Stránka 2 z 2
Re: Výroba dílů
Napsal: 21. 12. 2017, 2:30
od atlan
No snad koleso ma kuzelovy tvar. Tak ze smykom by nemalo chodit. V obluku ide vnutorne koleso po svojom mensom priemere a vonkajsie po svojom vecsom priemere. Ak je rozchod kolies spravny a kuzel na kolese tiez tak by to malo jazdit ukazkove.
Re: Výroba dílů
Napsal: 21. 12. 2017, 2:47
od Zdenek Valter
atlan píše:No snad koleso ma kuzelovy tvar. Tak ze smykom by nemalo chodit. V obluku ide vnutorne koleso po svojom mensom priemere a vonkajsie po svojom vecsom priemere. Ak je rozchod kolies spravny a kuzel na kolese tiez tak by to malo jazdit ukazkove.
Přesně tak proto jsem dost nechápal jak to ten fila myslí.
Re: Výroba dílů
Napsal: 21. 12. 2017, 3:05
od Zdenek Valter
Yrda píše:K té tvrdosti materiálů nákolku - s diskusí na toto téma jsem se ještě nikdy nesetkal, ale je jasné, že se jak nákolek tak i kolejnice nějak opotřebovávat musí. Proces to ale bude dlouhodobý, vzhledem k váze modelů (TT). Mám "ručně" dělané nákolky z mosazi, ale ne tak dlouho abych mohl něco pozorovat, ale nejsem si jistý, jestli je to materiál ideální....
No jak se to vezme - fila nevěděl, že kola pojíždějící kolejnice, jsou kuželová - tvrdost kol je v tomhle případě irelevantní

Záleží k čemu ta kola jsou
- pokud jsou pro vozidla hnací musí splňovat i určité elektrochemické vlastnosti.
- pro hnaná pokud neshuntuje mohou být i z plastu.
Pro hnací vozidla platí
Samotná mosaz je použitelná, jen pokud je bez olova, proto se kola z mosazi galvanicky niklují.
Ideální je niklová mosaz opět bez olova
popřípadě ocel s vysokým obsahem niklu, ale netuším jaká

Re: Výroba dílů
Napsal: 22. 12. 2017, 4:09
od milan584
Zdenek Valter píše:Yrda píše:K té tvrdosti materiálů nákolku - s diskusí na toto téma jsem se ještě nikdy nesetkal, ale je jasné, že se jak nákolek tak i kolejnice nějak opotřebovávat musí. Proces to ale bude dlouhodobý, vzhledem k váze modelů (TT). Mám "ručně" dělané nákolky z mosazi, ale ne tak dlouho abych mohl něco pozorovat, ale nejsem si jistý, jestli je to materiál ideální....
No jak se to vezme - fila nevěděl, že kola pojíždějící kolejnice, jsou kuželová - tvrdost kol je v tomhle případě irelevantní

Záleží k čemu ta kola jsou
- pokud jsou pro vozidla hnací musí splňovat i určité elektrochemické vlastnosti.
- pro hnaná pokud neshuntuje mohou být i z plastu.
Pro hnací vozidla platí
Samotná mosaz je použitelná, jen pokud je bez olova, proto se kola z mosazi galvanicky niklují.
Ideální je niklová mosaz opět bez olova
popřípadě ocel s vysokým obsahem niklu, ale netuším jaká

Ty kolečka na té fotce ale nevypadají, jako by byly galvanicky niklované.
Re: Výroba dílů
Napsal: 22. 12. 2017, 8:18
od Zdenek Valter
milan584 píše:.......
Ty kolečka na té fotce ale nevypadají, jako by byly galvanicky niklované.
Proč si to myslíš?