Stránka 2 z 12

Napsal: 30. 6. 2009, 3:59
od Pavel R
K tomu chlazení vřetena - nebylo by řešením použít nezávislý větrák? Vřetena HSD do tříosek jej mají standardně a neexistuje tam problém. Vodní chlazení je sice dobrý, ale jednak je složité (čti drahé) - potřebuješ čerpadlo, chladič, expanzku, spolehlivostí to taky silně zaostává za nuceným chlazením vzduchem, protože stačí šikovně umístěná bublina a je veselo.

Napsal: 1. 7. 2009, 8:01
od peb
Ano Opis funguje taky. Cvicne jsem je zkusil oslovit taky, sice to trvalo o poznani dele, ale ceny +/- 1 Euro stejne jako v Holandsku a necha se predpokladat, ze doprava bude levnejsi. Z tho mi jasne vypliva, ze u gravirovanie.sk je neco spatne a asi by stalo za uvahu upravit cenu (i kdyz to neni muj boj).

z Opisu CZ - tusim, ze Brno (ceny bez DPH):

C31/40-C-SB-P-ER20-0.7KW-18000RPM : 220 Euro
C41/47-B-SB-P-ER20-1.6KW-18000RPM : 310 Euro
Nut GTS20 balanced: 21 Euro
Collet ER20 any diameter: 23 Euro
Wrench for nut GTS20: 122 Euro

horúce vreteno teknomotor

Napsal: 4. 9. 2009, 5:19
od Obal
Zdravím.
Prosím o radu. Nedávno som dal do prevádzky úplne nové vreteno Teknomotor 0.75kW s reguláciou meničom Siemens.
Po 20 min. chodu naprázdno všetko OK až na zvýšenú teplotu . Počítam asi 60 stupňov. Po hodine chodu už sa teplota nezvyšovala.
Je to normálne ? Takáto je pracovná teplota týchto vretien, alebo mám niečo špatne zapojene , prípadne niečo zle nakonfigurovane v meniči ?
Inak menič je jednofázový s napájaním 1x220V s výstupom 3x220V.

Napsal: 7. 11. 2009, 8:43
od Martin P
Pavel R píše:K tomu chlazení vřetena - nebylo by řešením použít nezávislý větrák? Vřetena HSD do tříosek jej mají standardně a neexistuje tam problém. Vodní chlazení je sice dobrý, ale jednak je složité (čti drahé) - potřebuješ čerpadlo, chladič, expanzku, spolehlivostí to taky silně zaostává za nuceným chlazením vzduchem, protože stačí šikovně umístěná bublina a je veselo.

K tomu vodnímu chlazení chlazení bych rád přispěl taky svojí zkušeností. Pořídil jsem Teknomotor 1,6 KW, hluk axiálního větráku byl šílený a tak jsem na něm udělal vodní chlazení. Rozhodně to nebylo drahé. Čerpadlo z pračky (nové cca 450, ja měl starší zadara), kousek mosazné trubičky 80Kč, asi 5m hadičky 120kč, 8x mosazný šroub, chladící kapalina 130kč a jako nadstandart teplotní spínač od Conrada tuším 360kč.
Chlazení se spíná při zhruba 22°C vypíná při 18. Chladič zatím nepřipojen, zatím není potřeba a pokud bude tak ze staré ledničky.

HF vretená

Napsal: 7. 11. 2009, 2:37
od Miloš Sokol
Prosím, poraďte niekto. Aký typ HF vretena (napr. od Teknomotor, Elte, Kemmerich...) môžem použiť okrem duralu občas aj do liatiny a ocele? Vďaka.

Napsal: 7. 11. 2009, 10:34
od kovohemil
Konečně někdo napsal že mu to dělá randál, mám atase prej tichej ( už je na něm jinej větrák) a další motory jakby smet ,podle mého názoru jak se to točí více tak ten ventilátor je nepřípustnej :D

Napsal: 8. 11. 2009, 1:27
od Pavel R
No bodejž by to nedělalo randál, když se ten větrák roztáčí na otáčky přes 20.000 - v nízkých ot. to zase nechladí. Fakt nejjednodušší je použít nezávislý axiální ventilátor! Ale i to vodní chlazení co udělal Martin P je velmi šikovné!

Napsal: 10. 11. 2009, 5:52
od hopik
kovohemil píše:Konečně někdo napsal že mu to dělá randál, mám atase prej tichej ( už je na něm jinej větrák) a další motory jakby smet ,podle mého názoru jak se to točí více tak ten ventilátor je nepřípustnej :D
Mam tak isto 1,6kW Teknomotor, nielen robi randal ale vsetky piliny rozfukuje po celej dielni, cim vyssie otacky tym dalej.

Martin P - to vodne chladenie sa mi pozdava, uvazoval som nad tym uz davno. Neviem ako si utesnil tie hlinikove segmenty? porad
Dik

Napsal: 11. 11. 2009, 8:01
od Martin P
Na fotce č.114 jsou vyfrézované takové zátky s provrtaným šroubem do kterého je vletovaná mosazná trubička. To celé jsem vlepil "kovovým" epoxidem do průduchů ve vřetenu a propojil hadičkama. Zkoušel jsem to tam vlepit silikonem, ale neúspěšně.

Napsal: 11. 11. 2009, 10:00
od dslav
Ahoj,

Jen pro zajímavost co je to kovový epoxid?

Dušan

Napsal: 11. 11. 2009, 4:23
od PetrNC

Napsal: 11. 11. 2009, 7:08
od Martin P
dslav píše:Ahoj,

Jen pro zajímavost co je to kovový epoxid?

Dušan


Dušan je na rozdíl odemě perfekcionista :-), (dík za takové jako je on).

Jednalo se přesně o toto lepidlo: http://www.alteco.cz/epoxidova-lepidla_ ... uick-epoxy

Napsal: 12. 11. 2009, 7:46
od dslav
Dušan je na rozdíl odemě perfekcionista
:lol: Asi tak 1000x.

Napsal: 12. 11. 2009, 11:35
od Martin P
dslav píše:
Dušan je na rozdíl odemě perfekcionista
:lol: Asi tak 1000x.

Na svoji obhajobu musím říct, že kdyby jsme byli oba dokonalí, tak by to byla nesnesitelná kombinace :-)

Ještě k tomu chlazení. Dobře si rozmyslete jestli půjdete do toho vodního chlazení, protože je to takové ticho, že slyšíte každé vrznutí šroubu. Dokud vřeteno hučelo nebylo to slyšet.

A druhý poznatek ten chladič kapaliny bude potřeba. Včera jsem vřeteno zatížil dlouhodoběji ( asi 4h) a po hodině se kapalina zahřála a čerpadlo jelo neustále. A to mám v dílně hodně studený odchov.

Napsal: 12. 11. 2009, 4:36
od Pavel R
Martin P píše: A druhý poznatek ten chladič kapaliny bude potřeba. Včera jsem vřeteno zatížil dlouhodoběji ( asi 4h) a po hodině se kapalina zahřála a čerpadlo jelo neustále. A to mám v dílně hodně studený odchov.
Bohatě stačí topení z auta. Pokud seženeš ze staré Oktávky, nebo Š1203 budeš to mít jednodušší, ty už mají svůj větrák. Jinak je osvědčený topení z Felicie v kombinaci s axiálním větráčkem