Většinou to dělám po večerech, ale myslím že na tom není co vidět za zázrak. Dát jen pozor na ložiska, ty mi stály majlant (asi 3 litry)Zdenek Valter píše:No držím pěsti. Popřípadě kduy to budeš dělat rád bych to třeba i viděl natura.potraviny píše:V týdnu zkusím sehnat LOCTITE, a pak to rozhodím. Lis k dispozici mám.bob7373 píše:Mohl bys to vyfotit až to budeš mít venku? Mám je taky. Já tam dal ten Loctite preventivně hned.
Vůle ozub.kola na vřetenu ASIST.
Myslel jsem to tak , aby bylo vidět kde a jak vzniklo opotřebení kola, jaké stopy na hřídeli a peru jsou, protože je mi to divné, já jsem to bohužel trošku protáhll kolo výstružníkem a i když tam vůle skoro nebyla dosáhl jsem bohužel mezi místy pro vnitřní kroužek ložiska suvného uložení. Nevím jak ostatní strojky, ale asist má v místě ložisek o cca 2- 3 setiny větší průměr, což jsem zjistil poněkud pozdě. Ale i tak s tímhle výkonem a čelním ozubením a pokud jsi to tam natlačil bez úpravy, by se tohleto stát nemělo.
Je mi to taky divné, tenkrát při výměně jsem to lisoval, jinak bych to tam to dvojkolo nenarval, žádnou úpravu kola jsem nedělal, lisoval jsem to tak jak jsem ho dostal. Jen perko jsem dělal nové, to původní jsem oddělal při sundavání. Bylo tam asi naklepnuto a nešlo vůbec ven.
Asi to slepím LOCTITE 638, zatím jsem ho nesehnal. Než to ale rozhodím, musím ještě sehnat ty řemeničky+řemen.
Asi to slepím LOCTITE 638, zatím jsem ho nesehnal. Než to ale rozhodím, musím ještě sehnat ty řemeničky+řemen.
Tak jsem objednal co šlo, ohledně opravy toho kola na vřeteni a toho hnacího oz.kola, včetně loctite. Začínám s přípravou a hned udělám výměnu toho plastového kroužku na vřetenu u těch hnacích kol za kov. Jen mě napadá osadit vše simeringem celý vřeteník a udělat mu olej.lázeň. Dělal to někdo? Na vřeteno dát simering je asi to nejjednodušší né? Zkusil jsem stočit novej kroužek ze silonu a zítra ho osadím simeringem. 

- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5403
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
A a jak utěsníš tu hnací hřídel ?potraviny píše:Tak jsem objednal co šlo, ohledně opravy toho kola na vřeteni a toho hnacího oz.kola, včetně loctite. Začínám s přípravou a hned udělám výměnu toho plastového kroužku na vřetenu u těch hnacích kol za kov. Jen mě napadá osadit vše simeringem celý vřeteník a udělat mu olej.lázeň. Dělal to někdo? Na vřeteno dát simering je asi to nejjednodušší né? Zkusil jsem stočit novej kroužek ze silonu a zítra ho osadím simeringem.
Co spodek vřetene ?
Jak to utěsníš tam ?
Co by urobil priamy pohon vretena ozubenym remenom bez tych prevodov? Frezky X2 ktore pouzivaju (takmer) ten isty vretennik sa takto upravuju a vylepsena verzia s 500W BLDC motorom uz ma takto pohanane vreteno od vyroby. Sustruhy SC2, co je novy model nasich sustruhov s BLDC pohonom sice maju prevodovku (prevody takmer totozne ako na starsich modeloch) ale mozno len koli pohonu suportu. Keby na to bol KM tak tie prevody tam mozno nemusia byt.
No a keby z vretena zmizlo ozubene koleso, dali by sa osadit loziska s vnutornym priemerom 35mm (namiesto 30mm) a vyrobilo by sa nove vreteno s MT4 a vrtanim cca 26mm
.
No a keby z vretena zmizlo ozubene koleso, dali by sa osadit loziska s vnutornym priemerom 35mm (namiesto 30mm) a vyrobilo by sa nove vreteno s MT4 a vrtanim cca 26mm

- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5403
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
To zní přímo nádherně !!Laco19 píše:Co by urobil priamy pohon vretena ozubenym remenom bez tych prevodov? Frezky X2 ktore pouzivaju (takmer) ten isty vretennik sa takto upravuju a vylepsena verzia s 500W BLDC motorom uz ma takto pohanane vreteno od vyroby. Sustruhy SC2, co je novy model nasich sustruhov s BLDC pohonom sice maju prevodovku (prevody takmer totozne ako na starsich modeloch) ale mozno len koli pohonu suportu. Keby na to bol KM tak tie prevody tam mozno nemusia byt.
No a keby z vretena zmizlo ozubene koleso, dali by sa osadit loziska s vnutornym priemerom 35mm (namiesto 30mm) a vyrobilo by sa nove vreteno s MT4 a vrtanim cca 26mm.
O tom přímém převodu tu někdo dokonce psal - říkal že se mu soustruh také znatelně ztišil !!
Nepamatam sa na taky prispevok, pisalo sa len o vymene remena a naozaj sustruh stichol.Zdenek Valter píše:To zní přímo nádherně !!Laco19 píše:Co by urobil priamy pohon vretena ozubenym remenom bez tych prevodov? Frezky X2 ktore pouzivaju (takmer) ten isty vretennik sa takto upravuju a vylepsena verzia s 500W BLDC motorom uz ma takto pohanane vreteno od vyroby. Sustruhy SC2, co je novy model nasich sustruhov s BLDC pohonom sice maju prevodovku (prevody takmer totozne ako na starsich modeloch) ale mozno len koli pohonu suportu. Keby na to bol KM tak tie prevody tam mozno nemusia byt.
No a keby z vretena zmizlo ozubene koleso, dali by sa osadit loziska s vnutornym priemerom 35mm (namiesto 30mm) a vyrobilo by sa nove vreteno s MT4 a vrtanim cca 26mm.
O tom přímém převodu tu někdo dokonce psal - říkal že se mu soustruh také znatelně ztišil !!
Přesně tak, možné je přeci všechno. Ten spodek vřeteníku mě mapadl vnitřní okraje fréznout, tak o5,00mm, udělat takové jakoby osazení, šroubovaný víčko a utěsnit O kroužkem. Na tu páku přehazování rychlosti dát taky simering zvenčí. Hladina oleje by sahala pouze do 1/3 na to spodní dvojkolo na té hřídelce, a to kolo by ten olej rozstřikoval. No nebyla by to bomba?bob7373 píše:Neříkám že je to nemožné, jde všechno, ztroskotal jsem na spodku vřeteníku, jediná možnost je udělat suchou skříň s čerpadlem a ostřikem zubů... Pokud jsou ložiska 2RS, nejsou podle mě simeringy potřeba, není tam tlak.

Chlapi popřemýšlejme


Pomalu se do toho pouštím, připravuji si to, a až dorazí ty řemeničky, tak to celé rozhodím a postím se do reality.
Tak jsem to dnes rozhodil. To dvojkolo na vřeteni jak vaklalo normálně je to vidět na tom vřetenu. Ale to půjde vylepím to LOCTITE a bude to OK
Když jsem to tenkrát dával dohromady tak to kolo jsem musel lisovat doslova na krev. Je to divný.
Ale horší to bude s tím druhým kolem, tím menším to má normálně vůli v perku. Perko jsem proměřil a má 2,96mm tak uvidím až naperu nové, snad nebude vyčochtaná i drážka
No to je výsledek asi ročního hobby fachání, asi to dostávalo dost na prdel. Sklíčidlo 125 + obrobek atd.
Jinak si myslím, že ty kola taky dostávaj. Když jsem je tam dával, byly tak pěkně opracované, hlaďounké kraje a teď jsou ty hrany normálně ostrý.


Ale horší to bude s tím druhým kolem, tím menším to má normálně vůli v perku. Perko jsem proměřil a má 2,96mm tak uvidím až naperu nové, snad nebude vyčochtaná i drážka

Jinak si myslím, že ty kola taky dostávaj. Když jsem je tam dával, byly tak pěkně opracované, hlaďounké kraje a teď jsou ty hrany normálně ostrý.
Tak jsem dnes zase trochu pokračoval, ale průs..r. Ztroskotal jsem na tom menším ozub. kole. Dal jsem nové perko 4,00mm a moc to nepomohlo.
Kolo se na hřídely vaklá, hřídel má 12,00mm a díra kola 12,06. Perko je 4,00mm a drážka na ozub.kole 4,1mm.
No prostě je to v prd...y. a teď budu rád za každou radu. Napadlo mě to kolo pomědit (díru), ale asi to nebude mít žádnej efekt, za čas by se to tím šoupáním sedřelo, tak nevím. S tím perkem jsem myslel krapet ho naklepnout aby se roztahlo ale nevím zda je to to pravé ořechové.
Jirka...


Jirka...
S tym asi vela neurobis. To male daj povodne plastove, co viem tak predavane mini s kovovymi prevodmi maju kovove len jedno ozubenie a myslim ze to velke na vretene.potraviny píše:Tak jsem dnes zase trochu pokračoval, ale průs..r. Ztroskotal jsem na tom menším ozub. kole. Dal jsem nové perko 4,00mm a moc to nepomohlo.Kolo se na hřídely vaklá, hřídel má 12,00mm a díra kola 12,06. Perko je 4,00mm a drážka na ozub.kole 4,1mm.
No prostě je to v prd...y. a teď budu rád za každou radu. Napadlo mě to kolo pomědit (díru), ale asi to nebude mít žádnej efekt, za čas by se to tím šoupáním sedřelo, tak nevím. S tím perkem jsem myslel krapet ho naklepnout aby se roztahlo ale nevím zda je to to pravé ořechové.
Jirka...