Stránka 2 z 2

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 20. 7. 2015, 3:29
od Salaman
tumlik píše:Není jich zas tak moc, respektive zas tak moc sehnatelných :wink: Na ty pouzdra se používají olověné bronzy, ideálně by tam muselo být jen cu a pb, ale aby to bylo dokonale rozmístěné to olovo v celém litém kusu přidává se do toho cín (Sn). Obecně čím víc olova oproti cínu tím větší rychlosti ale menší tlaky a obráceně pak menší rychlosti ale větší tlaky. :wink:
Seženeš nejspíš zlatou střední kdy je tam obsah půl na půl. Bronz je ale pekelně drahý na pokusy stylu "nějak to vytočím"
To přední ložisko má vnitřní kužel, nebo to jen zkresluje fotka?
Díky, zkresluje fotka obě pouzdra jsou uvnitř válcová nebo spíš byli, teď je tam šiška. Když už bych na to koupil bronz, tak to nechám vytočit na CNC soustruhu, jenže s tím se bude programovat celou směnu a bude to 2x pekelně drahý. Myslím si že nejlepší bude nechat přebrousit hřídel na ní tvrdochrom a znova přebrousit. Dám to udělat sem: http://www.brousicistroje.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; nejsou daleko. Futra už si zaškrabu sám. Hřídel má průměr 47,8mm, futro 48,4 s tím že v něm jsou až 0,3mm vrypy. Tak by bylo asi nejlepší kdyby ve finále měla hřídel rovných 49mm a přesně na tento průměr přizpůsobit futra, to dělá minimálně 0,6mm chromu.

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 20. 7. 2015, 6:58
od echt
ten tvrdochrom tl.0,6mm bude něco stát - normálně se dělá tl. do 0,1mm max 0,3mm
ps. na hranách ti vzniknou nárustky

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 20. 7. 2015, 9:32
od Salaman
Pořád to bude levnější a jednodužší než výroba nové, nárůstky se odstraní při opětovném přebroušení.
Jen je na tý hřídeli nějaký hodně zvláštní závit pro přírubu univerzály. Stoupání to má 4,233 to by odpovídalo závitu W 1 1/2, ale ten má velký průměr 38,1mm, kdežto já tam mám 39,5 na to nepasuje nic z anglických závitů.

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 20. 7. 2015, 9:57
od tumlik
testone píše:A nešlo by to rovnou už předělat na valivý ložiska?
dalo by to sice víc práce, musel by se nějak upravit vřeteník, byl by ale klid od ložisek jednou provždy....
Dneska jsem shodou okolností kupoval 2ks zadních vřetenových párových ložisek 7208 + NN 3009, to je přesně dvacet talířů za tři kousky......při placení mi i slza ukápla :D
Pokud je to tam tak konstrukčně uspořádané pro bronzové kluzné, tak bych to nijak nehrotil, myslím, že když bude mít štěstí a dostane se na půlku, tak to bude pořád čtyřnásobek hodnoty soustruhu :wink:

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 20. 7. 2015, 9:59
od tumlik
testone píše:A nešlo by to rovnou už předělat na valivý ložiska?
dalo by to sice víc práce, musel by se nějak upravit vřeteník, byl by ale klid od ložisek jednou provždy....
Dneska jsem shodou okolností kupoval 2ks zadních vřetenových párových ložisek 7208 + NN 3009, to je přesně dvacet talířů za tři kousky......při placení mi i slza ukápla :D
Pokud je to tam tak konstrukčně uspořádané pro bronzové kluzné, tak bych to nijak nehrotil, myslím, že když bude mít štěstí a dostane se na půlku, tak to bude čtyřnásobek hodnoty celého soustruhu :wink:

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 21. 7. 2015, 9:09
od Salaman
Tak nevím, známí co tvrdochromem opravoval ložiska ve veteránech mi říkal ať to nedělám, že se to bude loupat a nadělá to tam paseku, že je lepší vyrobit nová ložiska.

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 21. 7. 2015, 9:23
od robokop
jeste se dela taky nastrik kovem ale tam je velike vnesene teplo
nevim jak by to cele pak dopadlo ale stejne to bude muset na brusku tak je to mozna jedno
bezne se to pouziva u jednoduchych hrideli, delali to tusim castolin eutectic v praze

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 21. 7. 2015, 9:33
od fmodel
Salaman píše:Tak nevím, známí co tvrdochromem opravoval ložiska ve veteránech mi říkal ať to nedělám, že se to bude loupat a nadělá to tam paseku, že je lepší vyrobit nová ložiska.
Tak ještě že ten známí neopravuje letadla to bych do toho nesed.Proto se před chromem brousí ta vrstva musí mít nějakou minimální vrstvu. http://www.jihlavan.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; tady mě chromují a jsou specialisti na pístnice ,kdyby to bylo jak říká tvůj kamarád tak už by tvrdochrom nikdo nepoužíval.

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 21. 7. 2015, 9:41
od testone
fmodel píše:
Salaman píše:Tak nevím, známí co tvrdochromem opravoval ložiska ve veteránech mi říkal ať to nedělám, že se to bude loupat a nadělá to tam paseku, že je lepší vyrobit nová ložiska.
Tak ještě že ten známí neopravuje letadla to bych do toho nesed.Proto se před chromem brousí ta vrstva musí mít nějakou minimální vrstvu. http://www.jihlavan.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; tady mě chromují a jsou specialisti na pístnice ,kdyby to bylo jak říká tvůj kamarád tak už by tvrdochrom nikdo nepoužíval.
na pístnicích , dříkách ventilů atd je vrstva toho tvrdochromu pár setin
pokud se dělají různé opravy typu "Franta ti tam ten milimetr nachromuje" tak je to problém
alespoň taková je zkušenost z chromovny v ČKD Slaný, dnes Novex Bohemia
pro zajímavost mají tam lázeň přes 10 m hlubokou na pístnice do autojeřábů

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 21. 7. 2015, 12:29
od SO 545
tu sa specializuju na opravu ploch stroj. zariadeni.

http://www.vrstvy.sk/

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 21. 7. 2015, 3:48
od origosch
Jen je na tý hřídeli nějaký hodně zvláštní závit pro přírubu univerzály
Jsetli to není 6 běhů do palce? :)

Re: Vydřená ložiska

Napsal: 13. 8. 2015, 3:29
od Habešan
Stoupání 6 běhů do palce má právě Whitworth 1+1/2 palce, kdežto Salaman tam má velký průměr 199/128 palce...