Stránka 2 z 3
Napsal: 22. 11. 2007, 8:49
od Large
Mel jsem doma v supliku rozebranej krokac s vyjmutym rotorem asi mesic a nezaregistroval jsem po slozeni zadne zmeny co se tyce krouticiho momentu
re
Napsal: 22. 11. 2007, 9:03
od Radek-B
Kazdy stroj obsahujici magnety je magnetickym obvodem s urcitou ucinnosti. U tocivych stroju je tato ucinnost konstrukcne schvalne tlacena ku predu a vyvoj se do dnes nazastavil.
A opravdu jak jsem rekl , po rozebrani takovehoto stroje je mozne magnety v nem poskodit a nebo temer uplne znicit. Protoze se prerusi magneticky obvod pro ktery je rotor navrzen a magnet muze demagnetizovat sam sebe. Predevsim je to nevhodnym a dlouhodobym skladovanim mimo klec.
A to obvzlast u stroju starsi konstrukce. U novych to doma ani moc rozdelat nejde , protoze magnety jsou tak silne ze hrozi uraz.
http://www.abcmagnet.cz/Obecne_pojmy/Pr ... oblast.htm
RADEK
Napsal: 22. 11. 2007, 9:41
od robokop
ten tvuj odkaz ale nepopisuje jak se muze ublizit tomu motoru
re
Napsal: 22. 11. 2007, 3:36
od Radek-B
robokop píše:ten tvuj odkaz ale nepopisuje jak se muze ublizit tomu motoru
S radosti ti to v servisu reknou az si ten motor znicis nebo poskodis.
Jinak ti to nepovi ani nepopise nikdo.
RADEK
Napsal: 22. 11. 2007, 9:01
od robokop
uvidime
rad se o to pokusim
mam tohodle plnou prepravku
re
Napsal: 23. 11. 2007, 6:59
od Radek-B
Maly krokac timto zpusobem nezrusis. U servomotoru to hrozi.
RADEK
Napsal: 23. 11. 2007, 7:54
od robokop
jeste bych tomu veril u zmagnetizovanyho zeleza
ale u neodymovejch magnetu tomu vakt neverim a mam to i prakticky overene
jak rychlym pohybem tak dlouhodobym nastavenim magnetu proti sobe mel jsem je takhle sesroubovane kolik tydno mozna to bylo i pul roku
samozrejme je pro servis vyhodne ti rict ze to nesmis rozdelavat protoze oni v tech motorech akorat vymenujou loziska a rikaj si za to poradny sumy
Napsal: 23. 11. 2007, 9:26
od QNX
přesně tak, u RE magnetů nehrozí jejich odmagnetování nějakým pohybem, nebo magnetickým polem jiného magnetu. U železa by se remanentní magnetismuz zrušit, nebo přepolovat dal, ale pokud se nepletu, tak remanentní magnetismus u KM není důležitý.
Napsal: 23. 11. 2007, 9:54
od robokop
existuji dva druhy KM ten jeden tusim pouziva permanentni magnety ale muzu taky kecat
Napsal: 23. 11. 2007, 10:48
od QNX
běžný KM má stator, kde jsou cívky a plechy a rotor, který je jenom z plechů. Co by se tam tedy mohlo odmagnetizovat?
Napsal: 23. 11. 2007, 11:02
od robokop
presne tak
Napsal: 23. 11. 2007, 11:48
od Radek-B
Co tohle ?: viz prvni stranka
Finta spociva v tom , ze se po demontazi vik rotor presune znova do klece.
Demagnetizace hrozi predevsim u starsich motoru kde je trvaly magnet vyroben ZMAGNETIZOVANIM.
U modernejsich , kde je magnet tvoren NdFeB (Neodym-železo-bór) takoveto problemy nejsou.
A opet je potreba si to precist cele.

Ne jen kousek.
RADEK
Napsal: 23. 11. 2007, 12:02
od dslav
Osobně si myslím že v všechny bipolární motory jsou s permanentním magnetem. Ty bez magnetu se nazývají "Variable Reluctance Motors" viz:
http://www.cs.uiowa.edu/~jones/step/types.html.
Co se týká demagnetizace tak bych to u dražších motorů neriskoval.
Napsal: 23. 11. 2007, 2:40
od QNX
Radek-B: Však já si to přečetl, ale smysl mi to nedávalo. Všechny magnety (staré i nové) jsou vyrobeny zmagnetizováním. Měl jsem rozebraných i pár nových a žádný NdFeB magnet tam nebyl .... šlo tedy o ten "Variable Reluctance Motor" a fakt nevím, co by se u tohoto druhu motoru mohlo stát, když tam žádný magnet není. Pokud by to byl KM s magnety, tak také nevím, co by se mu mohlo stát, protože magnet se jen tak snadno neod(nepře)magnetizuje. NdFeB magnet nemáš šanci přemagnetizovat žádným jiným magnetem. Pokud by to byl třeba nějaký feritový magnet, tak bys to mohl dokázat NdFeB nebo CoSm magnetem, ale nikdy druhým feritovým magnetem. Stejně tak RE magnet nezničíš magnetickým polem druhého RE magnetu.
Napsal: 23. 11. 2007, 3:51
od Pupak
Panove,zapominate na jednu dulezitou vlastnost perm. magnetu.Pokud se mg. obvod vyrobi v extremnim mg. poli a ma tudis vysokou intenzitu mg. pole,je treba zajistit,aby odpor magneticke cesty byl co nejmensi,jinak magnet neni schopen dlouhodobe vysokou hodnotu mg. udrzet.Takze pokud se rotor vytahne a misto minimalni vzduchove mezery je tam 40mm, mg. indukce klesne a je to v haji.Takovych motoru,ktere ztrati az 50% mg. je spousta.Nekolik mi jich proslo pod rukama,kdyz je nejaky zvedavec rozebral a byly na vyhozeni.Mizto 3 Nm tak 0.5,vic ani tuk.