Stránka 2 z 2
Napsal: 8. 9. 2009, 11:52
od audina
Napsal: 8. 9. 2009, 12:43
od k
aha to vysvetluje co som ja nechapal

.. mne konci vreteno na urovni MK3 .. unasanie MK3 je len kuzelom (samozrejme zozadu vtiahnutym do dutiny vretena skrutkou).
Napsal: 8. 9. 2009, 12:57
od Zdenek Valter
Jo jo jeden obrázek vydá za 1000 slov !

Napsal: 8. 9. 2009, 1:43
od audina
Možno je to tam kvôli momentu motor vretena ma 3KW a je sprevodovany od 45 otačok po 2240 otačok /min ale frezy ten unašač nemaju tak ich upinam len do kužela ale frezovacie trne už unašač maju.
Napsal: 8. 9. 2009, 9:33
od Krutor
Myslím, že to je nějaká stará horizontální frézka. Tam bývaly takovýhle Morse vřetena s unašečem. Jdou do toho jen originál trny, protože se počítalo výhradně s horizontálním frézováním kotoučovými frézami. Pokud tam chceš dát něco jiného, většinou zavazí právě ten obdélníkový unašeč. Např já mám horizontku TOS FH32, kde bylo přesně tohle na MK4. Dostaneš tam třeba vrták 34-ku na MK4, ale 36-ku už ne. Tak jsem to prostě uřízl flexkou
Samozřejmě že ne ručně: Vzal jsem flexku, udělal na ni spešl držák, abych ji mohl upnout do T-drážky na křížovém stole, a současně puštěnou flexkou a otáčkami vřetene jsem to uřízl. Řez, resp. brus vypadal pěkně, ale kotouč trochu uhnul, tak jsem pak ještě dobrušoval rovinu.
Někdo by asi řekl, že jsem frézku zmrzačil, ale mně to tak naprosto vyhovuje, a univerzálnost použití šla rapidně nahoru.
Napsal: 8. 9. 2009, 10:08
od Josef
Je to na většině vřeten ve frézkách. Má to funkci jako kameny na strmáku.
Upínače se stopkou MK3 nyní ve více rozměrových řadách
Napsal: 1. 8. 2010, 11:03
od libča