Re: Měnič TYROS
Napsal: 1. 6. 2017, 11:19
S tím asynchroňákem má robokop 100% pravdu. Krouťák bude ubohej proti DC motoru v nízkých otáčkách.
Největší české fórum o strojírenství, CNC strojích a 3D tiskárnách
https://forum.strojirenstvi.cz/
pravděpodobnost, že to je motor (pokud obsluha nebyla debil a čistila komutaci a kontrolovala uhlíky) je minimální. Nějak mi uniká, co na tom chceš kontrolovat tím "točením". Maximálně změřit ohmicky jestli sedí, změřit jestli není mezizáviťák (nebude), změřit izolační odpor.ves178 píše:Chlapi, chci s ním pohnout postupně zvyšovat napětí až se začne hýbat né to někde přípojit natvrdo a čekat až se rozerve, to dá přece rozum.moje autotrafo dá tak 10A max
když ho zapojím podle datašitu jsko motor se seriovým buzením a na svorkách budu pomalu zvyšovat napěti tak by se to mělo roztočít.
Samozřejmě můžu změřit obvod statoru a kotvy a taky izolační stav ale chtěl bych ho roztočit.
Ten měnič taky zkontroluji ale předpoklad když se prorazi tyristor tak k tomu měl důvod a ten bude zřejmě v motoru, nebo nějaký bordel ze sítě ale jak vidím ten sítový filtr tak spíše z motoru
To je pouze otázka toho, jak kvalitní obsluha u toho je (jestli u toho stojí typický současný kličkařfilla píše:jisteze asynchroni motor na tom bude hur, to nejsme vepri, je vsak rozdil, pokud ho pouziji u cnc soustruhu, kde na jeden prevod tocim 200-6000 a sui32, kde tocim 14-2200 a to jeste s tremi prevodovymi stupni, kde na prvnim mam 14-240
Otáčky na vřetenu a materiiál - kolik tam při tom přesně je? - a nebo ještě lépe - kolik to při tomto režimu bere - kolik tam teče ampér.filla píše:v bezne kunfiguraci 12kW asyn, to bez potizi dava trisku 12mm s prisuvem 0.3/ot na porumeru 300
milan584 píše:pravděpodobnost, že to je motor (pokud obsluha nebyla debil a čistila komutaci a kontrolovala uhlíky) je minimální. Nějak mi uniká, co na tom chceš kontrolovat tím "točením". Maximálně změřit ohmicky jestli sedí, změřit jestli není mezizáviťák (nebude), změřit izolační odpor.ves178 píše:Chlapi, chci s ním pohnout postupně zvyšovat napětí až se začne hýbat né to někde přípojit natvrdo a čekat až se rozerve, to dá přece rozum.moje autotrafo dá tak 10A max
když ho zapojím podle datašitu jsko motor se seriovým buzením a na svorkách budu pomalu zvyšovat napěti tak by se to mělo roztočít.
Samozřejmě můžu změřit obvod statoru a kotvy a taky izolační stav ale chtěl bych ho roztočit.
Ten měnič taky zkontroluji ale předpoklad když se prorazi tyristor tak k tomu měl důvod a ten bude zřejmě v motoru, nebo nějaký bordel ze sítě ale jak vidím ten sítový filtr tak spíše z motoru
na druhou stranu - podle mě to je s vysokou pravděpodobností ten tyros z ZŤS - to byl vyhlášený shit - furt se to sralo.
Zkontrolovat tacho (už si nepamatuju, jestli tam je to s těma upalovacíma drátkama), zkontrolovat ty budicí trafa u tyristorů (prorážely se), změřit ty moduly (tyristory), jestli náhodou nějaký není proražený.
Zbytek by měl dělat někdo, kdo má schéma a kdo pohonům rozumí.
Pokud se nepletu, tak ty pohony furt dělá http://www.igorsulek.sk/index.php?p=1_3 ... lektroniky" onclick="window.open(this.href);return false;.
Já osobně (pokud to není nějaká kravina a pokud je motor mechanicky v pořádku) bych ten původní regl vyměnil za cokoli nového (třeba Mentora - CT od bývalého Emersonu - Emerson ale už je nyní Nidec - koupil ho), motor bych nechal - lepší stejně neseženeš - spolehlivost pohonu bude pak nesrovnatelná.
Zatočit si s tím můžeš - všechno máš na štítku motoru - buzení je 190V, 1.8A, kotva 440V, max 43A. Buzení tam s jistotou musíš mít (tzn. ne krokodýlky a podobný prasárny).ves178 píše:milan584 píše:pravděpodobnost, že to je motor (pokud obsluha nebyla debil a čistila komutaci a kontrolovala uhlíky) je minimální. Nějak mi uniká, co na tom chceš kontrolovat tím "točením". Maximálně změřit ohmicky jestli sedí, změřit jestli není mezizáviťák (nebude), změřit izolační odpor.ves178 píše:Chlapi, chci s ním pohnout postupně zvyšovat napětí až se začne hýbat né to někde přípojit natvrdo a čekat až se rozerve, to dá přece rozum.moje autotrafo dá tak 10A max
když ho zapojím podle datašitu jsko motor se seriovým buzením a na svorkách budu pomalu zvyšovat napěti tak by se to mělo roztočít.
Samozřejmě můžu změřit obvod statoru a kotvy a taky izolační stav ale chtěl bych ho roztočit.
Ten měnič taky zkontroluji ale předpoklad když se prorazi tyristor tak k tomu měl důvod a ten bude zřejmě v motoru, nebo nějaký bordel ze sítě ale jak vidím ten sítový filtr tak spíše z motoru
na druhou stranu - podle mě to je s vysokou pravděpodobností ten tyros z ZŤS - to byl vyhlášený shit - furt se to sralo.
Zkontrolovat tacho (už si nepamatuju, jestli tam je to s těma upalovacíma drátkama), zkontrolovat ty budicí trafa u tyristorů (prorážely se), změřit ty moduly (tyristory), jestli náhodou nějaký není proražený.
Zbytek by měl dělat někdo, kdo má schéma a kdo pohonům rozumí.
Pokud se nepletu, tak ty pohony furt dělá http://www.igorsulek.sk/index.php?p=1_3 ... lektroniky" onclick="window.open(this.href);return false;.
Já osobně (pokud to není nějaká kravina a pokud je motor mechanicky v pořádku) bych ten původní regl vyměnil za cokoli nového (třeba Mentora - CT od bývalého Emersonu - Emerson ale už je nyní Nidec - koupil ho), motor bych nechal - lepší stejně neseženeš - spolehlivost pohonu bude pak nesrovnatelná.
Ten chlap co na tom dělal určitě kontroloval uhliky a čistil komutátor, ten nevěděl ani jaky motor a kde je![]()
Nicméně na ty čepy co tam točí by asi stačil i ten asynchronní motor, jednou jsem ho sice viděl točit kulatinu 200mm ale to dělal fušku pro souseda na hoblovku
Prostě jsem chtěl zkusit s tím zatočit, jsem zkrátka zvědavý
To jo, ale jenom ve starejch, a to hlavně z historických důvodů (začalo to regulací přepínaním předřadných odporů).robokop píše:Btw dc motory jsou i v tramvajich a bez jakehokoli razeni prevodu to ma odpich s tema tunama takovej jakej ma