Stránka 2 z 2

Re: Proražená kotva komutátorového motoru

Napsal: 23. 1. 2023, 9:36
od PBr
Autor pisal, ze je tam pertinaxove kolecko, takze by to malo byt izolovane. To je pointa dvojitej izolacie. Muselo to prejst nejakym certifikacnym procesom, takze tu by som problem nehladal.

Matne si inak pamatam, ze na skole nam spominali, ze boli vrtacky ktore sa smeli obsluhovat v rukaviciach? Alebo nieco na tento sposob, mozno uz proste kopali a vrtat bolo treba, neviem...:)

Re: Proražená kotva komutátorového motoru

Napsal: 23. 1. 2023, 9:41
od jenicek
To se mi nějak nezdá, že izolace by měla bejt realizovaná funkční mechanickou částí převodovky. Co když to někdo mázne grafitovou vazelínou... :D

Re: Proražená kotva komutátorového motoru

Napsal: 23. 1. 2023, 9:53
od Charon
jenicek píše: 23. 1. 2023, 9:41 To se mi nějak nezdá, že izolace by měla bejt realizovaná funkční mechanickou částí převodovky. Co když to někdo mázne grafitovou vazelínou... :D
No tak to hned pocítí :lol:

Re: Proražená kotva komutátorového motoru

Napsal: 23. 1. 2023, 10:34
od jenicek
Zrovna tuhle Hanzlík povídal v bedně : "Chybama se člověk učí!" :lol:

Re: Proražená kotva komutátorového motoru

Napsal: 23. 1. 2023, 11:01
od zexner
jenicek píše: 23. 1. 2023, 8:37 Počkej jak nedá sáhnout na kotvu? Dyť tam je kovová hřídel, kovovej pastorek, kovový kola v kovovým obalu převodovky, kovovej upínač nástroje a kovovej nástroj, nééé?
Skutečně na to nelze sáhnout, psal jsem to jen dvakrát ale do třetice, proti jde v záběru pertinaxové kolo. Vnitřní prostor převodovky by sice možná pohnul třetinu tuby grafitky ale použil jsem jiné mazivo a především inteligentní množství. Tedy pastorek o průměru 5 mm a dlouhý cca 10 mm by se musel ohnout do zatáčky a protáhnout zhruba 3x aby dosáhl na hliníkový obal převodovky.

Re: Proražená kotva komutátorového motoru

Napsal: 23. 1. 2023, 11:11
od stanik84
PBr píše: 23. 1. 2023, 9:36 Autor pisal, ze je tam pertinaxove kolecko, takze by to malo byt izolovane. To je pointa dvojitej izolacie. Muselo to prejst nejakym certifikacnym procesom, takze tu by som problem nehladal.

Matne si inak pamatam, ze na skole nam spominali, ze boli vrtacky ktore sa smeli obsluhovat v rukaviciach? Alebo nieco na tento sposob, mozno uz proste kopali a vrtat bolo treba, neviem...:)
To celkem běžně dělaly vrtačky ČKD...

Re: Proražená kotva komutátorového motoru

Napsal: 23. 1. 2023, 2:09
od salus
PBr píše: 23. 1. 2023, 9:36 Matne si inak pamatam, ze na skole nam spominali, ze boli vrtacky ktore sa smeli obsluhovat v rukaviciach? Alebo nieco na tento sposob, mozno uz proste kopali a vrtat bolo treba, neviem...:)
Ano tu dobu si pamatuji bylo to v té době hlavně ruční elektrické nářadí ČKD, ale ty NEMĚLY dvojitou izolaci takže tam samozřejmě byl připojen ochranný vodič. Ve fabrice (byli jsme montážní podnik) jsme takových strojů měli spoustu. Také jsme samozřejmě měli spousty dielektrických rukavic. Pak s nástupem nářadí s dvojitou izolací už se ty staré stroje u nás nesměly používat.

Úplně jednoduše lze identifikovat zda se jedná o nářadí s dvojitou izolaci je její značka
Trida-ochrany-II.jpg
Trida-ochrany-II.jpg (22.19 KiB) Zobrazeno 3287 x
tam ochranný vodič není připojen, vlastně se ani nesmí připojit.

Elektrický šroubovák EŠ6 o kterém zde diskutujeme je v provedení s dvojitou izolací.

Re: Proražená kotva komutátorového motoru

Napsal: 5. 2. 2023, 2:30
od jicha
Ted jsem si fším, že autor měřil s odporem v sérii.. Ten odpor musí být paralelně. Tim se vysvětluje Balžám, jak praví klasik.

Re: Proražená kotva komutátorového motoru

Napsal: 6. 2. 2023, 8:45
od zexner
jicha píše: 5. 2. 2023, 2:30 Ted jsem si fším, že autor měřil s odporem v sérii.. Ten odpor musí být paralelně. Tim se vysvětluje Balžám, jak praví klasik.
Je to tak, došlo mi to až později jakou botu jsem udělal. Ampérmetrem jsem ale měřil správně a tekly tam řádově mikroampery (jak jsem psal). Jinak známí revizák je od doby co jsme to řešil ve špitálu takže donesu šroubovák v nejbližší době do nějakého elektroservisu ať mi změří tu izolaci