Stránka 2 z 2

Re: způsob uložení

Napsal: 5. 10. 2025, 8:20
od Permonik
Kuličkové ložiska se volí až pokud hříděl uděla 30 (nebo 60, přesně nevim) ot za min.

Kluzné stačí.

Já bych osobně nedavál žadné. Prostě navolno ocelová hřídel v hlinikovém domku. Otázka co je to za klapku. V první příspěvku jsem si představil klapku v karbecu. A někde v diskuzi je délka 1,5m.

Re: způsob uložení

Napsal: 5. 10. 2025, 8:30
od RaS
Je to klapka slozena s peti sprazenych klapek o celkove plose 1500x1000
Trosku vetsi karburator :D

Re: způsob uložení

Napsal: 5. 10. 2025, 9:36
od t256
U třecích ložisek je třeba zvážit to, že pokud je máš někde v proudu horkého vzduchu, udělá se tam časem taková vrstvička kejdy z prachu a maziva která zatuhne a pohon půjde těžko až se nakonec zastaví. Pokud tam teda nedáš nějaké zemědělské vůle. Valivé tím netrpí.

Re: způsob uložení

Napsal: 5. 10. 2025, 10:03
od hastroha
Také bych volil kluzné pouzdra.

ZX 100k určitě ne !! K vůli teplotě.
Ideal ZX-324 , nebo ZX-324 V1T atd. vyšší řady s uhlíkem ...
Výhoda, není třeba mazat .
Teflon (PTFE) ... v žádném případě !!! jak někdo psal , je to měkká sračka .

Jaké jsou průměry, síla stěny , vůle na hřídel , tlaky a kluzná rychlost ?? Důležité vědět .

Re: způsob uložení

Napsal: 5. 10. 2025, 10:10
od testone
já bych volil nějaká obyčejná kuličková ložiska za pár korun dostupná na každým rohu, 6203 2RS ??????
navíc pokud by se mezi skříní a ložiskovým domečkem udělala nějaká vzduchová mezera tak ty ložiska nebudou tolik tepelně namáhaná
udělat domečky snadno zvenku rozebírací a vyměňovací ty ložiska, asi v provedení 2RS a neviděl bych v tom problém
měla by být i chráněná nějakým labyrintem
ale je to jen můj pocitový názor

Re: způsob uložení

Napsal: 5. 10. 2025, 1:58
od Permonik

Re: způsob uložení

Napsal: 5. 10. 2025, 3:31
od jean
V takych klapkach byva hriadelka priamo na plechu.

Re: způsob uložení

Napsal: 5. 10. 2025, 4:32
od RaS
Ten Mandik je obdoba, jen nedava teploty nad 80st, a neni delane na trvale pohyby, nastavit parkrat klapku a konec, pohony Belima jsou taky plastove nanic..
To je konstrukcne plastovej konec klapky ulozenej v plechu,
Ty jsem oslovil a moje podminky nesplnej

Re: způsob uložení

Napsal: 7. 10. 2025, 7:21
od Permonik
No oni tam mají plasty a gumy proto jen 80°.

Pri vyšších teplotách se použivá normalně ocelový čep v hlinikovém domku.

Ve dvou případech se použiva kluzné ložisko z bronzu.
1, Požádavek na klidný chod a neomezenou životnost (hliník se po čase vychodi, ale stačí převrtát)
2, Konstruktér to tam automatický návrhne.

Re: způsob uložení

Napsal: 8. 10. 2025, 4:54
od RaS
s konstrukcí od Mandíka jsem mluvil, nenavrhne :D přišlo mi to nejjednodušší koupit hotové od nich ALE
dle nich to konstrukčně není dělaný na mávání klapek sem a tam, nedaj to pohony, uložení nic..
teploty nedaj ani plasty ani gumy, takže než aby dodali něco co dle nich nevydrží tak radši nedodaj nic - rozumný přístup

takže proto vznikla myšlenka výroby nové v pevném rámu s tužšími klapkami, s pevným uložením se servem s kovovými převody pro trvalý provoz

Re: způsob uložení

Napsal: 8. 10. 2025, 6:39
od jean
150 stupnov plasty v pohode vydrzia. Na jednej linke mame ohrev butylu (alebo nejakej takej sracky), je tam standardny festo valec a smazi sa na 180 stupnov. To je celkom dost nad povoleny limit. Svajciari sa toho zjavne neboja :lol: Ta masina je v takmer nepretrzitej prevadzke uz 7 rokov a ten valec este nemenili. Ma to tusim PU manzetu. Zedex aj Iglidur maju materialy s odolnostou 150 stupnov, sak Hastroha ti ho aj napisal.

Re: způsob uložení

Napsal: 8. 10. 2025, 9:32
od josef109
Třeba se můžeš odpíchnout od toho, jak jednoduché a rychlé bude ten či onen prvek(ložiska/pouzdra) vyměnit, jak je dostupná náhrada, a nakolik to má být bezúdržbové...