Stránka 2 z 3
Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 11:34
od robokop
mel jsem kdysi obecnou debatu na tema nevyvazenost parnich stroju s jednim kolegou
a dost dlouho se na to celkem prdelo, evidentne se to resilo jen tak cca zhruba viz ty nality zavazi v kolech
ale vyvazovacky se neresili
Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 11:41
od RaS
tak ono to kolo jestli má průměr třeba metr? a ta mašina jezdila kolik 60km/hod? tak to vychází cca 300ot/minutu tam nějáké nevyvážení nebude hrát roli
Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 11:43
od robokop
jojo
oni ty parni vehikly meli maximum nekde na 450 ot./min
a to uz byl fakt kalup
standardni pro stabilni stroje bylo tak 100 - 200 ot./min
Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 12:05
od lubos
Když vemu třeba tuhle potvůrku
http://www.topbritishinnovations.org/Pa ... llard.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
tak 126mph je docela kalup a ten průměr kole taky bude asi víc než metr.
Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 12:08
od robokop
pritlac
prumer kola u rychlikovky:

Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 1:11
od almac
lubos píše:Je to nádhera,
nevíte náhodou někdo jestli nějak řešili na mašinách vyvažování těch kol?
vyvažuje se hlavně vertikální složka sil (nahoru-dolů), aby byl rovnoměrný přítlak kola na kolejnici, s tím souvisí adheze. Horizontální složka sil (dopředu-dozadu) není potřeba tolik vyvažovat, tam působí obrovská setrvačná hmota lokomotivy (a několikanásobně vyšší hmotnost vlaku). Takže vyvážit hmotnost čepů, spojnic a např. 1/3 hmotnosti ojnice. To vyvážení je problém, spojnice se pohybují nahoru-dolů, kdežto výslednice odstředivých sil kola se otáčí po obvodu. Takže výsledek bude nutně kompromisem. Pokud se to otáčí pomalu, tak 200-300 ot/min., není to nevyvážení ani celkem patrné, ale třeba už při 400-500 ot/min., tak lokomotiva se začíná v mezích zdvihů vypružení pohybovat (vidím to sám u svojí 100kg loko) To znamená, že se nevývažek již například z 1/3, možná i z 1/2 začíná přibližovat vlastní hmotnosti loko. A.
Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 1:24
od Zx1974
Ani si to neumím přestavit jak to tehdy počítali.
Jinak pro mě je krásná podívaná na rozvody v pohybu.
https://www.youtube.com/watch?v=gz2xKRIehDc
Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 3:27
od elbarto
Zeptam se laicky a mozna hloupe jako nemasinkar. Na videu jsou 2 lokomotivy. Je nutna nejaka synchronizace, aby jedna "nebrzdila" rozdilnym vykonem druhou, kdyz treba tahnou do kopce ?
Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 3:51
od almac
Žádná synchronizace není nutná. Každá lokomotiva přispívá svou tažnou silou k tažení vlaku svým dílem a pokud je součet sil větší než odpor vlaku, vlak zrychluje, pokud je vyrovnaný, vlak jede konstatní rychlostí atd. A.
Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 3:59
od lubos
Je to podobné jako když 2 tlačí auto, taky se nedomlouvaj aby jeden přidal a táhli stejně

, maximálně jeden řve že to táhne sám

Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 5:51
od elbarto
Jasnacka. Jen tlacna lidska sila auta je paraelni, lokotky tahnou seriove, pokud tedy Franra netlaci Pepika

Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 6:36
od testone
elbarto píše:Jasnacka. Jen tlacna lidska sila auta je paraelni, lokotky tahnou seriove, pokud tedy Franra netlaci Pepika

no to je blábol
A válce ve vidlicovém motoru táhnou jak, vidlicove?

Re: parní mašina
Napsal: 1. 1. 2016, 8:56
od lubos
A co třeba koňský dostavník 3S2P

a taky se dohodnou.
Re: parní mašina
Napsal: 2. 1. 2016, 9:12
od elbarto
... bylo to mysleno trosku jinak, ale prdelky si klidne delejte, kdyz mame toho silvestra hi,hi

Re: parní mašina
Napsal: 2. 1. 2016, 10:09
od batt
Největší kolečka v ČR vyráběná (1950 mm) byla u řady 387, "Mikado". Váha s tendrem 158 t.