Stránka 2 z 2
Re: SU 32 - uvedení do provozu
Napsal: 26. 4. 2017, 5:30
od picom
jak to sítko vypadá, šlo by to opravit
mám jemnou bronzovou síťovinu
Re: SU 32 - uvedení do provozu
Napsal: 26. 4. 2017, 6:15
od JEKL
V podstatě je to navinutý váleček přes dva kroužky. Myslím, že když se mi povede sehnat aršík A4 tak se mi to podaří opravit. Samozřejmě kdyby věděl někdo o originálu rád zakoupím ten

Re: SU 32 - uvedení do provozu
Napsal: 26. 4. 2017, 6:58
od almac
JEKL píše:Takže už jsem dostal fundovanou odpověď
Vřeteník + převodovka.......Paramo OL- J32
Suport .........................Paramo OL- J46
vše ostatní....................Paramo KV - 46
moc to řešíš, dej všude OL- J46 a nemusíš kupovat/skladovat víc druhů olejů. Rychloběžné kluzné ložisko to nemá (např. na vřeteni), tak se nemůže vůbec nic stát, budeš mít menší úkap, než při použití oleje OL- J32. Na lože asi i KV - 46, má přísady na slip-stick, ale asi i to je jedno. A.
Re: SU 32 - uvedení do provozu
Napsal: 26. 4. 2017, 7:08
od JEKL
Přísady na slip-stick - co to znamená ? je to dobré nebo špatné ? použil by jsi jiný olej ? Chápu, že to řeším ... těžko při mém pracovním nasazení poznám rozdíl. Ale když už něco dělám, tak rád pořádně, aby měla dušička klid

Díky
Re: SU 32 - uvedení do provozu
Napsal: 26. 4. 2017, 7:37
od obráběč
Su 32 mám doma už 25 let a od začátku z toho strašně teče olej, přetěsnit se mi to nechce tak stále dolévám, jeden čas automobilový potom mnoho let hydraulický a teď j32. Do suportu jsem na začátku nalil olej a ten za chvíli vytekl, od té doby jsem tam nedal ani kapku a vše stále funguje.
Re: SU 32 - uvedení do provozu
Napsal: 26. 4. 2017, 8:54
od almac
je to tak, jak píše "obráběč", v podstatě na tom oleji moc nezáleží, hlavně aby tam nějaký byl. Na SN 20 jsem měl léta hydraulický olej, viskozity asi 50 mm2/s, fungovalo bez problémů. Problém je jen u rychloběžných vřeten na kluzných ložiscích, jako má SV 18 R, RA, tam musí být při používání vysokých otáček řídký olej. Hlavně dřív (mezi válkami) žádný speciální olej nebyl, bylo např. 5 druhů olejů, lišících se od sebe jen viskozitou, a stroje taky fungovaly. Slip-stick je tření v rozběhu, když se součásti začínají pohybovat, než se vytvoří olejový nosný film, tak součásti po sobe poskakují (oblast mezního tření). A.