Remenovy prevod na pohon portalu
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=852
Takhle jsem to udělal a nemám s tím nejmenší problém. Další kolegové to dělali podobně, podle mého návrhu, např IVČO, DYNTIK a možná i další.
S tou přesností je to tak jak tu psal kolega, 0,1mm na řemenici a řemenu je ve výsledku 0.000nic. Již bych jinak mašinu nestavěl. Nedovedu si představit frézovat jakýkoliv materiál na klasické portálce, bez okolních krytů a vedení i se šrouby mám nezakryté, ale chrochtají si blahem, jelikož jsou absolutně mimo veškerý odlétající materiál i emulzi.
Dokonce jednu z mých prvotin jsem měl spojené šrouby obyčejným řetězem a točil jsem se šrouby. Nebylo to ideální, jelikož v krajních polohách portálu se ty šrouby krásně rozvibrovaly.
Takhle jsem to udělal a nemám s tím nejmenší problém. Další kolegové to dělali podobně, podle mého návrhu, např IVČO, DYNTIK a možná i další.
S tou přesností je to tak jak tu psal kolega, 0,1mm na řemenici a řemenu je ve výsledku 0.000nic. Již bych jinak mašinu nestavěl. Nedovedu si představit frézovat jakýkoliv materiál na klasické portálce, bez okolních krytů a vedení i se šrouby mám nezakryté, ale chrochtají si blahem, jelikož jsou absolutně mimo veškerý odlétající materiál i emulzi.
Dokonce jednu z mých prvotin jsem měl spojené šrouby obyčejným řetězem a točil jsem se šrouby. Nebylo to ideální, jelikož v krajních polohách portálu se ty šrouby krásně rozvibrovaly.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Děkuji za postřehy, jen proč zrovna převod 1,4:1 ? Počítal jsem se sadou řemenic a dvěmi řemeny, jen jedna řemenice a to na poháněné matici by byla stejná. Nevidím v převodu 1,4:1 žádný logický důvod, na kopírkové motory je to málo a po upgradu otočením převodu budu ztrácet sílu a dost značně.
Jinak tato konstrukce mě nebude bránit vyměnit na ose Z vedení se šroubem za krapet delší, ba naopak vidím výhodu rotační matice na tak krátkém šroubu v neskutečné rychlosti, při vrtacích operacích se to bude více než hodit. Pokud bych se chtěl někdy pustit do železa, tak na vyhrubování pro mě bude lepší použít odvrtávání, mašinka by to mohla snést.
To Mad_BOXs:
Mašinka pěkná, jen se mi na této konstrukci nelíbí delší sloupek osy Z a to velké vyložení.
Jinak tato konstrukce mě nebude bránit vyměnit na ose Z vedení se šroubem za krapet delší, ba naopak vidím výhodu rotační matice na tak krátkém šroubu v neskutečné rychlosti, při vrtacích operacích se to bude více než hodit. Pokud bych se chtěl někdy pustit do železa, tak na vyhrubování pro mě bude lepší použít odvrtávání, mašinka by to mohla snést.
To Mad_BOXs:
Mašinka pěkná, jen se mi na této konstrukci nelíbí delší sloupek osy Z a to velké vyložení.
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
To byla jen taková rychlá myšlenka, když ten nový motor bude v budoucnu cca 2x silnější. Když budeš mít prvně převod 1:1,4 a pak to prohodíš na 1,4:1, tak to nově bude cca 2x rychlejší než původně, protože 1,4 x 1,4 = cca 2. Přesně by to teda byla odmocnina za dvou. Těm poměrům by se muselo přizpůsobit stoupání šroubů. Ale je to asi fakt zbytečná komplikace. Holt při upgradu budeš muset koupit jinou řemenici a řemen.sidonie píše:proč zrovna převod 1,4:1 ?
Petr Spáčil
Takto by to pravděpodobně fungovalo, ale s novými motory by síla byla v ideálním případě na původní hodnotě, jen by se mašinka hýbala rychleji.Krutor píše:To byla jen taková rychlá myšlenka, když ten nový motor bude v budoucnu cca 2x silnější. Když budeš mít prvně převod 1:1,4 a pak to prohodíš na 1,4:1, tak to nově bude cca 2x rychlejší než původně, protože 1,4 x 1,4 = cca 2. Přesně by to teda byla odmocnina za dvou. Těm poměrům by se muselo přizpůsobit stoupání šroubů. Ale je to asi fakt zbytečná komplikace. Holt při upgradu budeš muset koupit jinou řemenici a řemen.sidonie píše:proč zrovna převod 1,4:1 ?
Myslím, že pro hobby účely není až zase tak důležitá rychlost jako spíše přesnost a hlavně variabilita celého stroječku.
Mohl bych ctěné odborníky požádat o doporučení na nějaké obchodníky, případně výrobce kvalitních řemeniček a k nim příslušné řemeny? Děkuji.
Jen pro info
prevod 1,4 do pomala se zvysuje Nm 1,4x, vykon kw zustava
Prevod 1,4 do rychla se snizuje Nm 1,4x, vykon kw zustava
+ pro obe varianty puntickari odectou ztraty pohonem
2Sidonie
Zalezi samozrejme na Vas, poptavku urcite muzete poslat na
kaplanj@tyma.cz
(moje malickost) www.tyma.cz
pro registrovane na foru vam urcite dame slevu jako pro vyrobce jednoucelovych stroju,
kdyz napisete nekam do predmetu c-n-c.cz,
ale prosim posilejte na mne, v kancelari je na zakazky
5 kolegu a tem by mohla ta poznamka proklouznout.
Zdravi
Honza Kaplan
prevod 1,4 do pomala se zvysuje Nm 1,4x, vykon kw zustava
Prevod 1,4 do rychla se snizuje Nm 1,4x, vykon kw zustava
+ pro obe varianty puntickari odectou ztraty pohonem

2Sidonie
Zalezi samozrejme na Vas, poptavku urcite muzete poslat na
kaplanj@tyma.cz

pro registrovane na foru vam urcite dame slevu jako pro vyrobce jednoucelovych stroju,
kdyz napisete nekam do predmetu c-n-c.cz,
ale prosim posilejte na mne, v kancelari je na zakazky
5 kolegu a tem by mohla ta poznamka proklouznout.
Zdravi
Honza Kaplan
Poptávka je hezká věc, ale to člověk už musí vědět co potřebuje. U mě je to bohužel trochu složitější, jde o komplet nový návrh převodu a jediné co znám je převodový poměr, maximální průměr poháněné řemenice a vnější průměr vyráběné spojky hřídele a řemenice. Byl by jste schopen mi pomoci i v takovém případě? Děkuji za odpověď.
2kaplanj
... jestli to nevadi, tak bych se take pridal - hledam optimalni reseni pro tento pripad :
motor 2Kw / 24 000ot/min (regulace od 2tis do 24 tis)
prevod do pomala "prehazovatelna dvojkombinace" ~2.5:1 + ~6:1
vzdalenost os 100mm ±10mm
max. prumer velké remenice je ø125mm
/nizka hlucnost & pomer cena vykon
... pripadne alespon nejake doporuceni
Thx
... jestli to nevadi, tak bych se take pridal - hledam optimalni reseni pro tento pripad :
motor 2Kw / 24 000ot/min (regulace od 2tis do 24 tis)
prevod do pomala "prehazovatelna dvojkombinace" ~2.5:1 + ~6:1
vzdalenost os 100mm ±10mm
max. prumer velké remenice je ø125mm
/nizka hlucnost & pomer cena vykon
... pripadne alespon nejake doporuceni
Thx
Naposledy upravil(a) .xxx. dne 11. 2. 2010, 11:54, celkem upraveno 1 x.
2xxx:
To je ale pekna kombinace
,
to asi nebude polohovaci pohon, pohon nastroje nebo neco jineho ?
Ten prevod 6x do pomala bude s maximalni remenici 125mm o chlup,
ale pujde, na kazdy pad je nutne vedet co se pohani.
Napiste, poslu vypocet.
To je ale pekna kombinace

to asi nebude polohovaci pohon, pohon nastroje nebo neco jineho ?
Ten prevod 6x do pomala bude s maximalni remenici 125mm o chlup,
ale pujde, na kazdy pad je nutne vedet co se pohani.
Napiste, poslu vypocet.
pohon "vreteno BT40"
vypadat to bude priblizne takhle: http://www.c-n-c.cz/download.php?id=8243
vypadat to bude priblizne takhle: http://www.c-n-c.cz/download.php?id=8243
Můj případ se týká poháněných matic. Výkon si myslím je celkem zanedbatelný elektronika je na 30V a dá max.2,1A. Pohon krokovými motory max.2Nm víc elektronika neuživý. Po upgradu by to už byla jiná káva, tam počítám s něčím kolem 10-20Nm. Pokud se nepletu, tak krokáče dokáží točit max. 1500ot/min. Maximální průměr řemenice na poháněné matici by byl 78mm i s řemenem, mezeru mám 80mm, možná by se dala ještě upravit směrem nahoru, ale čím menší rozměry tím lepší. Průměr hřídele poháněné matice bude 35mm horní průměr spojky co jsem si navrhnul si nemohu momentálně vzpomenout, doplním později.
Převodový poměr bych rád nechal vytipovat ve třech variantách : 2otáčky motoru na jednu otáčku matice, 1:1 a jedna otáčka motoru na 1,4-1,5 otáček matice. Roztečná vzdálenost je min.250mm. Toto by bylo pro osy Y a Z na osu X se zaměřím později. Děkuji za ochotu.
Převodový poměr bych rád nechal vytipovat ve třech variantách : 2otáčky motoru na jednu otáčku matice, 1:1 a jedna otáčka motoru na 1,4-1,5 otáček matice. Roztečná vzdálenost je min.250mm. Toto by bylo pro osy Y a Z na osu X se zaměřím později. Děkuji za ochotu.
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Jenom aby nedocházelo ke zbytečným nedorozuměním - pokud se nepletu, tak převody do pomala se uvádějí jako 1 : x, převody do rychla jako x : 1, x>1..xxx. píše:prehazovatelna dvojkombinace ~2.5:1 + ~6:1
Naposledy upravil(a) Krutor dne 12. 2. 2010, 7:22, celkem upraveno 1 x.
Petr Spáčil
u tohoto pohonu je nejvic limitujici maximalni prumer remenice s remenem..xxx. píše:2kaplanj
... jestli to nevadi, tak bych se take pridal - hledam optimalni reseni pro tento pripad :
motor 2Kw / 24 000ot/min (regulace od 2tis do 24 tis)
prevod do pomala "prehazovatelna dvojkombinace" ~2.5:1 + ~6:1
vzdalenost os 100mm ±10mm
max. prumer velké remenice je ø125mm
/nizka hlucnost & pomer cena vykon
... pripadne alespon nejake doporuceni
Thx
Proto jde pouzit pouze drazkovy remen, ostatni druhy remenu jsou v tomto pripade problematicke
pri prevodovem pomeru 6 kde je nutne mit malou remenici okolo 20mm prumeru,
i obvodova rychlost je jiz pomerne vysoka.
Zasilam tuto variantu, kde se vychazi z male remenice a jsou rozdilne velke remenice,
osovou vzdalenost jsem zachoval stejnou co nejvice.
V pripade varianty zachovani velke remenice a pouziti 2 ruznych malych remenic
by bylo nutne pouzit malou remenici o prumeru 50mm
a tam je při 24.000ot jiz obvodova rychlost 65m/s a to uz je prilis i na drazkovy remen,
ty jsou pritom s 60m/s jedny z nejodolnejsich.
Kompletni vypocty a podklady k remnicim zasilam mailem
to uz by byla odpoved na 2 strany, tady uvadim pouze prehled.
i2,6 22000hodin remenice 20/56
i5,8 25000hodin remenice 20/125
Velka remenice 125mm ma prumer s remenem 129mm.
Osova vzdalenost 115+117mm (dle mailu OK)
Pro Vas pohon jsem pouzil provozni koeficient 1,2 pro obrabeci stroje s provozem 10-16 hodin denne.
Uvedene hodnoty jsou platne pri spravnem napinani, napinaci hodnoty jsou uvedeny uplne dole ve vypoctech.
Vse zasilam i mailem s podklady a cenou remenu
Data pro vyrobu remenic zasilam i s tolerancemi, predpokladam ze je budete vyrabet sam,
pokud ne dejte vedet muzu je nacenit take.
Cena/vykon je v tomto pripade vynikajici, remeny stoji ca. 390,- s DPH a postovnym.
Hlucnost je take mala.