Radial 5

Uživatelský avatar
Francotirador
Příspěvky: 1173
Registrován: 27. 7. 2010, 8:04

22. 2. 2012, 6:43

Vypadá to moc hezky.
Je to toto: http://www.fpga-faq.org/sb-metal_hold/C ... %20A01.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Ale když vidím z kolika je to dílů tak já osobně si nejsem jist zda bych to někdy dokončil :D :D :D Takže fandím!
Obrázek
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Uživatelský avatar
Francotirador
Příspěvky: 1173
Registrován: 27. 7. 2010, 8:04

24. 2. 2012, 3:35

testone píše:V takovémhle uspořádání totiž i když se to na první pohled nezdá nedoběhnou písty na vedlejších ojnicích do úvratě přesně při pootočení kliky o 360/n (n je počet válců) ale dřív nebo později o určitý úhel. Ten je závislý na počtu válců, klikovém poměru, vzdáleností os dolních čepů od osy ojničního čepu atd. Pokud se vezme jako kriterium to aby všechny písty dobíhaly do horní úvratě přesně po 72° ( u n=5), musí se vliv geometrie klikového ústrojí kompenzovat nestejnými roztečemi os spodních čepů pomocných ojnic.
Obrázek
Dalo to zabrat, ale nakonec představivost zvítězila a je mi jasné proč.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Uživatelský avatar
Francotirador
Příspěvky: 1173
Registrován: 27. 7. 2010, 8:04

25. 2. 2012, 7:49

Začal jsem studovat plánek na výrobu motoru a nějak mi není jasných pár věcí (čemuž se nedivím - k autíčkám a letadýlkám jsem nikdy nepřičuchl):
1) Jakej karburátor použít? Ten Perry 302 nebo 205 jsem na stránkách výrobce nenašel http://www.perrypumps.com/prod01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Neměl by eventuálně někdo plánky/výkresy vhodného karburátoru (nevypadá to až tak složitě http://66.163.168.225/babelfish/transla ... 080603.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
2) Jaký použít zapalovací svíčky (dostupné v čechách)?
3) Nějak postrádám náhon pro rozdělovač :roll:
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3617
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

25. 2. 2012, 8:45

Tohle je moje klika na devítivál :D . Začal jsem to dělat asi před čtyřmi lety, nadělal jsem nějaké díly, kliku, zadní kryt, držáky vahadel, ojnice, ale pak jsem se sekl a od té doby mě to všechno leží v polotovarech pod ponkem :lol: ,ale je to pěkná práce, jen kdybych na to měl čas tak se na to dodělání hned vrhnu...............chjo, dělal jsem to na klasice
P1070644.JPG
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7231
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

26. 2. 2012, 12:16

nádhera ......
já jsem skočil u výkresů ......
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
peb
Příspěvky: 41
Registrován: 19. 2. 2008, 7:56

26. 2. 2012, 8:59

Francotirador píše:Začal jsem studovat plánek na výrobu motoru a nějak mi není jasných pár věcí (čemuž se nedivím - k autíčkám a letadýlkám jsem nikdy nepřičuchl):
1) Jakej karburátor použít? Ten Perry 302 nebo 205 jsem na stránkách výrobce nenašel http://www.perrypumps.com/prod01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Neměl by eventuálně někdo plánky/výkresy vhodného karburátoru (nevypadá to až tak složitě http://66.163.168.225/babelfish/transla ... 080603.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
2) Jaký použít zapalovací svíčky (dostupné v čechách)?
3) Nějak postrádám náhon pro rozdělovač :roll:
Zaprve bych si stahnul aktualni verzi dokumentace. Posledni tusim A08, uz dlouho jsem nekoukal. Lecos je odstraneno. Ale predevsim co ti uniklo hned na prvnim miste - toto je ZHAVIK ! Verze benzin stand taky existuje, ale pouze u autora, plany k tomu nejsou.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7231
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

26. 2. 2012, 9:18

peb píše:
Francotirador píše:Začal jsem studovat plánek na výrobu motoru a nějak mi není jasných pár věcí (čemuž se nedivím - k autíčkám a letadýlkám jsem nikdy nepřičuchl):
1) Jakej karburátor použít? Ten Perry 302 nebo 205 jsem na stránkách výrobce nenašel http://www.perrypumps.com/prod01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Neměl by eventuálně někdo plánky/výkresy vhodného karburátoru (nevypadá to až tak složitě http://66.163.168.225/babelfish/transla ... 080603.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
2) Jaký použít zapalovací svíčky (dostupné v čechách)?
3) Nějak postrádám náhon pro rozdělovač :roll:
Zaprve bych si stahnul aktualni verzi dokumentace. Posledni tusim A08, uz dlouho jsem nekoukal. Lecos je odstraneno. Ale predevsim co ti uniklo hned na prvnim miste - toto je ZHAVIK ! Verze benzin stand taky existuje, ale pouze u autora, plany k tomu nejsou.
tak tak, pokud by to mělo jiskřivé zapalování, muselo by to mít na zadním konci kliky (kterou tenhle motorek vůbec nemá, ojnice je na klice letmo) ještě další převodovku, tzv. skříň pomocných pohonů, kde by byl rozdělovač ( s magnetem )
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mad_BOXs
Příspěvky: 1418
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

26. 2. 2012, 9:43

Tohle co popisuješ, se uplatnuje u jiskřivého zapalování, u žhavíka je jedno, kdy časově doběhne píst k HU. Není tam vačka nebo snímač počátku zapalení směsi pro nastavení předstihu.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7231
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

26. 2. 2012, 9:49

samozřejmě, projeví se to jen na rovnoměrnosti chodu, hlavně v nižších otáškách a to je v tomto případě asi nepodstatné.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
peb
Příspěvky: 41
Registrován: 19. 2. 2008, 7:56

26. 2. 2012, 11:55

testone píše:tak tak, pokud by to mělo jiskřivé zapalování, muselo by to mít na zadním konci kliky (kterou tenhle motorek vůbec nemá, ojnice je na klice letmo) ještě další převodovku, tzv. skříň pomocných pohonů, kde by byl rozdělovač ( s magnetem )
Jen tak mimochodem, je to uplne nutne? Nemam pocit, ze by to napr. Valachove pouzivali. Neresi to nahodou mikroprocesorove zapalovani? Upozornuji, ze nejsem strojar ani "motorar", ty mikrokontrolery jsou mi blizsi.. Diky za info.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7231
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

26. 2. 2012, 1:54

peb píše:
testone píše:tak tak, pokud by to mělo jiskřivé zapalování, muselo by to mít na zadním konci kliky (kterou tenhle motorek vůbec nemá, ojnice je na klice letmo) ještě další převodovku, tzv. skříň pomocných pohonů, kde by byl rozdělovač ( s magnetem )
Jen tak mimochodem, je to uplne nutne? Nemam pocit, ze by to napr. Valachove pouzivali. Neresi to nahodou mikroprocesorove zapalovani? Upozornuji, ze nejsem strojar ani "motorar", ty mikrokontrolery jsou mi blizsi.. Diky za info.
Samozřejmě není, je mnoho způsobů jak dosáhnout jiskry ve vhodný okamžik. Rozdělovač na magnetu (od slova magneto, nikoli magnet) je klasické řešení.
Zde to autor díky principu "žhavík" neřeší vůbec.
"Valachové" jsou kdo?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Francotirador
Příspěvky: 1173
Registrován: 27. 7. 2010, 8:04

26. 2. 2012, 2:30

Valachové budou nejspíš VALACH MOTORS s.r.o http://www.valachmotors.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. Netušíte někdo kde se dá stáhnout poslední verze (A08 nebo kolik jich je) - bez nutnosti mít e-mail na yahoo? Fakt se to tak moc liší? Pravda je, že jsem narazil na 2 věci které jsou ve verzi A01 nakreslené nevyrobitelně.
Eventuálně výkresy jiného radiálního motoru (nejlépe zážehového).
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
peter engines
Příspěvky: 5
Registrován: 9. 2. 2012, 6:45

27. 2. 2012, 8:16

Dobry vecer kazdemu! UZ onedlho dam dalsie foto komponentov, vcetne A01. Tak jak je to nakreslene je to nevyrobitelne,ja som upravil konstrukciu hlava valca sa sklada s viac kusov. Teraz frezujem ojnice pravda na klasike. Necakal som kluci vas zaujem,potesenie na mojej strane...
Uživatelský avatar
GeminiRacing
Příspěvky: 275
Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
Bydliště: Trenčín - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

29. 2. 2012, 2:59

ako motorara a let. modelara ma taketo veci zaujmaju......sem s fotkami :) a skvela praca !!!
Renault 5 Turbo in progress ;)

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
peb
Příspěvky: 41
Registrován: 19. 2. 2008, 7:56

7. 3. 2012, 3:37

testone píše:Já jsem se před pár lety válel asi rok po špitálech a tak jsem měl dost času. Pokoušel jsem se namalovat o něco větší hvězdičák a tak jsem nad tím trochu přemýšlel. V takovémhle uspořádání totiž i když se to na první pohled nezdá nedoběhnou písty na vedlejších ojnicích do úvratě přesně při pootočení kliky o 360/n (n je počet válců) ale dřív nebo později o určitý úhel. Ten je závislý na počtu válců, klikovém poměru, vzdáleností os dolních čepů od osy ojničního čepu atd. Pokud se vezme jako kriterium to aby všechny písty dobíhaly do horní úvratě přesně po 72° ( u n=5), musí se vliv geometrie klikového ústrojí kompenzovat nestejnými roztečemi os spodních čepů pomocných ojnic.
Diky za info - vzhledem k tomu, ze jsem nad tim nikdy nepremyslel, tak jsem to samozrejme nevedel. Moje predstavivost nezvitezila, tak jsem si to musel namalovat.. Pak uz to bylo jasne. Dalsi krok, pomerne trivialni, bylo spocitat korekci. Jak to tak byva, tak nejvice prace bylo na neco, co je defacto uplne k nicemu - graficke znazorneni. Napocitat vsechny souradnice ojnic uz chce trochu pocitani a reseni nekolika rovnic.

Nemuzu ale souhlasit, ze bez korekce pisty dobehnou do horni uvrate - ani nahodou, a to ani driv, ani pozdeji (kdo neveri, at tam bezi... resp. at to promysli, ev. to spocita). Chapu, ze rozdil je minimalni - cosinus korekcniho uhlu. Tedy bavime se o destinach procenta pro jednotky stupnu korekcniho uhlu. Nicmene nejen matematicky je to dane.. Ze to asi nevadi v praxi je otazka jina. Motorum nerozumim, ale z laickeho pohledu je jasne, ze idealni to neni - asi to bude mit vliv i na vykon - logicky nizsi, je to mozne?

Tim si take trochu odpovim na jeden z mym dotazu. Elektronicky to nikdy kompenzovat nejde. Zeptam se trochu obracene. Proc to rovnou nekompenzovat, kdyz vypocet je velmi jednoduchy? Jasne je, ze odpovedet by museli autori konstrukce radialu. Presto se docela divim, protoze i v dalsim planu co mam - 9ti valec (benzinovy), ktery mimochodem existuje desitky let, je roztec konstantni. Za tu dobu jich vzniklo desitky. Po pravde tomu moc nerozumim, kdyz udelat to "poradne" vlastne nic nestoji. Proto bych velmi stal o to, kdyby mi nekdo mohl poslat nakres nejake ojnice s korekci od existujiciho motoru (z fotky se zda, ze tumlik to tak ma). Rad bych si to overil vypoctem. Dekuji predem.

Timto dekuji testone, za nakopnuti a "know-how". Ojnici i do Edwards zhavika udelam rovnou s korekci. Pro dokresleni - konkretni cisla a situace pro zmineny Edwards Radial 5.
Přílohy
edwards-radial5-correction.png
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“