všechno ošetřit tím grafitem...
A věř mi, že jsem byl jak prase...
Grafit se usadil na povrchu šroubů i v závitech, řekl bych, že se tam časem i zažral.
Dnes mi stačí mašinku stlačeným vzduchem ofouknout (u mne jde vlastně jen o spodní šroub na ose Y, a znovu hadrem jen tak "ošmrdlat", nechat osu několikrát projet z nuly do maxima a přebytek sebrat vysavačem.
Nic se na to nelepí, nikde nic nestříká, nikde nic nekape.
No a protože chci mít na dílně čisto, tak po práci odsaju zbytky usazené na trapézu (jo, mám k němu dobrý přístup), takže v pohodě.
Ten grafit je tak nějak mastný sám o sobě, ten tam drží stále.
nejhorší je jednou za čas oprášit X a Z osu, ty jsou krytované, takže tak dvakrát do roka sundávám plechování.
Ale že by se něco někde vydřelo jsem si za tři roky provozu nevšiml.
p.s.
na grafit v botách reagovat nehodlám,
Dotaz zněl, jak tedy kdo a čím ošetřuje svého "mazlíka"