Jaký kompresor na hobby lakování?
Taky mám šroubáky. Pístový Orlík do baráku nikdy. Kámoš má ten tříválec a to fakt ne. Kravál neuvěřitelnej.
Mám občas nějaký výměnný fondy s jedním kamarádem. Dělá hodně klempířinu atd. Pak koupil plasmu (stůl) a stáčečku na spiro. Ten starý mu nevyhovoval výkonově, tak koupil větší. Ten starej dlouho stál /pár let/ - zůstal v něm kondenzát. Orlík ORL 4 s 320 litrů vzdušníkem. 1500 mth. Kupoval ho tehdy nový.
Takže ložiska totál zarezlý, to PTFE těsnění na hnací hřídeli KO.
Obvolal jsem nějaký servisáky a když jsem si vyslechl, co za to chtějí, tak jsem to rozhodil sám. Jen za to těsnění s kroužkem asi 4500 Kč. Pak jsem sehnal nějak do 1k /už je to dlouho/. Ložiska dělá normálně INA (4 kusy cca po 500 - jsou tam jehlový + jedno válečkový). Pak filtr, odlučovač, olej - je tu u nás celkem fajn obchůdek na filtry a oleje (stáčejí ze sudů). Olej kolem 1000 - Fuchs Renolin. Trochu jsem pohledal a ty odlučovače se používají v nákladních autech - cena nějak 1k - jinak u servisáků nesmysl. Filtr nějak 500. Takže servis cca. za 2500. Běhá už třetí rok naprosto bez problémů. Minulý týden tu byl kamarád a koukal co to je, že je to nějaký tichý. Nemá to žádnou elektroniku. Jen ventilátor na chladič a tlakový spínač.
Pak jsem sehnal ještě Atmose 11kW. Ten čeká na svojí příležitost.
Mám občas nějaký výměnný fondy s jedním kamarádem. Dělá hodně klempířinu atd. Pak koupil plasmu (stůl) a stáčečku na spiro. Ten starý mu nevyhovoval výkonově, tak koupil větší. Ten starej dlouho stál /pár let/ - zůstal v něm kondenzát. Orlík ORL 4 s 320 litrů vzdušníkem. 1500 mth. Kupoval ho tehdy nový.
Takže ložiska totál zarezlý, to PTFE těsnění na hnací hřídeli KO.
Obvolal jsem nějaký servisáky a když jsem si vyslechl, co za to chtějí, tak jsem to rozhodil sám. Jen za to těsnění s kroužkem asi 4500 Kč. Pak jsem sehnal nějak do 1k /už je to dlouho/. Ložiska dělá normálně INA (4 kusy cca po 500 - jsou tam jehlový + jedno válečkový). Pak filtr, odlučovač, olej - je tu u nás celkem fajn obchůdek na filtry a oleje (stáčejí ze sudů). Olej kolem 1000 - Fuchs Renolin. Trochu jsem pohledal a ty odlučovače se používají v nákladních autech - cena nějak 1k - jinak u servisáků nesmysl. Filtr nějak 500. Takže servis cca. za 2500. Běhá už třetí rok naprosto bez problémů. Minulý týden tu byl kamarád a koukal co to je, že je to nějaký tichý. Nemá to žádnou elektroniku. Jen ventilátor na chladič a tlakový spínač.
Pak jsem sehnal ještě Atmose 11kW. Ten čeká na svojí příležitost.
Ten spotřebák se podle mě ještě nějak zbastlit a nahradit dá, ale docela se bojím cen funkčních komponent. Když mašina v novém stojí 150tis+, tak na to díly budou stát ranec.
Potřebuju ještě sloupovou vrtačku, tak nechci všechno utratit za kompresor.
Potřebuju ještě sloupovou vrtačku, tak nechci všechno utratit za kompresor.

Ja som teraz kúpil originál odlučovač a väčšina ceny za servis je tento filter. Plánujem tiež zohnať náhradu, už mám podľa čoho. rozmery sú jasne dané, treba pozerať ešte niečo? napr. vnútorné ventily, prepady a pod.?
Tak jsem dnes obvolal Atmos servis, abych měl představu, jaké jsou ceny oprav a dílů. Mám možnost koupit šroubák co špatně tlakuje a dělá celkem hluk. Technik koukl na video a prý je kompresor v háji a repas je za 55tis. To je celkem brutus. Bylo to lákavé.
Horší je, že Atmos prý neprodá díly mimo servisní síť. To mi připadá hodně nanic, když člověk není levej a byl by schopný si to opravit sám.
Ještě zjistím, jak je na tom Schneider.
Horší je, že Atmos prý neprodá díly mimo servisní síť. To mi připadá hodně nanic, když člověk není levej a byl by schopný si to opravit sám.
Ještě zjistím, jak je na tom Schneider.
Je dost kompresorov na predaj, co maju okolo 20tis.mth. je to dost pre prevadzku vo vyrobe, ale na doma este par rokov postaci.
Ak pri predaji bude mozne odskusat zapnutie a zacne tlacit, tak je to dobry zaklad. Potom by servis mohol byt len o oleji a filtroch a elektro drobnostiach...
Ak pri predaji bude mozne odskusat zapnutie a zacne tlacit, tak je to dobry zaklad. Potom by servis mohol byt len o oleji a filtroch a elektro drobnostiach...
Tenhle tlakuje asi 2/3 toho co by měl a dělá u toho nepřirozený kravál. Dává asi 1100l/min, měl by dávat 1600l/min. Dost mě to láká i přes to riziko, že mi zbyde jenom tlakovka a motor.
Ale šroubák jsem nikdy neviděl ani rozebranej, tak doufám, že nevyžaduje speciální technologie.
Ale šroubák jsem nikdy neviděl ani rozebranej, tak doufám, že nevyžaduje speciální technologie.
No, tak má šroub v hajzlu. Což je u šroubovýho kompresoru podstatná závada.
To je ten zelenej co má údajně blbý ložiska?
https://youtube.com/shorts/r0yulkFYC44? ... 41DLo3_e_S
To je ten zelenej co má údajně blbý ložiska?
https://youtube.com/shorts/r0yulkFYC44? ... 41DLo3_e_S
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
To vypadá, že ikdyž by bylo v háji jenom ložisko, tak bude stejně šroub neopravitelně poškozený. Což bude těch 50tis.+ za výměnu.
Tím je problém vyřešen.
Jojo. Pokud se dá kolem 35tis. koupit funkční Schneider i se sušičkou, tak je tenhle vadný nanic. Vypadá to lákavě, ale ten servisák si byl docela jistej.

Jojo. Pokud se dá kolem 35tis. koupit funkční Schneider i se sušičkou, tak je tenhle vadný nanic. Vypadá to lákavě, ale ten servisák si byl docela jistej.
No jasný, princip je v tom jak je ten šroub přesnej, a když ti vyrezne, nebo povolej ložiska, tak se vydře a přestane tlakovat. Navíc ne vždycky mají klasický asynchronní motory, takže pak je i ten motor k ničemu.
Jednotka se samostatně koupit dá, ale asi tě to nenechají rozebrat a zkontrolovat.
Prostě buď to zapneš a poběží to jak má, tj nebude to dělat bordel, a bude to tlačit jak má, nebo to stojí 4,-/kg. A pak buď chceš kompresor na to aby dělal co má, nebo ho chceš jako projekt a místo práce s ním budeš pracovat na něm. Pamatuj že nikdo není takovej debil aby nevěděl co prodává, i když se bude snažit navodit dojem že je, a bude hledat hejla kdo to zaplatí, možná že už tak dopadl i ten co to teď prodává. Nakonec všichni narazí na to, že nová jednotka stojí víc jak ten samej akorát o něco dražší ale pořád ještě funkční. Může bejt že narazíš na spalenej motor, (za předpokladu že je šroib dobrej) ale zase nevyzkoušíš to, a pak ještě budeš předělávat na běžnej motor a řešit problémy s tím spojený (jinej měnič, ovládání zbytku kompresoru)
Jednotka se samostatně koupit dá, ale asi tě to nenechají rozebrat a zkontrolovat.
Prostě buď to zapneš a poběží to jak má, tj nebude to dělat bordel, a bude to tlačit jak má, nebo to stojí 4,-/kg. A pak buď chceš kompresor na to aby dělal co má, nebo ho chceš jako projekt a místo práce s ním budeš pracovat na něm. Pamatuj že nikdo není takovej debil aby nevěděl co prodává, i když se bude snažit navodit dojem že je, a bude hledat hejla kdo to zaplatí, možná že už tak dopadl i ten co to teď prodává. Nakonec všichni narazí na to, že nová jednotka stojí víc jak ten samej akorát o něco dražší ale pořád ještě funkční. Může bejt že narazíš na spalenej motor, (za předpokladu že je šroib dobrej) ale zase nevyzkoušíš to, a pak ještě budeš předělávat na běžnej motor a řešit problémy s tím spojený (jinej měnič, ovládání zbytku kompresoru)
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Netvrdím že nejde sehnat lehce padlej a za pár korun ho opravit, nakonec to tady kluci takto mají, ale na to se nedá úplně spolehnout.
Taky jsem kupoval velkej kompresor se špatným motorem (spalovák) asi za 1/3 běžný ceny. Jenže zrovna na ty spalováky mám stavěnou dílnu.
V tomhle má písťák výhodu.
Taky jsem kupoval velkej kompresor se špatným motorem (spalovák) asi za 1/3 běžný ceny. Jenže zrovna na ty spalováky mám stavěnou dílnu.
V tomhle má písťák výhodu.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
-
- Příspěvky: 3434
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
A pridám svojich 5 centov do tejto témy. Riešil som to iba raz, keď na sroťáku sa objavil malý šróbák. Na tom ešte aj to ložisko bolo atyp normálne nezohnateľný a výrobca ponúkal 8ba celú jednotku so šróbami.
SU32, MN80, FN25, ISEL4433, Jakobsen SJ25, N1, V20, Anycubic Kossel