Stránka 2 z 4

Napsal: 9. 3. 2009, 11:42
od Aeroomni
Zatial co som kde kupil original 5 mm 3M koleso, nikdy nebolo original:)) Ale urobene všetky OK:) Pome urobit nový strom

Napsal: 10. 3. 2009, 8:29
od Zdenek Valter
Laco a zkoušel si třeba jiné výrobce ? Já Ti to případě večer změřím přesně co mám za řemen v soustruhu já. řekl bych ale, že tam mám řemen s 5 mm skokem zub + mezera.

Napsal: 10. 3. 2009, 9:05
od Laco19
Zdenek Valter píše:Laco a zkoušel si třeba jiné výrobce ? Já Ti to případě večer změřím přesně co mám za řemen v soustruhu já. řekl bych ale, že tam mám řemen s 5 mm skokem zub + mezera.
Na ten rozmer (4,72mm) som nenasiel ineho vyrobcu. Asi mas aj ty taky isty remen.
Nejaku dobu to snad este vydrzi. Dufam ze aspon dovtedy, kym stihnem vyrobit nove remenice pre bezny remen. Remenica na motore sa zvykne aj tak zlomit...

Napsal: 10. 3. 2009, 9:49
od Zdenek Valter
Laco19 píše:Remen nedosiel, takze neviem vyskusat ci je problem v remeni alebo v remenici. Remen som sice zaplatil ale potom prisli na to, ze nie je na sklade :lol: . Snad mi ho niekedy poslu alebo vratia peniaze.
Dalsia tema asi bude ako vyrobit remenice na bezny XL remen (ak si s tym nebudem vediet poradit sam).
Tak je tam stejný řemen jako máš Ty označení 1,5M-70
Měřil jsem to přes 10 zubů a vychází mi šířka zubu s mezerou na 4,8 mm.
přičemž samotná šířka zubu na řemenu je 2 mm.

Napsal: 10. 3. 2009, 10:24
od Laco19
Zdenek Valter píše:
Laco19 píše:Remen nedosiel, takze neviem vyskusat ci je problem v remeni alebo v remenici. Remen som sice zaplatil ale potom prisli na to, ze nie je na sklade :lol: . Snad mi ho niekedy poslu alebo vratia peniaze.
Dalsia tema asi bude ako vyrobit remenice na bezny XL remen (ak si s tym nebudem vediet poradit sam).
Tak je tam stejný řemen jako máš Ty označení 1,5M-70
Měřil jsem to přes 10 zubů a vychází mi šířka zubu s mezerou na 4,8 mm.
přičemž samotná šířka zubu na řemenu je 2 mm.
Ja som meral myslim 25 zubov a vyslo 4,72mm - nie zeby tak slo o presnost ale mohlo by byt okruhle cislo v nejakej jednotke dlzky a podla toho som to chcel hladat. Mozno je to ale v nejakej exotickej jednotke dlzky :wink: .

Napsal: 5. 4. 2009, 12:31
od Laco19
Takze definitivne koncim s tymto cinskym typom remena. Rozhodol som sa pre HTD 3M - nove remenice a remen (48-3M-09 + 26-3M-09 + HTD-03M-330-09).
Remenice vyrabat nebudem, chcem objednat polotovary - som zvedavy co ma to bude stat...

Napsal: 5. 4. 2009, 1:36
od Aeroomni
Mam ten řemen strženej rok a nějak mi vůbec nechybí vystačím si v pohodě se 6 rychlostma napřímo.

Napsal: 14. 6. 2009, 10:01
od Laco19
Remen som vyriesil vymenou remenic :wink: .
Obrázek
Zatial je nenaspanovany (tak ako to ostalo po starych remeniciach) ale je podstatne tichsi.

Napsal: 14. 6. 2009, 10:13
od Aeroomni
pocuvaj to koleso je od ohladu daake spicateeeeee ako tits moje mladej
Obrázek

Napsal: 14. 6. 2009, 10:19
od Laco19
Aeroomni píše:pocuvaj to koleso je od ohladu daake spicateeeeee ako tits moje mladej
Obrázek
To som nevyrabal, kupil som polotovary a k nim patricny profil remena HTD 3M takze to asi bude OK.

Napsal: 14. 6. 2009, 10:23
od Aeroomni
jojo už som sa s tým zmieril:))))

Napsal: 17. 8. 2009, 8:32
od Laco19
Ake otacky pouzivate na minisustruhoch 7x12?
Prave prebieha diskusia na yahoo o zvyseni momentu motora, tak som si uvedomil ze by sa to zislo aj mne. Ja som pri sustruzeni a frezovani snad ani neprekrocil 1000ot./min. Pri upichovani 11523 s D30-45mm mi motor prudova ochrana neustale vypina, mam pocit, ze by sustruh vydrzal vacsi tocivy moment ako je schopny dodat motor.
Mam tu este jednu, o dost mensiu remenicu na motor ale to by boli maximalne otacky na 1. prevod len 850 ot./min. (2000ot./min. na 2.).

Napsal: 17. 8. 2009, 5:23
od Zdenek Valter
Laco19 píše:Ake otacky pouzivate na minisustruhoch 7x12?
Prave prebieha diskusia na yahoo o zvyseni momentu motora, tak som si uvedomil ze by sa to zislo aj mne. Ja som pri sustruzeni a frezovani snad ani neprekrocil 1000ot./min. Pri upichovani 11523 s D30-45mm mi motor prudova ochrana neustale vypina, mam pocit, ze by sustruh vydrzal vacsi tocivy moment ako je schopny dodat motor.
Mam tu este jednu, o dost mensiu remenicu na motor ale to by boli maximalne otacky na 1. prevod len 850 ot./min. (2000ot./min. na 2.).
Já teda skoro pořád MAX tedy cca 2500 ot/min - točím věci z mosazi a většinou malý průměr do 10 mm. Vyjímečně více.

Napsal: 18. 8. 2009, 9:36
od lapa
Laco19 píše:Opravujem, v manualoch sa uvadza Lx136 (nie XL 136) a ten sa aj predava ako nahradny diel k mini sustruhom. Niekde uvadzaju ze ma 70 zubov, inde ze 72. Bude to asi specialny azijsky typ.
Asi pred rokem jsem ten remen ( Lx136) hledal do sveho soustruhu Erba Compact 300 (proste obvykly klon jako je Proma, Asist atd.).
Remen jsem nakonec nasel na webu v katalogu jedne ceske firmy na ploche remeny (uspesne jsem to jiz zapomnel, ovsem za relativne silene penize). Takze jsem ho nakonec koupil u nejake ceske zasilkove firmy jako nahr. dil primo pro tento soustruh Erba. Myslim, ze stal cca 170,-a doprava cca 100,-.

Ale proc to pisu - ten remen ma skutecne nestandardni rozmery (cca 4,72 na zub) a je to puvodne nejaka RVHP norma - alespon dle onoho katalogu. Takze cinani se asi chytli jeste puvodnich norem.
Pokud by to nekoho skutecne enormne zajimalo, zkusim si vzpomenout/dohledat.

Napsal: 18. 8. 2009, 2:09
od Zdenek Valter
lapa píše:...
...
Ale proc to pisu - ten remen ma skutecne nestandardni rozmery (cca 4,72 na zub) a je to puvodne nejaka RVHP norma - alespon dle onoho katalogu. Takze cinani se asi chytli jeste puvodnich norem.
Pokud by to nekoho skutecne enormne zajimalo, zkusim si vzpomenout/dohledat.
Jestli mohu poprosit tak to dohledej.
Postižených jako Laco je více a tahle informace je pro ně víc než užitečná ;-)