milan584 píše:Použití axiálních ložisek na vřetenu s otáčkama většíma

než minimálníma je vždy fatálně špatně
tak tohle jsem nějak nepochopil - o čem to mluvíš ? ...
to mé vřeteno je dělané pro max 2000 ot/min
milan584 píše:jakmile dojde k roztočení, tak na kuličky začne působit odstředivá síla a díky ní začnou nabíhat na větší poloměr
ložiska jsou předepnutá větší silou než je odstředivá působící na kuličky o váze 00 nic, a za druhé nemají kam utéct - totální nesmysl
milan584 píše:Výsledkem je mizerná životnost ložisek, tragická přesnost chodu, zcela nepřípustné generování tepla v axiálním ložisku.
životnost nemohu posoudit, přesnost + tuhost je excelentní, teplo to generuje pouze tehdy, pokud se použije nevhodné mazivo , případně se to sestaví s moc velkým předepnutím
Kvako1 píše:dva kšunty ktere točí max 3k ot.
to že je nějaké ložisko svou konstrukcí dělané na malé otáčky, přeci neznamená, že je to kšunt - nějak nechápu tu tvojí logiku (to je jako kdybys tvrdil že tank za 100 mega je kšunt protože nejede 300km/h )
ps. pokud používám nástroj o průměru 175mm = používám malé otáčky, tak mě zajímá především tuhost + přesnost - oboje je splněno - klasická kosoúhlá ložiska by zde v tuhosti prohrála na plné čáře
tumlik píše:kde dvě axiální ložiska mezi sebou drží obal pinoly
nesmysl - nevím jak si k tomuhle došel ? *jeden masivní kroužek mezi ax. ložiskama je přitlačen na osazení v pinole přez soustavu dalších rozpěrných kroužků a celé je to ze předu na pevno staženo 8 šrouby
tumlik píše:ty jsou mezi sebou stažena maticí zajištěnou červíkem
další nesmysl - ax. ložiska mezi sebou drží soustava rozpěrných kroužků na hřídeli stažená a zajištěná dvěma KM maticema s pojistnou podložkou chodící v drážce závitu (na tom obr. je to vyfoceno při průběžném sestavování (osazena jen jedna KM matice za kterou přijde další ...)
tumlik píše:nad tím pak klasické kuličkové a to věru není moc sofistikované řešení ???
nahoře je použité přesné masivní jednořadé kuličkové NSK ložisko P5 - které je nalisováno na hřídel s velkým přesahem = má ve výsledku nulovou vůli, naopak je předepnuté
mezi předním NN a NSK je odhadem tak 260 až 300 mm - (nad nima je ještě další uložení pro pohon přez drážkovanou hřídel) celkově má vřeteno cca 550mm ... mě to jako krátká zástavba nepřipadá - právě naopak
*ku*va to jsem se nějak rozepsal*