Re: Převodovka WMW DL3
Napsal: 6. 6. 2016, 12:18
ta složitější část schématu před motorem je reverzační přepínač, podle obrázku je to ovládáno asi nějakou pákou na suportu
když se to otočí do čitelné polohy, tak vlevo dole je to spouštění kroužkového motoru o kterém se tu mluvilo
spínač bude asi ovládán odstředivým závažím na hřídeli motoru
snažil bych se to celé zachovat funkční, je to velmi jednoduché, spolehlivé
pro hobíka to při správné funkci bude mít velmi příjemnou vlastnost - měkký rozběh s velmi malou proudovou špičkou ve srovnání s motorem s kotvou nakrátko, tj. udrží to i hodně slabý jistič
pokud to nechodí tak jen opatrně rozebrat, vyčistit, čepy atd. namazat, rozhýbat, proměřit jednotlivé kontakty
maximálně natahat k původním přístrojům nové dráty (zachovat průřez!!!!! a hezky oletovat konce nebo nalisovat dutinky) pokud ty původní ( S hadrovou izolací?) jsou shnilé a podobně
vyzkoušet, aby odstředivý spínač po rozeběhnutí motoru opravdu sepnul, jinak se rozběhové odpory budou hřát a bude se to chovat "gumově" - se zatížením budou kolísat otáčky
důrazně upozorňuju na důsledné pospojování kostry motoru, krytů přepínačů atd., prostě všech vodivých věcí, na kterých by se v případě poruchy (třeba uvolnění drátu ze svorky a jeho odpružení a doteku s krytem) mohlo objevit napětí a jejich propojení se s zelenožlutým vodičem (PE) sítě
taky celou mašinu pospojovat s ostatními a např. vodovodem, konstrukcí haly a podobně
lepší ukostřit dvakrát než vůbec
tak jak je schéma namalováno mašina nepotřebuje modrý vodič (N), ale pozor - u trafa pro osvětlení je napsáno 220/24V a je zapojeno mezi fáze, tj. schema je namalováno pro starý rozvod 3x120/220V
pro použití v dnes běžné síti 3x220/380V by bylo nutno to trafo vyměnit za trafo 380/24V
je možné, že dělali obě verze a je to jen jiné schema, trafo může mít i primární vinutí na obě napětí
motory, pokud budou zapojeny pro síť 3x120/220V budou zapojeny do trojúhelníku, pro použití v síti 3x220/380V je nutno je přepojit do hvězdy
!!!!!! zkontrolovat!!!!!!
když se to otočí do čitelné polohy, tak vlevo dole je to spouštění kroužkového motoru o kterém se tu mluvilo
spínač bude asi ovládán odstředivým závažím na hřídeli motoru
snažil bych se to celé zachovat funkční, je to velmi jednoduché, spolehlivé
pro hobíka to při správné funkci bude mít velmi příjemnou vlastnost - měkký rozběh s velmi malou proudovou špičkou ve srovnání s motorem s kotvou nakrátko, tj. udrží to i hodně slabý jistič
pokud to nechodí tak jen opatrně rozebrat, vyčistit, čepy atd. namazat, rozhýbat, proměřit jednotlivé kontakty
maximálně natahat k původním přístrojům nové dráty (zachovat průřez!!!!! a hezky oletovat konce nebo nalisovat dutinky) pokud ty původní ( S hadrovou izolací?) jsou shnilé a podobně
vyzkoušet, aby odstředivý spínač po rozeběhnutí motoru opravdu sepnul, jinak se rozběhové odpory budou hřát a bude se to chovat "gumově" - se zatížením budou kolísat otáčky
důrazně upozorňuju na důsledné pospojování kostry motoru, krytů přepínačů atd., prostě všech vodivých věcí, na kterých by se v případě poruchy (třeba uvolnění drátu ze svorky a jeho odpružení a doteku s krytem) mohlo objevit napětí a jejich propojení se s zelenožlutým vodičem (PE) sítě
taky celou mašinu pospojovat s ostatními a např. vodovodem, konstrukcí haly a podobně
lepší ukostřit dvakrát než vůbec
tak jak je schéma namalováno mašina nepotřebuje modrý vodič (N), ale pozor - u trafa pro osvětlení je napsáno 220/24V a je zapojeno mezi fáze, tj. schema je namalováno pro starý rozvod 3x120/220V
pro použití v dnes běžné síti 3x220/380V by bylo nutno to trafo vyměnit za trafo 380/24V
je možné, že dělali obě verze a je to jen jiné schema, trafo může mít i primární vinutí na obě napětí
motory, pokud budou zapojeny pro síť 3x120/220V budou zapojeny do trojúhelníku, pro použití v síti 3x220/380V je nutno je přepojit do hvězdy
!!!!!! zkontrolovat!!!!!!