Stránka 2 z 3
Napsal: 20. 5. 2009, 2:04
od Aeroomni
Avenger
Jee ještě štěstí že jsme se minuli ve ST jsem trenoval v r93 na MČR v akrobacii. Nenávidělo mě za ten rambál celý město a všichni vojáci - ty bys mě určitě sundal
1979-1981 PŠ Opava - Louny .pájač
mluv česky ne??
Náš velitel ani mi jsme nikdy dělo neviděli. A většinu času jsme hlídali tříletou dceru výkonného praporčíka. Takže vojna jak řemen Laughing
Bylo by zajímavý zjistit zda se z děvčete stala po vaší výchově štětka nebo alkoholička

Jinou perspektivu jí nedávám
To všechno nám tloukli do palice.Jo hoši mnohý z vás nevíte co to byla vojna.Je pravda ,že vojna z toho posraného chlapečka udělala chlapa,buďme rádi,že to skončilo.
V tomto ohledu jsem měl dobře na mále. Muj fotřík vele-antikomouš se nesnášl se sousedem lampasem pracujícím na vojenské správě. V hospodě se pak ožrali po hasičskym cvičení a lampas na mýho tátu před celou hospodou : Počkej až tvuj fracek pude na vojnu zařídim mu kapky s krumpáčem a lopatou u PTPáků. Takže vyhlídky na vojnu jsem měl skutečně skvělé a po připočtění mojí vzpurné povahy bych se z takové vojny asi těžko vrátil celej

Ale jak už jsem psal, přijetí na vejšku vše vyřešilo, náhradní služba se smrskla na půlku a škola pak už byla flákárna neskutečná. Ale ať byla uniforma modrá jak chtěla a baby se na ní přímo lepily, vždy jsem si připadal přesně tak bezmocně, jako osel na obrázku

Napsal: 20. 5. 2009, 8:23
od cenco
prieskumnik (radiovych pasiem

).6 mes Kolin, rok Sturovo
Napsal: 20. 5. 2009, 6:47
od tumlik
Bigoš polní,lopatkou poháněný,vzduchem chlazený- Břeclav
Jinak celou vojnu panskej kočí

Napsal: 20. 5. 2009, 8:08
od Josef
Směrák vnitro, 74 - 76 Březová, Praha, Velim. Celkem to ušlo, hlavně venku na kopci, když bylo co jíst a pít. Na manévrech u armády jsem byl jak v Jiříkově vidění, jaké mohou být někteří furťáci vymatlané gumy.
Napsal: 20. 5. 2009, 10:09
od R - stick
v Nitře v r. 1986 jako vrchní palič - a navíc jako pětimetr
?????????????
Vysvětlím:
To byla moje oficiální funkce - jako pětimetr jsem se dostal k silničnímu vojsku (neboli PTP) a budovali jsme nějako raketovou základnu u Alekšinců. No a my jsme byli nasazení na vyklízení a pálení klestu a těžebních zbytků na vykácené ploše. No a já protože jsem měl tu nejvyšší kvalifikaci - v civilu jsem byl lesák (na vojnu jsem šel totiž až ve svých 24 letech). jsem byl jmenován do speciální funkce "Vrchní palič" - měl jsem za úkol podpálit sházenou hromadu klestí a sledovat jek hoří. Nic jiného jsem nemusel dělat.
No a navíc se mi hned ze začátku povedl majstrštyk, kdy jsem stanovil takovou normu na vyklízení klestu, že kdyby podle ní měli pracovat skuteční dělníci, tak by si na tehdejší dobu vydělali asi 150 Kč měsíčně. Takže paseku, kterou by měli vyklizenou za 3 týdny jsme my vyklízeli asi 5 měsíců !!!!! A nebýt toho, že když už byli gumy příliž nasrané, že nám to jde tak pomalu, tak jsem zkrátka zbytek té paseky podpálil - a bylo vyklizeno - tak by jsme to dělali snad až do civilu.
Prostě něco neskutečného - kdo tam nebyl tak nevěří, že něco takového bylo vůbec možné. Nedivím se, že naše armáda ekonomicky zkrachovala .....

Napsal: 23. 5. 2009, 9:55
od Pavel R
Já sloužil v Táboře v letech 86-88 jako řidič hlavně tohoto sovětského stroje. Jinak to s odstupem hodnotím jako přehlidku ztraceného času. Ne že by vojna pro mě byla nějak krutá, nebo obtížná, mě technika celkem baví, ale dva roky - za ten čas se dá udělat spoustu věcí
Napsal: 24. 5. 2009, 8:15
od pájač
Ja som v takom ZILe mal trenažér na protitankové riadené strely a trénoval som strelcov . Zaujímavá optika a keď som spustil balšaju elektroniku poháňanú elektrónkami , tak v zime za hodinu bolo vykúrené a fajn pohodička .

Napsal: 24. 5. 2009, 8:40
od Pavel R
Přesně - spolubojovníci se mi zpočátku řehtali - že prý Leninovy sáně

- jenže ten ZiL měl proti vétřiesce topení jako v osobáku, posilovač řízení, centrální dohušťování, generátor na 220V, kuchyňku - a co není nepodstatné - šel v jakožto benzíňák pohodě nastartovat i v jakkoliv kruté zimě (měl i bufíka na předehřívání motoru). Já jsem si na něj rozhodně nemohl stěžovat, proti jiným autům poskytoval nebývalý komfort. Ano, žral jako by měl prostřelenou nádrž, ale to jsem neřešil.
Napsal: 24. 5. 2009, 11:14
od Aeroomni
hele a ten pekáč na buchty pod motorovou vanou byl součástí výstroje vozu??
My jsme vždycky ze třídy pozorovali záklaďáky když připravovali techniku na technickou - špachtlí s štětcem. Špachtlí oloupali bláto, štětcem natřeli zelenou a bylo po generálce

Další prdel byla když pravidelně museli startovat v garážích tanky, vyprošťováky a další záchranou techniku pro případ havárie na letišti. Tuny dejmu když to náhodou chytlo, když ne tak jiskry ze startovacích vozíků jak na ohňstroji, na katedře přerušena výuka zaručeně, důvodem buď hluk nebo smrad

Ostrej výjezd s tim pamatuju jen jednou, totální fiasko, technika postávala na okraji silnic ještě několik dní než to dostali zpátky do kasáren. Nicméně je nutno přiznat, že to co bylo vpuštěno branou na letiště, fungovalo bezvadně, obsluha měla vždy všech 5 pohromadě a cikána tam člověk nepotkal.. V žádnym případě nejsem rasista ale tam kde u letectva šlo o něco, nikdy cikán vpuštěn nebyl..
Napsal: 24. 5. 2009, 11:29
od PavelZ
Technika byla fakt děsná, vzpomínám si, že jsme během jednoho cvičení při ukázkách veřejnosti měli v T-72 profrčet tankodrom a dvakrát vypálit cvičnou z kanonu. Když jsme vyrazili, všechno bylo OK, stabilizátor si vrněl a šlapal jak hodinky. Jenže nikdo netušil, že se vysr.l generátor proudu, takže po půl minutě, když jsme se akorát vynořili před civilama z křoví, vysál stabilizátor poslední štávu z baterky a zmrznul včetně radiového spojení a všeho ostatního. Jen tank jel dál, s hlavní kolmo na směr jízdy. Ten pojeb, co jsme si schytali, vám nepřeju zažít. Ale jinak byly 72-tky dobrý. Vždycky to bylo horší s lidma ...
Napsal: 24. 5. 2009, 11:41
od Aeroomni
No když to ještě nezačalo samo střílet do lidí, pak OK:) Osobně jsme zažil omylnou salvu podvěšenym kanonem z L39ZA slovenským pilotem na pozorovací stanoviště ruských generálů. Nikomu se nic nestalo ani na jedné straně a všichni byli rádi že to dobře dopadlo. Další trapas pak by náměr na taženej terč za L39 - trefili vlečnou mašinu pilot se katapultoval

Napsal: 24. 5. 2009, 11:45
od Pavel R
To Aeroomni: Ten pekáč, to byla ekologická fičura, za nás se na ekologii nekoukalo, pekáče měly jen uloženky. Provozní auta měly zase takovou nabíječku, dávalo to jen udržovací proud a zastrkávalo se to do zásuvky v palubce. Ale když pískli poplach, musel jsi vyjet - jinak průser, pojeb. Kdo měl auto v bordelu, měl smůlu. Ale je pravdou, že vyjížděly pravidelně i hooodně starý pekáče - Tatra 805, vétřiesky z roku 1951, dokonce i dva poválečný (nebo možná válečný) Hackely. Provést takovou trapárnu, jako když ty OT-64 nedojely ani ke Svobodné Evropě, tak jdeš bručet bez pardónu. Přitom ty OT-64 byly celkem bezproblémové proti ruským BRDM, nebo maďarským FUG. A i ty musely vyjíždět. Jenže když se na techniku vykašleš, tak se holt nelze ničemu divit. Já ZiLa několikrát rozebíral - generálka štětkou se u nás nenosila. Ale měl jsem zase jistotu, že vždy odjedu a dojedu. Jenže po revoluci už byla vojna spíše pionýrský tábor.
Napsal: 25. 5. 2009, 12:12
od Aeroomni
Já ZiLa několikrát rozebíral
Pod širym nebem? Jednou sem viděl rozhozenýho dopravního antonova na prohlídce. Věci na 2 hektarech a velel tomu špagát z ČVUT co právě skončil letadlovou techniku v PZE. Přál bych všem přítomným vidět co to je když se začnou gumáci modlit za všechno možný - aby nezačalo pršet, aby se nic neztratilo, aby to jednou dal někdo dohromady
Nicméně to z KE letiště odletělo a další osud stroje není znám
P:S
Volá uživatel na technickou podporu, že mu nejde vložit do mechaniky třetí instalační disketa. Technik po delším přemýšlení:
"Poslyšte a vyndal jste vůbec tu druhou?"
"Ne, ale to mi připomíná, že ta už tam šla taky nějak špatně."
Napsal: 17. 6. 2009, 10:05
od Gustavson
No já byl tři měsíce v Přáslavicích a zbytek v Kutné Hoře 96-97.Jezdil sem tam s timhle monstrem.
Napsal: 17. 6. 2009, 12:37
od Aeroomni
A víš kde tohle monstrum je teď? Kam se prodalo?