Stránka 2 z 2

Napsal: 27. 2. 2009, 7:23
od Aeroomni
Du to rozebrat o tečkách sem nevěděl a všechno opíšu:)

Napsal: 27. 2. 2009, 7:38
od nemo
Nejsem si jist, jestli jsou tyhle body na všech párových ložiskách, na některých asi být nemusí, pokud jsou méně přesná, nebo nepotřebují tak přesné uložení. V domečku od NSK WKB 15-01, jsou kosoúlá řady 7000
a mají pouze šipky na obvodu, tak nebuď překvapený,pokud je tam nenajdeš.(ty tečky)

Napsal: 28. 2. 2009, 12:55
od Aeroomni
Zdenku jde to v pohode rozebral jsem to znova:) Nemo hledej:) Je to uplně super rozměr takovej jakej hledam dlouho 10*30*9
Dílk !!

Napsal: 28. 2. 2009, 6:25
od Josef
Aeroomni píše:Zdenku jde to v pohode rozebral jsem to znova:) Nemo hledej:) Je to uplně super rozměr takovej jakej hledam dlouho 10*30*9
Dílk !!
Ten rozměr se taky může jmenovat 7200 a ty písmena okolo o provedení a přesnosti.

Napsal: 1. 3. 2009, 11:14
od Aeroomni
Nemo prosim vyfot ty tecky z boku - proc se nedaj pozuit ty sipky?
Dik!!

Napsal: 1. 3. 2009, 1:08
od nemo
Šipky jsou důlezité jako tečky, které tam nemusí být. Pokud máš jenom šipky tak se řiď šipkami. Tečky máš vyfocené na první stránce tohohle
vlákna. Nemo.

Napsal: 6. 3. 2009, 5:57
od Aeroomni
Musel jsem vyměnit matku na CNC1 a zjistil jsem že novou nemám, takže došlo na celej šroub. Máme tu jediného dodavatele 16*4 celkem kvalitních šroubů a matek. Takže na základě zde získaných rad jsme vyrobil ucpávku do zadní části vřetena. Po chvíli točení vypadávala, takže jsme ji musel zatáhnou starou matkou. Ložisko jsem zatím dal jedno 12*28*8. Kosouhlé jsou kdesi v poště. Následně jsem navrtal důlek pro uchycení na otočnej bod do koníka a osadil trapéz na ložisko a udělal závit. Ložisko opřené o závit však zklamalo, tam kdy závit nabíhá nemá oporu a po silnějším dotažení matky axiálně šmantlá. Takže jsem znovu kouk na chinu jak to maj udělaný
a mají tam váleček pro opření ložiska. Udělal jsem tedy opěrku z duralu na stažení okolo těla osazení, nasadil ložisko a vše běželo v nule i po silném dotažení matky. Tady jsou obrázky postupu zatím mi to zkritizujte až přijdou kosoúhlá ložiska bude druhé kolo:) Jinak zatím je to nejlépe uloženej trapéz jakej mám. Točí se suprově, rychle a bez vibrací. Tady jsou obrázky provedení.
http://dilna.aeroomni.com/cnc1/#sroub

Napsal: 8. 3. 2009, 3:47
od Aeroomni
Právě mi Bob napsal, že ta moje sestava má celkem velkou vadu a to ložisko se uhybá proto, že nemám matici KN
http://loziska-gufera.cz/?p=productsMor ... e-SKF-KM-0

Napsal: 8. 3. 2009, 4:09
od Bob
Aeromni, já jsem ti nepsal, že ti ložisko uhýbá, že tam nemáš KM matici, ale, že se dvě KM matice zpravidla používají pro podobné aplikace, vymezování axiální vůle , třeba mezi dvěma ložisky, dotažení ložiska na
osazení atd. jak vidím tak mě zcela nepochopils. Rosta.

Napsal: 8. 3. 2009, 4:46
od Aeroomni
No, ono to vypadalo jako odpověd na muj dotaz - sorry zle pochopeno:)

Napsal: 8. 3. 2009, 6:54
od TimeCop
Použít normálně jakožto kontramatky, co máš třeba na vřeteni.
Ještě bych rád pochopil rozdíl mezi maticí KM 1 a např KM 17, nikde jsem to tam neviděl... závit, průměry, stoupání a tak.
Googlit ???

Bobe, AE tam použil tuším samojisticí matici, což může za jistých podmínek učinit podobnou službu.

Pro TimeCop

Napsal: 8. 3. 2009, 7:13
od Bob
KM1 má závit M12x1, KM17 má závit M85x2 a najít údaje o KM maticích -
třeba dobré strojnické tabulky, mám starší tabulky ještě z doby SPŠS a pořád dobře slouží, a u těch KM matic je použité jemné stoupání závitu, aby se mohlo dotahovat s citem, třeba na vylad'ování axiální vůle, kde jsou pochopitelně ty matice dvě :wink: Rosta.

Napsal: 8. 3. 2009, 10:31
od Josef
Ty rozměry závitů KM matic jsou stejné jako díry u ložisek. Jednoduchá pomůcka je pro poslední dvojčíslí 0 až 3 -> 10; 12; 15; 17; a potom poslední dvojčíslí krát 5.
0 = 10
1 = 12
2 = 15
3 = 17
4 = 20 (4*5)
...........
17 = 85 (17*5)
...........
40 = 200 (40*5)

Napsal: 8. 3. 2009, 11:05
od TimeCop
Aaaa, už rozumím - hezký pamatovák - podle řady ložisek, pro okamžitou orientaci a zapamatování pro samouky bezvadné, super. :wink: