Nové CNC z Rokycan
zajimala me tuhost takoveto konstrukce - tak jsem rychle spichnul model + simulaci
... je to pouze orientacni (vychazim z parametru ktere jsi udal - rozjezdy 1100 x 400 x 260 + tyce ø30mm / zatizeni x-500N; Y-500N; Z-1000N)
' velice pekna tuhost je ve smeru osy Z - ve smeru X a hlavne Y je to uz horsi
' udavane hodnoty jsou za idealniho stavu nulove vule + pevne vetknute bocnice - tedy v realu to bude o neco horsi
// co se tyka tuhosti, tak kriticka je delak 30 tyci / dalsi par 30 tyci by take nebyl na skodu
' snad se to bude nekomu hodit
... je to pouze orientacni (vychazim z parametru ktere jsi udal - rozjezdy 1100 x 400 x 260 + tyce ø30mm / zatizeni x-500N; Y-500N; Z-1000N)
' velice pekna tuhost je ve smeru osy Z - ve smeru X a hlavne Y je to uz horsi
' udavane hodnoty jsou za idealniho stavu nulove vule + pevne vetknute bocnice - tedy v realu to bude o neco horsi
// co se tyka tuhosti, tak kriticka je delak 30 tyci / dalsi par 30 tyci by take nebyl na skodu
' snad se to bude nekomu hodit
- Martinhora
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Tak to je pro mě hodně zajímavý. Při takto sjeté ose Z se plánuje obrábět balsa a překližka - a tam ty tlaky určitě nejsou 500 N (to by asi ani frézka 1.6 mm nevydržela) Pokud se bude vrtat tak těch 1000 N je tak akorát do duralu. Bylo by hodně zajímavý udělat ty samé výpočty pro osy X a Y při vyjeté ose Z až skoro nahoru.... Jo a moc děkuju za projevený zájem.xxx. píše:zajimala me tuhost takoveto konstrukce - tak jsem rychle spichnul model + simulaci
- Martinhora
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Myšlenka byla jednoduchá - mít všechno v ose. U všech konstrukcí mi vadilo vyložení (já to řikam vyp.čenost) vřetene. Vřeteno je ve sloupu zase kvůli tomu aby bylo v ose. Někdo namítne, že se nebude chladit. Předpokládám vodou chlazené. Ale i obyč. přímá bruska, která vyfukuje vzduch kolmo nahoru nebude mít problém (teď nemluvím o 8 hodinovém provozu !!) ono totiž díky tomu odfuku nahoru dochází k nasávání sekundárního vzduchu, který proudí okolo pláště brusky (vyzkoušeno na trubce 100 mm). A co se týká té složitosti, tak jediný rozdíl je v uložení osy Z což bylo náročný na přesnost (ale bylo to nakonec hotový za jeden den). A hlavně mě to baví a HLAVNĚ to tu nikdo nemápiluk píše:Jak jsi dospěl zrovna k téhle konstrukci? Přijde mi to zbytečně složité a nevidím v tom žádné výhody. Třeba i to vřeteno shované ve sloupu mi přijde jako zbytečná komplikace. Proč zrovna takhle?



- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Budu samozřejmě hájit duralkiko01 píše:trosku nevyhoda zliatin hlinika proti oceli je jeho modul pruznosti E, kedze je mensi asi 3xkrat... to znamena vzdy vecsie pruzne deformacie hlinika proti oceli pri rovnakom napeti...

Jen doplním, že např. v případě prostého ohybu v rovině tuhost roste s třetí mocninou tloušťky, či-li adekvátní síla plechu duralu k ocelovému plechu by měla být třetí odmocninou poměru mezi E oceli a E duralu, což je přibližně 1.5 krát (15-tka deska duralu má při stejné šířce stejnou ohybovou tuhost jako 10-tka ocelová).Krutor píše:Tuhost určitě roste víc než lineárně s tloušťkou stěny...
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Ty chceš nas.at Pupaka ?-).xxx. píše:nevyhoda AL je - ze je prilis nachylnej k vibracim
Ovšem přiznávám, že o něčem takovém jsem neměl ani potuchy. Ale zajímalo by mě, jestli to hraje roli i při našich amatérských požadavcích na stroje?
-
- Příspěvky: 1672
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
tuhost ako vlastnost prierezu je E*S takze je to priamo umerne modulu pruznosti v tahu ako aj prieirezu, pri kvadratickych momentoch Jx, Jy je to uz ine,ako spominal PavelZ...
Samozrejme ze mensi modul pruznosti neznamena ze je horsi ako material, len z toho vyplyvaju ine skutocnosti pri jeho pouziti...
niesom metalograf takze to uz nejdem rozoberat, su tu ludia ktori tomu rozumeju viac...
Samozrejme ze mensi modul pruznosti neznamena ze je horsi ako material, len z toho vyplyvaju ine skutocnosti pri jeho pouziti...
niesom metalograf takze to uz nejdem rozoberat, su tu ludia ktori tomu rozumeju viac...

- Martinhora
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Tak jsem na tom zase trochu zapracoval. Dal jsem dohromady portál a zprovoznil pohon osy Z. Jediná nepříjemnost je, že to začíná nějak těžknout a špatně se s tím manipuluje
jinak z toho mám zatim dobrej pocit, běhá to všechno lehce a bez vůlí (samozřejmě viditelných). Jinak jsem včera v noci strávil několik hodin s matkou K šroubu (vysypali se mi kuličky). Nejvíc času zabralo všechny najít 


- Přílohy
-
- cnc.wmv
- (3.98 MiB) Staženo 947 x
Moc pěkně ti to jezdí, taky chci takhle rychlé přejezdy
Nějak jsem nenašel co tam máš za elektroniku. Napíšeš?

- Martinhora
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Je to hned nazačátku tohoto vlákna (Leadshine ME742, KM 57HS22 v paralelním zapojení - zatím nastaven proud na cca 2 A - možno jít až na 4.2 A (s odpovídajícím chlazením)AcemanLB píše:Moc pěkně ti to jezdí, taky chci takhle rychlé přejezdyNějak jsem nenašel co tam máš za elektroniku. Napíšeš?
??? co myslite pod chladenim ? Uvedene komponenty (ME742 a 57HS22) sa mi nepodarilo nijako extra prehriat ani pri seriovom zapojeni (62 -63V 3A) ani pri paralele (4.2A, 48V). Ziadne extra chladenie nepouzivam ..Martinhora píše:Je to hned nazaèátku tohoto vlákna (Leadshine ME742, KM 57HS22 v paralelním zapojení - zatím nastaven proud na cca 2 A - možno jít až na 4.2 A (s odpovídajícím chlazením)AcemanLB píše:Moc pìknì ti to jezdí, taky chci takhle rychlé pøejezdyNìjak jsem nenašel co tam máš za elektroniku. Napíšeš?
Ono pozor ME742 udava na stitku maximalne prudy .. nie priemerne prudy motor naopak znesie 4A na vinutie dlhodobo.. takze s ME742 ten motor nemozete vlastne ani plne vyuzit v paral. rezime. Naviac .. driver znizuje prud ak motor stoji cim sa podstatne prehrievanie omedzuje.