Převodovka WMW DL3

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7405
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

6. 6. 2016, 12:18

ta složitější část schématu před motorem je reverzační přepínač, podle obrázku je to ovládáno asi nějakou pákou na suportu
když se to otočí do čitelné polohy, tak vlevo dole je to spouštění kroužkového motoru o kterém se tu mluvilo
spínač bude asi ovládán odstředivým závažím na hřídeli motoru
snažil bych se to celé zachovat funkční, je to velmi jednoduché, spolehlivé
pro hobíka to při správné funkci bude mít velmi příjemnou vlastnost - měkký rozběh s velmi malou proudovou špičkou ve srovnání s motorem s kotvou nakrátko, tj. udrží to i hodně slabý jistič
pokud to nechodí tak jen opatrně rozebrat, vyčistit, čepy atd. namazat, rozhýbat, proměřit jednotlivé kontakty
maximálně natahat k původním přístrojům nové dráty (zachovat průřez!!!!! a hezky oletovat konce nebo nalisovat dutinky) pokud ty původní ( S hadrovou izolací?) jsou shnilé a podobně
vyzkoušet, aby odstředivý spínač po rozeběhnutí motoru opravdu sepnul, jinak se rozběhové odpory budou hřát a bude se to chovat "gumově" - se zatížením budou kolísat otáčky
důrazně upozorňuju na důsledné pospojování kostry motoru, krytů přepínačů atd., prostě všech vodivých věcí, na kterých by se v případě poruchy (třeba uvolnění drátu ze svorky a jeho odpružení a doteku s krytem) mohlo objevit napětí a jejich propojení se s zelenožlutým vodičem (PE) sítě
taky celou mašinu pospojovat s ostatními a např. vodovodem, konstrukcí haly a podobně
lepší ukostřit dvakrát než vůbec
tak jak je schéma namalováno mašina nepotřebuje modrý vodič (N), ale pozor - u trafa pro osvětlení je napsáno 220/24V a je zapojeno mezi fáze, tj. schema je namalováno pro starý rozvod 3x120/220V
pro použití v dnes běžné síti 3x220/380V by bylo nutno to trafo vyměnit za trafo 380/24V
je možné, že dělali obě verze a je to jen jiné schema, trafo může mít i primární vinutí na obě napětí
motory, pokud budou zapojeny pro síť 3x120/220V budou zapojeny do trojúhelníku, pro použití v síti 3x220/380V je nutno je přepojit do hvězdy
!!!!!! zkontrolovat!!!!!!
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
mladysoustruznik
Příspěvky: 137
Registrován: 10. 7. 2015, 2:28
Bydliště: Plzen

6. 6. 2016, 7:23

Diky moc za rozsahlou odpoved.
Motor je skutecne ovladan pakou u suportu. Je to vlastne ta treti, nejspodnejsi tyc, pod tyci strojniho posuvu a zavitovou tyci.
Behem moji zkousky vsechno fungovalo. Myslim tim hlavne oba smery (normalni a reverz).
Jedine co tam bylo, tak se objevilo to piskani vzdy pri dobehu. Behem provozu piskani neylo slyset (byt se jednalo vzdy pouze o nekolik sekund).
Ja ted udelam jednu vec. Vezmu ten tvuj popis a s elektrikarem to projdem a on mi prekontroluje ty popsane veci. Ja elektrice opravdu nehovim a jen velmi nerad bych se bez jakekoliv predchozi zkusenosti s touto veci poustel do nejakych vetsich akci.
Diky moc za radu! Urcite dam vedet!
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22984
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2016, 7:28

s tim piskanim pri dobehu si nedelej starosti
toho elektrikare schvaluju
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
mladysoustruznik
Příspěvky: 137
Registrován: 10. 7. 2015, 2:28
Bydliště: Plzen

9. 7. 2016, 7:52

Cau,
tak jsem se konecne dostal k tomu, abych provedl maly update z opravy prevodovky. Prevodovku jsem slozil, dal nova loziska, gufera, tesneni a hlavne nove vyrobene kolo. Na pohled vypadalo skvele a ted uz i muzu rict, ze krasne sedlo a funguje tak jak ma.
Jedine, co trochu zlobilo, byly ty zavarene vidlicky, protoze u jedne se netrefil presne uhel a stavelo me to kola proti sobe na vedlejsim prevodu, pri zarazenem jinem prevodu. Tim se to cele zaseklo a bylo po srande. Po dlouhem zkoumani jsem na to prisel a musel jsem tu jednu vidlicku ubrousit, aby melo kolo v ni trochu veci vuli. Pak uz to zacalo fungovat normalne. Neni to uplne koser, lepsi by byly nove vidlicky, ale nejsou ... Nakonec jsem tam dal olej Paramo PP44, coz mi bylo doporuceno ve specializovane prodejne s oleji s tim, ze se jedna o nejhustejsi dostupny olej, pak uz zacinaji vazeliny. Potvrdili, ze si tento olej berou lide, krome jineho, prave i do prevodovek na soustruhy. Je to fakt lepkava kase. Mam dva manualy na Kargera DL 3. Jeden uvadel mnozstvi oleje 1 a 3/4 kila maziva, ten druhy 2 a 1/4 kg. Dal jsem kompromis 2 kg. Kdyz jsem prevodovku rucne protocil, tak byla spodni kola pekne ponorena a okamzite nabrala olej i na predlohova kola, loziska a vidlicky, takze predpokladam, ze to bude v poradku. Pak uz jsem jen vse zavrel, dal dohromady zbytek a pustil soustruh. Vse funguje a radi jak ma. Nektere rychlosti jsou trochu hlucnejsi, nez jine. To ale priisuji tomu, ze kola na ruznych rychlostech maji ruzne opotrebeni, coz bylo i videt pri demontazi.
Prihazuji nejake foto z montaze prevodovky.
Přílohy
20160701_145121.jpg
20160618_121525.jpg
20160618_121536.jpg
20160701_222901.jpg
Naposledy upravil(a) mladysoustruznik dne 9. 7. 2016, 8:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mladysoustruznik
Příspěvky: 137
Registrován: 10. 7. 2015, 2:28
Bydliště: Plzen

9. 7. 2016, 8:10

Budu pokracovat dal v tomto vlakne, ale mozna bych mel zalozit nove, neco jako ''renovace soustruhu WMW DL3, r. v. 1953''.
Po spousteni soutruhu (tomu predchazelo i kompletni vycisteni pumpy oleje do vretena), jsem mazaci system naplnil petrolejem (dle doporuceni v manualu) a nechal bezet soustruh na nejnizsi otacky (33 ot/min.) po dobu 15 min. Ze zadniho loziska vretene zacal postupne vytekat petrolej. Po naliti oleje do systemu (pouzil jsem Paramo CUT 3) se vytok zmensil, nicmene to pokracovalo. Nakonec jsem pretesnil domecek u zadniho loziska a hlavne jsem pod nim nasel povolenou matici na vretenu, ktera dotahuje matku na vymezovani axialni vule. Pak vse ustalo. V kontrolnich okenkach predniho a zadniho loziska vretene bylo videt pohyb oleje, ale jaksi nevesele. Nakonec jsem u obou lozisek provedl dratem z COcka ''kolonoskopii'' mazacich kanalku (predni byl takrka ucpany) a olej zacal proudit jako blazen. Kdyz jsem kontroloval predni lozisko vretene a mel jsem sundanou klemu, ktera kryje kola vretene a predlohu (v te kleme, zrovna tak jako v zadni, je medena trubicka na ostrik kol olejem), tak jsem zjistil nemilou vec. Matice stahujici valive lozisko na vreteni, na kterem bezi remenice nahonu od prevodovky byla uplne spadla a jak se tam plandala, tak stihla nakopat zavit, na ktery mela zpatky prijit. Viz. foto. Mate navrh nejakeho reseni, jak se s veci popasovat? Samozrejme tak ted nejde zpatky nasroubovat, protoze je zavit na zacatku poskozeny.
Přílohy
20160702_121222.jpg
20160702_121219.jpg
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“