Re: Mazání soustruhu SV 18 R
Napsal: 10. 4. 2018, 11:30
............................
Největší české fórum o strojírenství, CNC strojích a 3D tiskárnách
https://forum.strojirenstvi.cz/
A jak se to bude řešit při reverzaci která se používá skoro furt? to se bude čekat tři vteřiny a pak se zase hlavní motor rozběhne?hausnumero píše:Tohle je to řešení, které jsem měl na mysli. Časové relé zpozdí rozběh vřetene a myslím, že potom by se vřeteni nemělo nic stát.atlan píše:Lenze lozsika na motore ti vymeni kazdy supak.
Kdes to zaskrabat a nastavit loziska na sustruhu ti nespravi hocikto na pockanie.
Navyse kup casove rele.
Zapoj to. Stlacenim tlacidla sa zapne olejove cerpadlo a po 3s odblokuje zapnutie vretena.
Pri vypnuti vretena este pobezi cerpadlo 10s a vypne sa.
Kontrolka oleja v aute zhasne uz pri tocenim startera. A ked ti zhasina az chvilu pri starte zvas vymenu vyrobcu filtra oleja. Mozno ti spadava olej.
Stejne si sám za sebe myslím, že není důvod řešit spínání čerpadla mazání, pokud bych měl pocit že je hlučné. Nejdříve bych řešil "proč" je to čerpadlo hlučné, pokud tedy je skutečně nadmíru hlučné. Ve fabrice jsme měli několik SV18R a SV18RA, každé ráno si chlapi samozřejmě dali na dílně kafíčko, ale všichni předtím zapnuli mašiny. A pak si ještě při kafíčku klidně pokecali o fotbale. Je zajímavé, že jim běh těch několika mašin v pohotovostím režimu (nebyly tam žádné úpravy - tj odpojování ventilátorů hl.motoru apod.) vůbec nevadil.hausnumero píše: 1.)
Jer zde někdo, kdo dělal upgrade soustruhu SV 18 R anebo kdo má tento soustruh zmodernizovaný? Při zapnutí se rozjede čerpadlo mazání, které je v chodu, i když soustruh stojí. Je možné zapojit elektriku tak, aby se čerpadlo mazání zapínalo a vypínalo současně s hlavním motorem? Zapojení problém není, pouze bych chtěl číst názory lidí, kteří s tím již měli něco do činění, zda stroji neuškodí, když bude čerpadlo zapínáno a vypínáno současně s hlavním motorem a nebude běžet permanentně.
2.) Důvodem je, aby zbytečně neběželo poměrně hlučné čerpadlo, když je stroj v klidu, a také samozřejmě úspora energie.
3.) Ventilátor mám stabilně odpojen. Při hobby provozu a hlavně při soustružení malých průměrů s malými posuvy je zbytečný.
4.) Pánové, díky za teoretické úvahy, ale ty jsou mi k h.... Chtěl jsem vyjádření od někoho, kdo tyto stroje buď generálkuje anebo tento stroj má po generálce tak upraven. Frekvenční měnič rozbíhá vřeteno pozvolna cca 2 sekundy, a z předchozího chodu zůstává v ložiskách vřetene vždy nějaký ten olej, takže dvousekundový rozběh nejede na sucho, než čerpadlo nažene olej na ložiska. V autě také trvá nějaký ten čas než vám kontrolka oleje zhasne a motor se při správné funkci olejového čerpadla nezadře. U auta také nezapínáte napřed olejové čerpadlo a pak startujete motor. O úsporu energie jde až v poslední řadě.
5.) Tohle je to řešení, které jsem měl na mysli. Časové relé zpozdí rozběh vřetene a myslím, že potom by se vřeteni nemělo nic stát.
6.) Pochopil jsi to správně. Akorát, možná pro jistotu, by se vřeteno mohlo spouštět přes časové relé opožděně.
Ať už byla reakce adekvátní nebo ne je teď už celkem jedno. Ale jaksi jsem nepochopil, proč se zde ptá na něco o čem už v tom má předem jasno.robokop píše:tahle kritika ale byla konstruktivni a to zde nebyva vzdy
bylo predlozeno nekolik padnych argumentu
myslim ze reakce hausnumera nebyla v zadnem pripade adekvatni
Myslím, že moje omluva a poděkování za ztracený čas adekvátní určitě byla, vzhledem k tomu, že jsem se z celé diskuse nedozvěděl nic nového, co bych předtím nevěděl, a přesto jsem všem diskutujícím poděkoval.robokop píše:tahle kritika ale byla konstruktivni a to zde nebyva vzdy
bylo predlozeno nekolik padnych argumentu
myslim ze reakce hausnumera nebyla v zadnem pripade adekvatni