Stránka 2 z 5

Napsal: 13. 1. 2009, 8:14
od Pupak
Tak jsem dorazil hrubou kostru a trochu pojezdil.Jezdi to moc dobre.
Bohuzel video nedokazu na forum protlacit.Pokazde to spadne.Tak jen par fotek.

Napsal: 13. 1. 2009, 8:35
od rawen
Proč jsou v X i Z desce ty dvě drážky? (skrz je vidět šroub)

Napsal: 13. 1. 2009, 8:42
od Pupak
Drazky jsou dve proto,aby byl sroub chranen pred sponami.Pokud udelas jednu,je cely sroub vystaven bordelu.Takhle je zastinen a tim padem daleko lepe ochranen.Take uchyceni je lepsi,protoze je na sirsi zakladne.

Napsal: 13. 1. 2009, 9:40
od CZ_Pascal
Myslim ze otazka spis mnela byt proc je tam vubec nejaka drazka. Bez drazky by se tam nemohly dostat zadne necistoty. Zrejme je to ze servisnich a provozovacich duvodu? Mazani a vizualni kontrola sroubu??

Napsal: 13. 1. 2009, 9:52
od tomashal
Já bych spíš řekl, že ty drážky tam Pupak udělal docela chytře, protože bez nich by tou osou ten motor jaksi nemohl vůbec hýbat. Prostě nějak musí být mechanicky spojena matice kuličkového šroubu s pojezdem ne?

Tomáš

Napsal: 13. 1. 2009, 9:53
od Pupak
Nerjakym zpusobem prece musis zajistit spojeni mezi matici sroubu a pohanenym vozikem.Jak jinak by se pohyb prenasel.Sroub je uvnitr,vozik venku.

Napsal: 13. 1. 2009, 11:12
od CZ_Pascal
No asi by to chtelo napred premyslet a pak psat. :-) Tak nejak jsem vubec neuvazoval o prenosu sily ve vidine kresne schovaneho sroubu :-)

Napsal: 13. 1. 2009, 12:18
od Pupak
Nic si z toho nedelej.Horsi by to bylo takhle postavit a pak se divit. :lol:

Napsal: 13. 1. 2009, 3:16
od LO-76
tak skoda,ze to video nieje.ta masinka vyzera stale lepsie a lepsie

video

Napsal: 13. 1. 2009, 5:16
od Pupak
Snad se to povedlo.

Napsal: 14. 1. 2009, 5:35
od walter
CZ_Pascal píše:Myslim ze otazka spis mnela byt proc je tam vubec nejaka drazka. Bez drazky by se tam nemohly dostat zadne necistoty.
Dobrá otázka. Proč drážku jednu, nebo dvě. Ale žádná? Je řešení ?

Napsal: 14. 1. 2009, 5:56
od Pupak
To je prece dost nesmyslna otazka.Nejak se prece pohyb matice na vozik prenaset musi a to spojeni musi byt pevne,nebot silne ovlivnuje presnost stroje.Na zaklade zkusenosti s jednou drazkou,kde byl sroub primo na ráně a schytal veskerej bordel z prvni ruky,jsem zvolil variantu se dvema
drazkami,kde je sroub dobre zastinen proti naletum spon. Je pochopitelne treba to standardne krytovat gumovym pasem,ale i pod nej se spony dostanou a padaji na sroub.
Navic tohle spojeni s vozikem je na vetsi plose a tim padem stabilnejsi s moznosti pouziti vetsich sroubu,coz zase priznive ovlivnuje kvalitu spojeni.
Dalsi moznost je dat sroub dozadu za sloup a vozik udelat dokola.Spojeni je pak na zadni strane a sroub nepotrebuje krytovani.
Pripadne udelat drazku dozadu.Moznosti je cela rada.Ja se snazim,aby spojeni matice a voziku bylo co nejpevnejsi bez moznych deformacnich ramen a tenhle aspekt preferuji.

Napsal: 14. 1. 2009, 7:18
od pájač
Tie pružné spojky na osiach motorov sú na to aby si niekto nevypichol oko , keď sa bude z blízka dívať ako sa motor točí , alebo majú aj inú funkciu ? :D

Napsal: 14. 1. 2009, 8:41
od Josef
Přemýšlej, to je přece na kliky! Kdyby potřeboval pomoct motorům v záběru.

Napsal: 14. 1. 2009, 10:48
od Pupak
Ty spojky jsou tam na to,aby me,kdyz tocim rucne, nebolely prsty. :lol: