motory pro frekvenční měniče
Jedine,co uvidis u motoru urcenych pro vyssi frekvence jsou plechy 0.2 misto beznych 0.35,mnohdy ani to ne. Dnesni materialy behaji s min ztratami klidne na 1 kHz. Odlisnosti jsou z 90 % opravdu jen v presnejsim mechanickem provedeni a hlavne vyvazeni rotoru.
No ja netvrdim ze jsou tam prece nejake buhvijake kosmicke technologie bez kterych se to ZARUCENE pokazi. Ja jen tvrdim ze kazdy stroj je navrhovan = konstruovan pro urcite pracovni podminky za kterych ma deklarovane provozni vlastnosti. No a pokud je tou zmnenou v nekterem pripade pouze zmenseni tloustky plechu tak budiz, ale uz to znamena ze je ten stroj nejak na neco konstruovany. Mimochodem to z jakeho materialu jsou ty plechy taky asi od oka nepozname - cimz netvrdim ze to musi byt ZARUCENE nejaky jiny nez standardni, ale klidne muze mit malinko jine vlastnosti. Myslim ze nema cenu nad tim dal polemizovat 

kdyz to vezmu obracene, proc tedy takove HF vreteno neni schopno jet na male otacky a prehriva se (osobne jsem si to velmi dobre vyzkousel pri nastavovani menice)
protoze proste ta "elektronicka cast" je navrzena jinak
takze rozdily tam budou, ale jinak souhlas s pupakem, pujde to, pokud se to nerozskoci na tisic kousku...
PS: a v jedne debate jsme uz rozebiraly "pretaktovani normalni motoru" ja dvoupolovy dostal a provozoval na 8000tis otacek celkem bez problemu a bez zjevneho chveni....ale je to od kusu
protoze proste ta "elektronicka cast" je navrzena jinak
takze rozdily tam budou, ale jinak souhlas s pupakem, pujde to, pokud se to nerozskoci na tisic kousku...
PS: a v jedne debate jsme uz rozebiraly "pretaktovani normalni motoru" ja dvoupolovy dostal a provozoval na 8000tis otacek celkem bez problemu a bez zjevneho chveni....ale je to od kusu
Prichy
Ahojky ,....
."jinak souhlas s CZ_Pascal....."
v konstrukci jakéhokoliv dnešního výrobku jsou zužitkovány vědomosti tisíců dnes už bezejmenných vynálezců ,konstuktérů i obyčejných amatérů co nevědí že to nejde.....a tady pokud někdo napíše něco o složitosti a nutnost respektovat jistá omezení ,bývají reakce jak na trhu....promiňte ,že jsem se nechala vyprovokovat....každý se rád pochlubí něčím co "přelstil" ,ovšem již nikdo neříká ,až na výjimky co ho ta lest ve finále stála....

."jinak souhlas s CZ_Pascal....."
v konstrukci jakéhokoliv dnešního výrobku jsou zužitkovány vědomosti tisíců dnes už bezejmenných vynálezců ,konstuktérů i obyčejných amatérů co nevědí že to nejde.....a tady pokud někdo napíše něco o složitosti a nutnost respektovat jistá omezení ,bývají reakce jak na trhu....promiňte ,že jsem se nechala vyprovokovat....každý se rád pochlubí něčím co "přelstil" ,ovšem již nikdo neříká ,až na výjimky co ho ta lest ve finále stála....


[quote="prichy"]kdyz to vezmu obracene, proc tedy takove HF vreteno neni schopno jet na male otacky a prehriva se (osobne jsem si to velmi dobre vyzkousel pri nastavovani menice)
Nevím, na jakém vřeteni jsi to zkoušel, ale námi používaná vřetena HSD 12kW jedou i na 200ot/min a rozhodně se nepřehřívají . Ale taky nemají žádný krouťák, jde to zastavit rukou. Nebo ještě jinak - většina zákazníků používá otáčky od cca 10.000 do 18.000 ot/min tam problém nebývá, ale ti co jedou na 24.000 už musí pečlivě hlídat teplotu.
Nevím, na jakém vřeteni jsi to zkoušel, ale námi používaná vřetena HSD 12kW jedou i na 200ot/min a rozhodně se nepřehřívají . Ale taky nemají žádný krouťák, jde to zastavit rukou. Nebo ještě jinak - většina zákazníků používá otáčky od cca 10.000 do 18.000 ot/min tam problém nebývá, ale ti co jedou na 24.000 už musí pečlivě hlídat teplotu.
Prehrivani vretene na malych otackach je zpusobene jednak spatnou ventilaci,protoze ta je navrzena na jmen,tedy nejvyssi otacky a jednak nastavenim U/f charakteristiky menice. Pokud je snaha o dosazeni rozumneho momentu pri malych otackach,musi se proud zvednout na 120 az 150% In. To ve spojeni ze zhorsenym chlazenim vede k prehrivani.
Pokud je charakteristika nastavena tak,ze vreteno zastavim rukou,pak se motor pochopitelne nehreje,ale je to na nic.
Pokud je charakteristika nastavena tak,ze vreteno zastavim rukou,pak se motor pochopitelne nehreje,ale je to na nic.
k tem HF vretenum
rekl bych, ze XL= 2 pi f L
bude daleko silnejsi nez vliv ventilace...spousta motoru se mi toci i bez ventilatoru
vidim, ze v tom bude dost silnej dratek a i bez navyseni napeti tam pri malych otackach protlacim proud jako krava......bohuzel prave ten co hreje
rekl bych, ze XL= 2 pi f L
bude daleko silnejsi nez vliv ventilace...spousta motoru se mi toci i bez ventilatoru
vidim, ze v tom bude dost silnej dratek a i bez navyseni napeti tam pri malych otackach protlacim proud jako krava......bohuzel prave ten co hreje

Prichy
To,co jsem psal,plati pro HF vretena,ne pro vsechny motory obecne.
Existuji pochopitelne i motory,ktere maji ruzne,na prvni pohled utajene,
chlazeni. To,co zpusobuje ohrev,neni reaktance vinuti,ale vyhradne cinny odpor a pak mg. ztraty ve statoru a rotoru.Nezanedbatelne jsou i mech ztraty v loziskach. Ja bezne provozuju HF vreteno na 2000 ot. se slusnym momentem a nijak zvlast netopi.Je to opravdu jen o spravnem nastaveni U/f char. menice.
Existuji pochopitelne i motory,ktere maji ruzne,na prvni pohled utajene,
chlazeni. To,co zpusobuje ohrev,neni reaktance vinuti,ale vyhradne cinny odpor a pak mg. ztraty ve statoru a rotoru.Nezanedbatelne jsou i mech ztraty v loziskach. Ja bezne provozuju HF vreteno na 2000 ot. se slusnym momentem a nijak zvlast netopi.Je to opravdu jen o spravnem nastaveni U/f char. menice.
S tím chlazením máš samozřejmě pravdu - low end vřetena mají ventilátor na ose motoru a tam pak při nízkých otáčkách není žádný průtok vzduchu. Ty námi používaná HSD mají chlazení vodou, či nezávislým ventilátorem, takže se nehřejí. A k tomu nastavení měniče - ano, nastavujeme to tak, že se to při 200ot/min dá zastavit rukou. Nemyslím, že je to na nic. Tyto nízké otáčky se totiž využívají jen při měření nástrojů na sondě, jinak všechny dřevoobráběcí nástroje mají pracovní otáčky mnohonásobně výš.Pupak píše:Prehrivani vretene na malych otackach je zpusobene jednak spatnou ventilaci,protoze ta je navrzena na jmen,tedy nejvyssi otacky a jednak nastavenim U/f charakteristiky menice. Pokud je snaha o dosazeni rozumneho momentu pri malych otackach,musi se proud zvednout na 120 az 150% In. To ve spojeni ze zhorsenym chlazenim vede k prehrivani.
Pokud je charakteristika nastavena tak,ze vreteno zastavim rukou,pak se motor pochopitelne nehreje,ale je to na nic.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 22. 11. 2006, 9:28
Mám podobné vreteno ako Ben Ash o nieco modernejsie.
Je poháňané dynamickým frekv. meničom
110V , 200 HZ, 12000 ot./min
175V , 300 HZ, 18000 ot./min
po hodinovej činnosti pri 18000 ot./min sa zahreje asi na 60 st.C.
Dal som namiesto dynamického meniča statický, nastavil rovnaké
parametre a vreteno po desiatich minútach činnosti je horuce.
Poradí niekto kde je chyba?
Je poháňané dynamickým frekv. meničom
110V , 200 HZ, 12000 ot./min
175V , 300 HZ, 18000 ot./min
po hodinovej činnosti pri 18000 ot./min sa zahreje asi na 60 st.C.
Dal som namiesto dynamického meniča statický, nastavil rovnaké
parametre a vreteno po desiatich minútach činnosti je horuce.
Poradí niekto kde je chyba?
Ač je to divné tak chyba dalo by se říct není nikde. Pouze se to chova tak jak má. Inteligentni řizení (měnič) a motor jede OK. Méně sofistikované řešení (ne tak chytrý měnič) a výsledky jsou trochu horší.[/quote]Poradí niekto kde je chyba?
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2720
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Tak pujcime od naseho ideoveho vudce ten Omron a zkusime s tim zatocit. A nebo ja tu mam ten 15ti kW T-Verter.Ben Ash píše:dovolil bych si navázat, podařilo se mi získat tohohle krasavce a rád bych věděl čím ho řídit resp. který fr. měnič by vyhovoval
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Ako odlisim staticky menic od dynamickeho? Mam jeden doma len neviem co je to zac..stevuliak1 píše:Mám podobné vreteno ako Ben Ash o nieco modernejsie.
Je poháňané dynamickým frekv. meničom
110V , 200 HZ, 12000 ot./min
175V , 300 HZ, 18000 ot./min
po hodinovej činnosti pri 18000 ot./min sa zahreje asi na 60 st.C.
Dal som namiesto dynamického meniča statický, nastavil rovnaké
parametre a vreteno po desiatich minútach činnosti je horuce.
Poradí niekto kde je chyba?
A motor tiez ma taketo divoke napajanie na 110V.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 22. 11. 2006, 9:28
Rozdiel je taký že dynamický je elektromotor s generátorom na jednej
hriadeli.Statický je taký že frekvenciu mení elektronika.Na kvalitnom
statickom meniči sa dá nastaviť veľa parametrov napr. napatie,prúd,
frekvencia,cos fí atd.Nie som odborník s tejto oblasti niektorý s fora
vedia otejto problematike podstatne viac.
hriadeli.Statický je taký že frekvenciu mení elektronika.Na kvalitnom
statickom meniči sa dá nastaviť veľa parametrov napr. napatie,prúd,
frekvencia,cos fí atd.Nie som odborník s tejto oblasti niektorý s fora
vedia otejto problematike podstatne viac.