Je to toto: http://www.fpga-faq.org/sb-metal_hold/C ... %20A01.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Ale když vidím z kolika je to dílů tak já osobně si nejsem jist zda bych to někdy dokončil




testone píše:V takovémhle uspořádání totiž i když se to na první pohled nezdá nedoběhnou písty na vedlejších ojnicích do úvratě přesně při pootočení kliky o 360/n (n je počet válců) ale dřív nebo později o určitý úhel. Ten je závislý na počtu válců, klikovém poměru, vzdáleností os dolních čepů od osy ojničního čepu atd. Pokud se vezme jako kriterium to aby všechny písty dobíhaly do horní úvratě přesně po 72° ( u n=5), musí se vliv geometrie klikového ústrojí kompenzovat nestejnými roztečemi os spodních čepů pomocných ojnic.
Zaprve bych si stahnul aktualni verzi dokumentace. Posledni tusim A08, uz dlouho jsem nekoukal. Lecos je odstraneno. Ale predevsim co ti uniklo hned na prvnim miste - toto je ZHAVIK ! Verze benzin stand taky existuje, ale pouze u autora, plany k tomu nejsou.Francotirador píše:Začal jsem studovat plánek na výrobu motoru a nějak mi není jasných pár věcí (čemuž se nedivím - k autíčkám a letadýlkám jsem nikdy nepřičuchl):
1) Jakej karburátor použít? Ten Perry 302 nebo 205 jsem na stránkách výrobce nenašel http://www.perrypumps.com/prod01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Neměl by eventuálně někdo plánky/výkresy vhodného karburátoru (nevypadá to až tak složitě http://66.163.168.225/babelfish/transla ... 080603.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
2) Jaký použít zapalovací svíčky (dostupné v čechách)?
3) Nějak postrádám náhon pro rozdělovač
tak tak, pokud by to mělo jiskřivé zapalování, muselo by to mít na zadním konci kliky (kterou tenhle motorek vůbec nemá, ojnice je na klice letmo) ještě další převodovku, tzv. skříň pomocných pohonů, kde by byl rozdělovač ( s magnetem )peb píše:Zaprve bych si stahnul aktualni verzi dokumentace. Posledni tusim A08, uz dlouho jsem nekoukal. Lecos je odstraneno. Ale predevsim co ti uniklo hned na prvnim miste - toto je ZHAVIK ! Verze benzin stand taky existuje, ale pouze u autora, plany k tomu nejsou.Francotirador píše:Začal jsem studovat plánek na výrobu motoru a nějak mi není jasných pár věcí (čemuž se nedivím - k autíčkám a letadýlkám jsem nikdy nepřičuchl):
1) Jakej karburátor použít? Ten Perry 302 nebo 205 jsem na stránkách výrobce nenašel http://www.perrypumps.com/prod01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Neměl by eventuálně někdo plánky/výkresy vhodného karburátoru (nevypadá to až tak složitě http://66.163.168.225/babelfish/transla ... 080603.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
2) Jaký použít zapalovací svíčky (dostupné v čechách)?
3) Nějak postrádám náhon pro rozdělovač
Jen tak mimochodem, je to uplne nutne? Nemam pocit, ze by to napr. Valachove pouzivali. Neresi to nahodou mikroprocesorove zapalovani? Upozornuji, ze nejsem strojar ani "motorar", ty mikrokontrolery jsou mi blizsi.. Diky za info.testone píše:tak tak, pokud by to mělo jiskřivé zapalování, muselo by to mít na zadním konci kliky (kterou tenhle motorek vůbec nemá, ojnice je na klice letmo) ještě další převodovku, tzv. skříň pomocných pohonů, kde by byl rozdělovač ( s magnetem )
Samozřejmě není, je mnoho způsobů jak dosáhnout jiskry ve vhodný okamžik. Rozdělovač na magnetu (od slova magneto, nikoli magnet) je klasické řešení.peb píše:Jen tak mimochodem, je to uplne nutne? Nemam pocit, ze by to napr. Valachove pouzivali. Neresi to nahodou mikroprocesorove zapalovani? Upozornuji, ze nejsem strojar ani "motorar", ty mikrokontrolery jsou mi blizsi.. Diky za info.testone píše:tak tak, pokud by to mělo jiskřivé zapalování, muselo by to mít na zadním konci kliky (kterou tenhle motorek vůbec nemá, ojnice je na klice letmo) ještě další převodovku, tzv. skříň pomocných pohonů, kde by byl rozdělovač ( s magnetem )
Diky za info - vzhledem k tomu, ze jsem nad tim nikdy nepremyslel, tak jsem to samozrejme nevedel. Moje predstavivost nezvitezila, tak jsem si to musel namalovat.. Pak uz to bylo jasne. Dalsi krok, pomerne trivialni, bylo spocitat korekci. Jak to tak byva, tak nejvice prace bylo na neco, co je defacto uplne k nicemu - graficke znazorneni. Napocitat vsechny souradnice ojnic uz chce trochu pocitani a reseni nekolika rovnic.testone píše:Já jsem se před pár lety válel asi rok po špitálech a tak jsem měl dost času. Pokoušel jsem se namalovat o něco větší hvězdičák a tak jsem nad tím trochu přemýšlel. V takovémhle uspořádání totiž i když se to na první pohled nezdá nedoběhnou písty na vedlejších ojnicích do úvratě přesně při pootočení kliky o 360/n (n je počet válců) ale dřív nebo později o určitý úhel. Ten je závislý na počtu válců, klikovém poměru, vzdáleností os dolních čepů od osy ojničního čepu atd. Pokud se vezme jako kriterium to aby všechny písty dobíhaly do horní úvratě přesně po 72° ( u n=5), musí se vliv geometrie klikového ústrojí kompenzovat nestejnými roztečemi os spodních čepů pomocných ojnic.