Vertikální hlava frézky a její ustavení
no to máš pravdu že to musí být seřízené.. jenže potom už to je rychlovka..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
dlouhý trn mám nacestě, je trogu odrbaný, tak ho nechám přebrousit, ale ten bych chtěl použít pouze jako kontrolnífmodel píše:docela pravidelně Aukro nebo Bazoš,při troše šikovnosti pokud se ti chce si ho uděláš z dlouhýho trnuovi-ivo píše:no jo ale kde ho vzít a nekrást?fmodel píše:třeba kontrolní trn a hodinky.
Naposledy upravil(a) ovi-ivo dne 21. 10. 2015, 9:29, celkem upraveno 1 x.
To mě taky napadlo, ovšem otázka je pokud často sundávám hlavu bude to pokaždý přesně pasovat?? já myslím ze nee, dobrý řešení pro vertikální frézky(mám takový pocit, že některé to mají z výroby)T.Andrlik píše:Nebo si trn zapůjči, nastav a hlavu svrtej a vystruž díru pro kuželovel kolík. Když si uděláš kolík kterej na širší části bude prodlouženej a bude tam závit na kterej si uděláš odsazenou matici, je vytahování kolíku otázka vteřin pouze dotahováním matice která kolík vytahne.
Zbýňa píše:Ale to už musíš mít seřízenej ten přípravek z nějakýho etalonu. To je hodně zbytečná komplikace, když můžeš použít jedny hodinky chycený skoro do čehokoliv a akorát stačí při měření naklonit hlavu (měřičovu).RaS píše:ty dvoje hodinky když to bude správně seřízený tak budou ukazovat oboje 0.. resp nějaké stejné číslo.. pokud ano tak je hlava kolmo.. a točit nemusíš..
etalon? první seřízení by se dělalo klasicky otáčením až by se ručičky nebýbaly(samozřejmě by asi neměly stejné hodnoty) na obou hodnikách by se vynulovalo no a pak na další měření už je to nastaveny (jen asi bych vyřešil nějakou pojistkou kroužky hodinek, abych si to náhodů nejak nerozdrbl míru manipulací)
Ovšem myslím že další odstatná věc by u tohoto přípravku byla jeho upnutí:
Pokud by to šlo do klasické vrtací hlavičky tak tento přípravek by se musel pokaždé otáčet i když by byl minule seštelovaný (kvůli nepřesnosti v opakování upnutí hlavičky)
Lepší varianta do kleštin tam je opakovatelnost upnutí dobrá.(ale stejně bych jednou otočil o 180 stupňů

Ovšem pokud budu si vyrábět tento přípravek já osobně tak na konci na upnutí bude strmý kužel iso40 na kuželu ramínko s dvoma hodinkama, na trnu poznačený na který kámeň to bylo vkládaný do dutiny při seštelování hodinek, jedine v tomto případě jsem si jistý, že to bude opravdu přesný (samozřejmě za předpokladu čisté dutiny i trnu

tak a toje přesně to co vyřeší poslední problém dvou hodinek a tím je: jak kdo má odrbaný, doklepaný stůl na frézce...kbyby byl nádherný tak dvoj hodinkyZbýňa píše:... Na to jsem viděl trn do vřetene ve tvaru T, kterej pojezdíš hodinkama v podélném směru...
ale když nádherný není tak to téčko řeší tento problém , hodinky ve stojánku na stole(jedno jak je odrbaný) ve vřetenu téčko s opravovanů plochů, pouze jedny hodinky pořád na ně vidím samozřejmě nutnost pojířdět stolem.
Ovšem dvoj hodinky se vyrobí na koleně (nemusí být ramínko přesně do pravého ůhlu k ose otáčení jako u téčka)to je nesporná výhoda, měření vytočení hlavy podle sinusového pravítka...nevýhoda: dvoje hodinky zazděný v přípravku

to téčko(hlavně jeho zúhlování ) s osou otáčení hmm


No a poslední nápad proč místo toho téčka(bylo by to rameno) na spodu neudělat kotouč??
už moc kombinuju raději končím


Čoveče, to je suprovej rozbor jak udělat jednoduchou věc složitě.ovi-ivo píše:Zbýňa píše:Ale to už musíš mít seřízenej ten přípravek z nějakýho etalonu. To je hodně zbytečná komplikace, když můžeš použít jedny hodinky chycený skoro do čehokoliv a akorát stačí při měření naklonit hlavu (měřičovu).RaS píše:ty dvoje hodinky když to bude správně seřízený tak budou ukazovat oboje 0.. resp nějaké stejné číslo.. pokud ano tak je hlava kolmo.. a točit nemusíš..
etalon? první seřízení by se dělalo klasicky otáčením až by se ručičky nebýbaly(samozřejmě by asi neměly stejné hodnoty) na obou hodnikách by se vynulovalo no a pak na další měření už je to nastaveny (jen asi bych vyřešil nějakou pojistkou kroužky hodinek, abych si to náhodů nejak nerozdrbl míru manipulací)
Ovšem myslím že další odstatná věc by u tohoto přípravku byla jeho upnutí:
Pokud by to šlo do klasické vrtací hlavičky tak tento přípravek by se musel pokaždé otáčet i když by byl minule seštelovaný (kvůli nepřesnosti v opakování upnutí hlavičky)
Lepší varianta do kleštin tam je opakovatelnost upnutí dobrá.(ale stejně bych jednou otočil o 180 stupňů![]()
Ovšem pokud budu si vyrábět tento přípravek já osobně tak na konci na upnutí bude strmý kužel iso40 na kuželu ramínko s dvoma hodinkama, na trnu poznačený na který kámeň to bylo vkládaný do dutiny při seštelování hodinek, jedine v tomto případě jsem si jistý, že to bude opravdu přesný (samozřejmě za předpokladu čisté dutiny i trnu
tak a toje přesně to co vyřeší poslední problém dvou hodinek a tím je: jak kdo má odrbaný, doklepaný stůl na frézce...kbyby byl nádherný tak dvoj hodinkyZbýňa píše:... Na to jsem viděl trn do vřetene ve tvaru T, kterej pojezdíš hodinkama v podélném směru...
ale když nádherný není tak to téčko řeší tento problém , hodinky ve stojánku na stole(jedno jak je odrbaný) ve vřetenu téčko s opravovanů plochů, pouze jedny hodinky pořád na ně vidím samozřejmě nutnost pojířdět stolem.
Ovšem dvoj hodinky se vyrobí na koleně (nemusí být ramínko přesně do pravého ůhlu k ose otáčení jako u téčka)to je nesporná výhoda, měření vytočení hlavy podle sinusového pravítka...nevýhoda: dvoje hodinky zazděný v přípravku![]()
to téčko(hlavně jeho zúhlování ) s osou otáčení hmmjedině téčko do dutiny, soustružnický nůž do svěráku a obrobit spodní plochu, pro maximální rejpaly pak zaškrabat, cementovat
No a poslední nápad proč místo toho téčka(bylo by to rameno) na spodu neudělat kotouč??
už moc kombinuju raději končím![]()



To téčko je originál kontrolní trn co se upíná do dutiny vřetene a né nějaká homemade zbastlenina.
teda koukám pánové že toho u frezky víc nakecáte než než nafrezujete
myslím žeTumlík se při čtení umlátí smíchy 


http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to diskuzni forum prevazne hobiku, polemizovani neprijde nijak smesne. Zda se Tumlik smeje je mi srdecne jedno a myslim, ze i jemu nase diskuze 
Nove hodinky jsou snad v kazdem bazaci nove za par korun v tom bych zasadni problem nevidel.

Nove hodinky jsou snad v kazdem bazaci nove za par korun v tom bych zasadni problem nevidel.
Pánové, děláte z toho vědu a zcela zbytečně. Na stůl upnu nějaký kus materiálu, do vřetene dám nějakou větší frézu, aretaci hlavy přitahnu tak, aby se s ní dalo poklepem dřevěnou paličkou pohnout, pustím posuv a doklepnu, aby hezky" kžížkovala". Potom zaaretuju a udělám si někde značku, abych to příště nemusel hledat. 

[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3744
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Mám čas jen v noci, ale jo, je to kinofmodel píše:teda koukám pánové že toho u frezky víc nakecáte než než nafrezujetemyslím žeTumlík se při čtení umlátí smíchy

To "křížení" se nebude líbit místnímu tisícinovému osazenstvu



Přesně jak píše Zbýňa

http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Tak to je ten důvod proč sem toto fórum založil, že to při jednom průměru křížkuje a druhý průměr už to má jinak vše zkouším při hloubce řezu kolem 0,2-0,1mmtumlik píše: To "křížení" se nebude líbit místnímu tisícinovému osazenstvu, i když bude osa kolmo na podélný posuv, tak tohle je otázkou průměru nástroje v závislosti na hloubce řezu
, no časem mu to dojde proč to nekreslí pořád stejně
...
Chtěl jsem zjistil jestli hlavu dobře srovnávám, popřípadě jak postup zpřesnit, abych vyloučil chybu v tomto postupu.
Takže je důvod se domnívat že ložiska jsou v hlavě ok?(hlava je z roku 98)
Jak změřit jestli je vůle ložisek ok a kolik je normální vůle?
No a když teda hlavu sešteluju aby křížkovala (dejme tomu čelní plátková průměr 63mm) zajedu do materilálu)při hloubce řezu kolem 0,2-0,1mm) křížkuje pěkně no a jakmile mě vyjede ze záběru strana frézy která ubírá materiál tak to nekřížkuje a jakoby to bralo víc materiálu TAK TO JE NORMÁLNÍ u větších průměrů?????
[/quote]ovi-ivo píše:
No a když teda hlavu sešteluju aby křížkovala (dejme tomu čelní plátková průměr 63mm) zajedu do materilálu)při hloubce řezu kolem 0,2-0,1mm) křížkuje pěkně no a jakmile mě vyjede ze záběru strana frézy která ubírá materiál tak to nekřížkuje a jakoby to bralo víc materiálu TAK TO JE NORMÁLNÍ u větších průměrů?????
a jaký máš úhel plátků na tý fréze??
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
a jaký máš úhel plátků na tý fréze??[/quote]fmodel píše:ovi-ivo píše:
No a když teda hlavu sešteluju aby křížkovala (dejme tomu čelní plátková průměr 63mm) zajedu do materilálu)při hloubce řezu kolem 0,2-0,1mm) křížkuje pěkně no a jakmile mě vyjede ze záběru strana frézy která ubírá materiál tak to nekřížkuje a jakoby to bralo víc materiálu TAK TO JE NORMÁLNÍ u větších průměrů?????
je to klasická plátková fréza pozitivní čelní narex na plátky 12x12x3mm (negativní mám taky a le tu moc nepoužívám.
Jinak téčko mám už vyrobené, jen ho musím vyfotit a dát sem,