CNC NA PLOŠNÁKY

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Niperix
Sponzor fora
Příspěvky: 92
Registrován: 10. 8. 2011, 7:01
Bydliště: Kysuce

3. 4. 2015, 12:47

Ja by som skúsil inú cestu:

https://www.youtube.com/watch?v=_DGUUoK_XTA

Alebo:

https://www.youtube.com/watch?v=FkHpjzOhzxA

Niekde som videl aj video s laserovou tlačiarňou a toner ustaľoval v acetónových výparoch.
Nieje to síce na obojstranné plošné spoje ale inak to celkom ujde.

Ak je to nepoužiteľné tak budem rád keď ma vyvediete s omylu.
S prianím pekného dňa Niperix
Vopred sa ospravedlňujem za gramatické chyby

KX3 + GWE64 + GRAVOSTAR Profi v štádiu ťažkého testovania.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9340
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

3. 4. 2015, 2:05

Pro mě bylo docela důležitý i vrtání, to toto neřeší, taky se mi na tom druhym videu zdá, že tam po vyleptání vidim nějaký kazy (že to nekrylo dokonale), ale to může bejt věc vyladění. Škoda, že neni nikde fotka výsledku z prvního videa. Jinak to působí v této kategorii hodně produktivně a neni to omezený jen na předlohu z PCB softu (spousta předloh po netu jsou bitmapy, což je třeba pro frézovací metodu další komplikace).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

3. 4. 2015, 2:30

prevest bitmapu na vektor je brnkacka, v tom bych omezeni nevidel
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9340
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

3. 4. 2015, 2:51

filla píše:prevest bitmapu na vektor je brnkacka, v tom bych omezeni nevidel
Ano, ale třeba pro pozitivní LDI "plotterového" typu (příp. kreslení fixou) to rozhodně nebudou tak pěkný efektivní dráhy, jako z PCB CAMu. Pokud stačí jen kontury, tak to asi opravdu zásadní problém neni.
Naposledy upravil(a) Thomeeque dne 3. 4. 2015, 5:05, celkem upraveno 1 x.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Niperix
Sponzor fora
Příspěvky: 92
Registrován: 10. 8. 2011, 7:01
Bydliště: Kysuce

3. 4. 2015, 4:45

Thomeeque píše:Pro mě bylo docela důležitý i vrtání,....
No na výrobu prototypu by som si navŕtal aj sám to nieje až taký problém ako "nakresliť" plošák od ruky.

Ak je nutné viac kusou (dajme tomu nad 5) zadal by som výrobu či už v Číne alebo tu.

Ako ste už viacerý poznamenali curexit je hnusák :roll: vrstvy medi sú rôzne hrubé hrdzavosť vretena,...

Direct INK metóda mi prišla ale lepšia ako metóda "prežehlovania".

Ale teraz niečo ku téme. Určite choď minimálne do tých klzných puzdier čo tu postoval Testone pokiaľ kúpiš kvalitné a máš správne vytvorené diery to púzdro vydrží až až a kedže stojí pár korún tak aj jeho výmena je Lacná. Pozor nechoď do klzných puzdier čisto z klzného plastu ich životnosť je na ho**o a ešte sa radi napijú olejom a zväčšia svoj priemer (vytrhne ich a ostanú na tyči).
S prianím pekného dňa Niperix
Vopred sa ospravedlňujem za gramatické chyby

KX3 + GWE64 + GRAVOSTAR Profi v štádiu ťažkého testovania.
Uživatelský avatar
CZ_Pascal
Příspěvky: 884
Registrován: 14. 1. 2008, 8:24
Bydliště: Brno

3. 4. 2015, 5:51

Thomeeque píše:
CZ_Pascal píše:Nedokončená DPS - testování hloubky záběru, ustavení rovinnosti atd... (první průjezd)
Bez následného šmirglování?

Btw. umí to nějaký soft elegantně generovat bez zbytečných drah kolem ground-plate? Já to řešil při LDI, zbytečný cesty jsem odstraňoval "ručně" (ve svym konverznim prográmku jsem mu vyjmenoval indexy těch cest, který má ignorovat). Resp. obecněji bez zbytečných drah mezi dvěma cestami..

Jinak docela hezký škrabátko https://www.youtube.com/watch?v=VWi9GUzY1fY, ale zvlnění či masku tam neřeší, navíc je to reklamní video, takže je asi potřeba brát s rezervou.

T.
To co je na foto je bez jakékoliv další úpravy :wink: (pouze štětečkem odhrnuté "špony/prach") Pokud je okraj dráhy rozrytej tak jako na tom videu 2:20, tak je něco špatně :!:

Samozřejmě že se občas vlivem průhybu DPS někde lokálně zhorší kvalita řezu, ale ne nijak zásadně.
Chce to mít rozchozenou kompenzaci povrchu DPS (tedy předem si "ošahat" tvar a potom to korigovat)
Bohužel jsem zatím nenašel dostatek času to rozchodit protože nemám dotykový senzor a rýpat do DPS jehlou jak to někteří pro toto "ošahání" používají se mi nelíbí :oops:
Selic
Příspěvky: 671
Registrován: 17. 2. 2010, 1:58
Bydliště: Novopacko

4. 4. 2015, 10:32

Když už, tak okopirovat toto:
http://www.lpkf.com/products/rapid-pcb- ... at-e33.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Z-osa je zvedána elektromagnetem a klouže po povrchu plošnáku. Šroubem se nastaví hloubka drážky.

BTW: kolik prošnáků denně tím chcete vyrábět?
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
fujitsu
Příspěvky: 22
Registrován: 26. 3. 2015, 3:26

5. 4. 2015, 6:34

Nemyslim si že by se tomělo zadírat. Protože to bude v olejové lázni. Navíc když to bude hezky na těsno ale volně pohyblivé tak bude vysoká životnost díky tomu že oba materiály budou kalené.
fujitsu
Příspěvky: 22
Registrován: 26. 3. 2015, 3:26

6. 4. 2015, 7:29

A jednalo by se spíše o kusovou výrobu protože větší serie se určitě nevyplatí kousat doma... jednalo by se spíše o prototypi plošnáků aby se vyzkoušel. Takže neplánuji jich dělat 100 ks deně:-d
Uživatelský avatar
RKal
Příspěvky: 234
Registrován: 7. 4. 2014, 9:26
Bydliště: Krasov
Kontaktovat uživatele:

6. 4. 2015, 8:45

no nemám s tím zkušenost nicméně broušený povrch na broušený povrch byť dobře mazaný stačí jedno prachové zrnko a dovedu si představit že to bude dělat neplechu , ale možná se pletu, jak píši nemám s tím zkušenost
Engineer
Příspěvky: 2354
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

6. 4. 2015, 8:56

fujitsu píše:Nemyslim si že by se tomělo zadírat. Protože to bude v olejové lázni. Navíc když to bude hezky na těsno ale volně pohyblivé tak bude vysoká životnost díky tomu že oba materiály budou kalené.
Přemýšlel jsi někdy proč se vedení a suporty obráběcích strojů zaškrabávají?
Víš jak se jmenuje směs oleje se skleněným prachem či jiným abrazivem?
:wink:
fujitsu
Příspěvky: 22
Registrován: 26. 3. 2015, 3:26

6. 4. 2015, 9:35

Kvůli ploše a tuhosti.... a ty oleje o to jsem se někdy nezajímal...
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9340
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

6. 4. 2015, 9:51

Nevim, jestli to ještě plánuješ stavět, pokud náhodou ano, tak na Aukru se dají koupit obstojný lineární ložiska na kulatinu za pár korun (např. LM12UU po 35 kus), mám je v zázraku™..
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Selic
Příspěvky: 671
Registrován: 17. 2. 2010, 1:58
Bydliště: Novopacko

6. 4. 2015, 12:32

http://www.shapeoko.com/forum/viewtopic.php?t=1039" onclick="window.open(this.href);return false; :lol:
http://karanox.rajce.idnes.cz/nastenka" onclick="window.open(this.href);return false; :roll:
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=66&t=8732&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
fujitsu
Příspěvky: 22
Registrován: 26. 3. 2015, 3:26

6. 4. 2015, 1:13

Ano na tuto variantu jsem taky koukal. Ale na jednu stranu proč kuličky... stejnak to jsou všechno čísnké produkty.... zvlaště viz aukro ...... navíc na průměr tyče cca 30 mmtyto pouzdra nestojí 4 pětky.Navíc i tos dělal cnc soustruh na kulatinách. Ktyrý hodil na nějakem epoxidovém kompozitu. Nebo takto to aspon psali na netu.

Jinak když už něco dělám tak bych rád použil aspon 3é kulatinu aby se to nekroutilo jak papír.. Aklasické ložiska na povrch kulatiny to je passe to semé fuflíkáče...
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“