Stránka 2 z 3

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 12. 5. 2018, 8:40
od fmodel
robokop píše:No dobre ale to je haas
:wink: :D (už by jsi sem moh dát smajlík palec nahoru )

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 12. 5. 2018, 12:09
od lubos
Na hase jsem slyšel špatné reference s C osou.
Navíc, chtěl jsem kluzné vedení, a velký moment na C ose.
Když vidím jak amíci dělají auta...
Ale uvidíme třeba další stroj. Navíc můj dodavatel má dva Doosany a práce kterou na ně mám je na nich vyzkoušená.
Dost pochybuju že by haas ve stejné výbavě vyšel na půlku, kdysi jsem si to konfiguroval a bylo to o dost víc.
Navíc v té pumě je Fanuc další důvod pro to do toho jít, kvalitní věci co víceméně neodchází.

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 12. 5. 2018, 12:24
od fmodel
lubos píše: Když vidím jak amíci dělají auta...
A hlavně motorky :lol: tam kde ostatní dávaj karbon a titan tam oni fláknou kus železa ,pak to váží jako auto :lol:
Země která neumí udělat rallyové auto ,motokrosovou motorku ,a moto na závody na okruhu je prostě mimo :wink:

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 12. 5. 2018, 2:13
od testone
fmodel píše:
lubos píše: Když vidím jak amíci dělají auta...
A hlavně motorky :lol: tam kde ostatní dávaj karbon a titan tam oni fláknou kus železa ,pak to váží jako auto :lol:
Země která neumí udělat rallyové auto ,motokrosovou motorku ,a moto na závody na okruhu je prostě mimo :wink:
to jsou zase argumenty
to je jak kdybys argumentoval, že .... země co neumí udělat auto na závody NASCAR, dopravní letadlo nebo raketu je prostě mimo....

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 12. 5. 2018, 2:55
od fmodel
NASCAR jsou supermoderní motory s rozvodem OHV 2 ventily na válec což frčelo po II světové válce a pár let po tom , zrovna tak jako motocykly HD .
Jinak to byla taková sice pravdivá legrácka.

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 12. 5. 2018, 4:04
od testone
fmodel píše:NASCAR jsou supermoderní motory s rozvodem OHV 2 ventily na válec což frčelo po II světové válce a pár let po tom , zrovna tak jako motocykly HD .
Jinak to byla taková sice pravdivá legrácka.
samozřejmě :D
for je v tom, že ne že by neuměli udělat DOHC a 4 nebo 5 ventilů na válec
to by určitě zvládli, jen mít důvod
to je legislativní omezení, zjednodušuje a zlevňuje to konstrukci a tím je celá ta sranda výrazně přístupnější
zrovna tak by takový OHV motor zvládl udělat kdokoli jiný, jen mít důvod

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 12. 5. 2018, 4:40
od fmodel
No právě ty omezení z toho dělají při ladění větší duchařinu než u současných motorů (mám to od brusiče vaček pro Nascar) cenově to už určitě nebude levnější než moderní motor ,přitom větší přínos by byl povinné dodržení poměru vrtání/zdvih při daném objemu a bylo by po ptákách :wink:

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 12. 5. 2018, 6:03
od testone
jasně
jenže to je tradice, dáno historickým vývojem
alespoň má ten V8 motor pořádnej zvuk
ne jak ty přeplňovaný čtyřválce v dnešní F1
....
HD je taky technicky v r. 1930
ale má to ksicht
když někdo chce něco jinýho než silnici nebo cestovku, tak chce HD
sranda je, že na HD jezděj i ti ultranacionalističtí Noční vlci a s nima Putin na HD trike
Že by v zemi kde zítra již znamená včera neuměli udělat motorku s "ksichtem"?
......
mimochodem
příští týden mi přivezou na opravu hlavu ze závodní Rudge z r. asi 1923(?!!!), litina, DOHC, 4 ventily na válec

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 12. 5. 2018, 6:16
od fmodel
testone píše:jasně

mimochodem
příští týden mi přivezou na opravu hlavu ze závodní Rudge z r. asi 1923(?!!!), litina, DOHC, 4 ventily na válec
Až se stavíš tak ti ukážu na co jsem dělal modelové zařízení ,hlava vačková skříň blok ,vana . (to si příští rok zajezdím v Brně na okruhu :wink: )

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 13. 5. 2018, 12:31
od milan584
fmodel píše:NASCAR jsou supermoderní motory s rozvodem OHV 2 ventily na válec což frčelo po II světové válce a pár let po tom , zrovna tak jako motocykly HD .
Jinak to byla taková sice pravdivá legrácka.
ono taky je dost dobré si uvědomit, že OHC je typicky :mrgreen: evropský vynález, poprvé aplikovaný u ryze evropských vozů
viz např. https://occhiolungo.files.wordpress.com ... =594&h=908" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 13. 5. 2018, 1:13
od fmodel
JJ vynalézt a umět aplikovat je jiná věc ,třeba jako Japonci ,moc toho nevynalezli ale aplikovat v praxi uměj.To je ten rozdíl mezi konstruktérem a vynálezcem .

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 13. 5. 2018, 8:31
od SO 545
fmodel píše:JJ vynalézt a umět aplikovat je jiná věc ,třeba jako Japonci ,moc toho nevynalezli ale aplikovat v praxi uměj.To je ten rozdíl mezi konstruktérem a vynálezcem .
To sedi na 100% a este sa drzia toho co funguje...

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 13. 5. 2018, 10:35
od doncarlos
Máme do firmy kupovat malej soustruh, v předběžném výběru je HAAS ST10-Y,
pokud ví někdo, že má nějaké problémy, napište sem !!!

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 14. 5. 2018, 5:45
od milan584
fmodel píše:JJ vynalézt a umět aplikovat je jiná věc ,třeba jako Japonci ,moc toho nevynalezli ale aplikovat v praxi uměj.To je ten rozdíl mezi konstruktérem a vynálezcem .
No mě pro změnu hlava nebere, k jakému "myšlenkovému" :shock: pochodu dochází, když někdo porovnává soustruh od Haase s mašinou od Doosanu na základě toho, že vozy v Nascar nemají rozvod DOHC.

Re: Soustruh Doosan Puma GT 2100 M

Napsal: 14. 5. 2018, 8:35
od fmodel
Njn ,nečteš od začátku nebo ti toho víc hlava nebere ,ale třeba to do zejtra najdeš na Googlu
(a že ses rád do debaty připojil,teda až po tom co jsi den hledal na Googlu patent OHC :lol: )