Stránka 2 z 2
Re: soustruh SU16
Napsal: 22. 7. 2013, 10:08
od Thomeeque
nemo píše:Ani Vám nebudu psát kolik to stálo, aby jste nebyli nas....N.
Doufám, že to bylo aspoň víc, než 5200
nemo píše:
To je zajímavý, ten vrchní šroub je tam na jemné docentrování, jo? A to už je takhle finální nebo ten šroub přijde ještě nějak dodělat (působí ve srovnání se zbytkem trochu provizorním dojmem)?
T.
Re: soustruh SU16
Napsal: 22. 7. 2013, 7:48
od nemo
Ahoj,
neboj, soustruh byl samozřejmě dražší, ale je fakt, ze to je profi stroj. Zapojil jsem a soustružil ve stovce, hlavně ocel, dám sem foto. Jak jsem psal výše, bere i
tři čtyři mm na průměru. Stačí nabrousit řádně radeko, menší otáčky a sviští. Co natočíš na noniusu(Tumlík) to tam máš.
Ten šroub na držáku upínače je M 6tka, to je finálovka, bohatě stačí. Držák je trochu mohutnější, ale to opravdu nevadí

.
N.
Re: soustruh SU16
Napsal: 27. 4. 2016, 3:22
od temporary
Zdravim,
Nebyla by dokumentace k tomuto soustruhu?
Diky.
Re: soustruh SU16
Napsal: 27. 4. 2016, 5:13
od nemo
Ahoj,
mám někde, ale je v němčině, pokud ho najdu dám vědět. Ale je to stejný jako MN 80, akorát s přesnýma ložiskama a motorovou brzdou a o pět centimetrů delší.
N.
Re: soustruh SU16
Napsal: 29. 4. 2016, 7:31
od temporary
To by stacilo. Kdyz ho najdes budu moc rad.
Re: soustruh SU16
Napsal: 8. 10. 2017, 6:32
od Mlynek
Dnes se mihl a za chvilku byl pryč....
Re: soustruh SU16
Napsal: 19. 3. 2023, 5:58
od Daniel0066
Dobrý den, měl bych prosbičku zrovna jednu su16 skládám a chtěl bych vás poprosit o detailní fotky suportu a převodovky
Mockrát děkuji
SU16 - doplnění o "Soft Stop"
Napsal: 24. 8. 2023, 8:01
od Gargos
SU16 je vylepšená MN80. Hlavní rozdíl je v použití kuželíkových kožisek v SU16. Díky nim je tření výrazně menší a vřeteno se točí po vypnutí motoru nepřijatelně dlouho. Proto je u SU16 brzda motoru.
Když jsem začal SU16 používat, velmi mi vadilo, že elektromagnetická brzda zastavuje vřeteno "na fleku". Při vypnutí motoru to je takový ráz ( alespoň u mého kusu ), že jsem měl obavy, aby se mi univerzálka nevyšroubovala z vřetene ven a nespadla na lože. A když jsem si k původní univerzálce 80mm pořídil ještě 125mm, ráz byl pro mne nepřijatelný a rozhodl jsem se to nějak řešit.
Původně jsem chtěl vyřešit problém nějakým seřízením brzdy, ale motor je tak blbě přístupný, že jsem šel raději cestou přes elektrické ovládání brzdy.
Přívod k brzdě motoru jsem doplnil jednoduchým elektrickým obvodem, který brzdu aktivuje relativně plynulým a hlavně definovaný způsobem.
Popis funkce:
malý síťový transformátor cca 3W jsem doma našel jen na 9V a to nestačilo k spolehlivému sepnutí relé, které se dělají standardně na 12V nebo 24V a proto je pouzit zdvojovač napětí ze dvou diod a dvou kondíků. Po zapnutí motoru se přivede napájecí napětí na náš pomocný obvod a sepne se relé 1 i relé 2. Při vypnutí motoru se s určitým zpožděním jako první rozepne relé 1 a proud do brzdy prochází přes rezistor, který je paralelně ke kontaktům relé 1. Relé 2 se rozpojí s větším zpožděním díky kondenzátoru, který je k němu připojen paralelně. Všechny tři kondenzátory jsou 1000uF, diody jakékoli, např. 1N4007, rezistory v obvodu spínání brzdy musí být dimenzovány na síťové napětí. Celý obvod je realizován na malé univerzální desce a je zabudován do rozvaděče.
Až budu mít rozvaděč rozdělaný, ještě sem doplním fotku, jak to vypadá.
Schema:
Re: soustruh SU16
Napsal: 24. 8. 2023, 9:39
od nemo
Ahoj, kuželková ložiska tam opravdu nejsou, jsou tak kosouhle P4. Nemo