Stránka 2 z 2
Re: Typ barvy na vnitřky odlitků
Napsal: 1. 1. 2019, 7:09
od Zdenek Valter
DwPetr píše: ↑1. 1. 2019, 6:52
Zdenek Valter píše: ↑1. 1. 2019, 2:10
Dík - z technického listu k barvě je to takhle:
Poměr tužení: 4 díly PUR A MIX Decklack 2 K
1 díl D PUR Katalyt 50.00.050
Ředění: DUROTECT 55.00.007 (100:15)
Jo vidiš, druhá varianta je 4:1 ty nepoužíváme, beru desítky, šetří to tužidlo.
To jsem nějak nepochopil - odpusť starému muži ....
Co teda používáš za tužidlo?
Re: Typ barvy na vnitřky odlitků
Napsal: 1. 1. 2019, 7:36
od DwPetr
Některá se tuží 10:1, to znamená na litr barvy dáš 1dl tužidla. Když máš 4:1 tak to znamená na litr barvy 2,5dl.
U litru je to jedno, ale když máš 20l barvy, tak už nějaká úspora je.
Pak sem hodim odkaz odkud beru.
Re: Typ barvy na vnitřky odlitků
Napsal: 1. 1. 2019, 8:39
od DwPetr
Re: Typ barvy na vnitřky odlitků
Napsal: 2. 1. 2019, 9:39
od pafik
Mílap píše: ↑1. 1. 2019, 6:39
Pěkný Novoroční večer,
Pafiku, ty chemikáliím odolné polstyrenové barvy jsem scháněl někdy cca v devadesátých letech, dopídil jsem se až k bývalému výrobci B- L v Kralupech n.V. ale tam už ani nevěděli, že je kdy vyráběli. Dodneška mám PS základem natřené kalové čerpadlo, i uvnitř dosud v ploše drží. Horší byla odolnost proti UV záření. Světlemodrý odstín byl schválený pro pitnou vodu. Základ byl žlutozelený nebo červenohnědý a stejně jako vrchní email se ředil S 6005. Mám dojem, že do PS emailu se máčely závity šroubů na hlavě motoru, které v hlavě nebyly slepé (na montážní lince Škoda).
Dyť píšu, že katalog je z roku 1974 . Co bys chtěl v devadesátých letech.
Spíš mě překvapuje, že se pořád dělá ten C 2121. Nejspíš jeho vlastnosti nedokázali oblafnout žádnou moderní barvou.
Re: Typ barvy na vnitřky odlitků
Napsal: 2. 1. 2019, 1:43
od Zdenek Valter
Ahoj Petře,
Děkuju za odkazy.
Ať se Ti v tomto roce daří.
Ahoj Zdeněk
Re: Typ barvy na vnitřky odlitků
Napsal: 2. 1. 2019, 2:08
od milan584
Mílap píše: ↑1. 1. 2019, 6:39
Pěkný Novoroční večer,
Pafiku, ty chemikáliím odolné polstyrenové barvy jsem scháněl někdy cca v devadesátých letech, dopídil jsem se až k bývalému výrobci B- L v Kralupech n.V. ale tam už ani nevěděli, že je kdy vyráběli. Dodneška mám PS základem natřené kalové čerpadlo, i uvnitř dosud v ploše drží. Horší byla odolnost proti UV záření. Světlemodrý odstín byl schválený pro pitnou vodu. Základ byl žlutozelený nebo červenohnědý a stejně jako vrchní email se ředil S 6005. Mám dojem, že do PS emailu se máčely závity šroubů na hlavě motoru, které v hlavě nebyly slepé (na montážní lince Škoda).
Ten modrý, polystyrenový, ředitelný 6005 se stále dělá - akorát už nemá atest na tu pitnou a oficiálně je na beton (o vhodnosti na kov se taktně mlčí) , je to pod S2852
Ovšem přímo v datasheetu je ten kovový povrch uvedený pořád.
https://www.bal.cz/wp-content/uploads/2 ... 6.2016.pdf
Re: Typ barvy na vnitřky odlitků
Napsal: 2. 1. 2019, 2:29
od pafik
Až na to, že u toho S2852 se neuvádí odolnost proti olejům, o kterou tady hlavně šlo. Vodě odolnejch barev je habakuk, ale v celým tlustým katalogu jsem našel akorát ty čtyři, kde se vyloženě uvádí odolnost proti olejům.
Re: Typ barvy na vnitřky odlitků
Napsal: 2. 1. 2019, 2:41
od DwPetr
Natírávám s tím betonovej bazén, je rozpustitelná všema ředidlama, S6001,S6005,C6000. Ve velkejch vrstvách po roce praská, do strojů nebrat.
Re: Typ barvy na vnitřky odlitků
Napsal: 2. 1. 2019, 3:21
od zverodoktor
Ten glyptal nieje len názov farby, ale aj druh živice. Glyptalová živica je kondenzačný produkt glycerínu a anhydritu kyseliny ftalovej. Bola to jedna s prvých plastických hmôt (polyester) hneď po bakelite. Svojho času sa používala na výrobu farieb, ale dnes to už štandardne nijaký výrobca nerobí. Takže tá americká bude asi dosť unikát.
Re: Typ barvy na vnitřky odlitků
Napsal: 5. 1. 2019, 6:03
od david.1
V tom katalogu je fůra zajímavých nátěrových hmot. Třeba
Email olejový na rakve O 2123 ....
[/quote]
Hm,zajímavá informace..Vnitřky strojů mám jakžtakž červené,už pět dní jsme všichni zase o rok starší,takže je asi čas,abych přesunul svůj zájem směrem k černé-dokud je k sehnání..