Stránka 11 z 14

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 9:52
od Sancho Panza
jergus.balaz píše: 1. 1. 2023, 9:37
robokop píše: 1. 1. 2023, 8:20 To mi pripomina jeden dil topgearu kde vzali tusim letiteho golfa a noveho golfa s modernimi eko technologiemi slibujici super nizkou spotrebu atd... Do obou nalili myslim stejne mnozstvi paliva a pak jezdili stejnou trasu dokud vsechno nevyjezdili. Pokud si dobre pamatuju vysledek byl prakticky stejny v mirny, nevyznamny prospech toho starickeho.
Tak osobne golfa porovnať neviem. Ale ak sa teda nikam neposunul, tak je na mieste legendárna veta Kde udelali soudruzi z ndr chybu
Když už se tu dávají na nový rok vtipy - tak taky jeden - taková veselá hádanka.
Co to je - je to rezatý jako liška Bystrouška ale není to z italie.
Předmět s hrdou :mrgreen: hvězdou na kapotě.

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 9:57
od testone
robokop píše: 1. 1. 2023, 8:20 To mi pripomina jeden dil topgearu kde vzali tusim letiteho golfa a noveho golfa s modernimi eko technologiemi slibujici super nizkou spotrebu atd... Do obou nalili myslim stejne mnozstvi paliva a pak jezdili stejnou trasu dokud vsechno nevyjezdili. Pokud si dobre pamatuju vysledek byl prakticky stejny v mirny, nevyznamny prospech toho starickeho.
není třeba chodit tak daleko
klasický motor 1,3 OHV Š Favorit
v autě typu Favorit, Felicia, Fabia reálná spotřeba kolem 7l/100km, životnost motoru 400 000km a víc, opravitelnost 100%
od 2001 nahrazeno tříválcem 1,2 HTP
reálná spotřeba tak kolem 8l, reálná životnost do 200 000,- km, od cca 150 000 km to začíná žrát olej
co dodat

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 10:06
od Sancho Panza
150 000 u HTP (tak neuvěřitelně mnoho) a začít žrát olej?
Tak to bych jednou chtěl takový motor vidět - aby se mohl postavit na podstavec vykládaný zlatem.
No ale zase to má pozitivní vliv na cash flow našeho strojírenství - protože mohly vzniknout firmy, kde jsou linky :lol: na opravu těhle motorů (zejména hlav).

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 10:10
od jergus.balaz
testone píše: 1. 1. 2023, 9:57 od 2001 nahrazeno tříválcem 1,2 HTP
Skratka HTP - hovno to pojede :D

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 10:17
od fmodel
Sancho Panza píše: 1. 1. 2023, 9:52
jergus.balaz píše: 1. 1. 2023, 9:37
robokop píše: 1. 1. 2023, 8:20 To mi pripomina jeden dil topgearu kde vzali tusim letiteho golfa a noveho golfa s modernimi eko technologiemi slibujici super nizkou spotrebu atd... Do obou nalili myslim stejne mnozstvi paliva a pak jezdili stejnou trasu dokud vsechno nevyjezdili. Pokud si dobre pamatuju vysledek byl prakticky stejny v mirny, nevyznamny prospech toho starickeho.
Tak osobne golfa porovnať neviem. Ale ak sa teda nikam neposunul, tak je na mieste legendárna veta Kde udelali soudruzi z ndr chybu
Když už se tu dávají na nový rok vtipy - tak taky jeden - taková veselá hádanka.
Co to je - je to rezatý jako liška Bystrouška ale není to z italie.
Předmět s hrdou :mrgreen: hvězdou na kapotě.
No jediný co hnilo víc než Fiat za starých časů je Mercedes ,a byl to slušnej průser napříč kategoriemi od S po Vito.

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 10:21
od stanik84
testone píše: 1. 1. 2023, 9:57
robokop píše: 1. 1. 2023, 8:20 To mi pripomina jeden dil topgearu kde vzali tusim letiteho golfa a noveho golfa s modernimi eko technologiemi slibujici super nizkou spotrebu atd... Do obou nalili myslim stejne mnozstvi paliva a pak jezdili stejnou trasu dokud vsechno nevyjezdili. Pokud si dobre pamatuju vysledek byl prakticky stejny v mirny, nevyznamny prospech toho starickeho.
není třeba chodit tak daleko
klasický motor 1,3 OHV Š Favorit
v autě typu Favorit, Felicia, Fabia reálná spotřeba kolem 7l/100km, životnost motoru 400 000km a víc, opravitelnost 100%
od 2001 nahrazeno tříválcem 1,2 HTP
reálná spotřeba tak kolem 8l, reálná životnost do 200 000,- km, od cca 150 000 km to začíná žrát olej
co dodat
Tak ono je to víceméně u všech aut. Mám kámoše - nadnárodní firma, dělají tlakový odlitky do aut /turba, vodní čerpadla atd/ - už je to tak 8 let, co jsme se o tom bavili. Životnost turba byla počítaná cca na 200k - díly šly málo na odbyt. Tak životnost udělali na 100 k...
Takhle je to se vším. Nic nového.
Jinak ty hlavy HTP - to je masakr, občas když vidím ty ventily. Ono stačí ty nový hlavy VW. Nedávno jsem rovnal nějakou od Tebe - přestrojenou z nějakýho dvoulitra. Prý praskají a nejdou vařit. Z nějaký Audi Q něco. Tam navíc pěkně prohnutý bloky mezi druhým a třetím válcem.

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 10:23
od jean
Tak páni, prajem všetko dobré v novom roku, hlavne zdravíčko. A je mi jedno, v akom aute :D

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 10:26
od Dawe
stanik84 píše: 1. 1. 2023, 10:21 Tak ono je to víceméně u všech aut. Mám kámoše - nadnárodní firma, dělají tlakový odlitky do aut /turba, vodní čerpadla atd/ - už je to tak 8 let, co jsme se o tom bavili. Životnost turba byla počítaná cca na 200k - díly šly málo na odbyt. Tak životnost udělali na 100 k...
Takhle je to se vším. Nic nového...
S tou zivotnosti je to nesmysl. Jak na to ten kamos prisel?

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 10:29
od Sancho Panza
podle mě se situace v turbodmychadlech vyvíjela víc než výtečně
https://www.honeywell.com/us/en/press/2 ... tcy-filing

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 10:30
od testone
Sancho Panza píše: 1. 1. 2023, 10:06 150 000 u HTP (tak neuvěřitelně mnoho) a začít žrát olej?
Tak to bych jednou chtěl takový motor vidět - aby se mohl postavit na podstavec vykládaný zlatem.
No ale zase to má pozitivní vliv na cash flow našeho strojírenství - protože mohly vzniknout firmy, kde jsou linky :lol: na opravu těhle motorů (zejména hlav).
no však už mi dílnou hezkejch pár tisíc těch hlav prošlo :D
děkuji za práci, koncerne.....
v jednu chvíli jsme skoupili všechny slušný výfukový ventily co byly v danej moment na aftermarketu v Evropě k mání :D
....
sranda je bavit se s lidma, co si po dobrý zkušenosti s ze základním Favoritem/Felicií zase koupili Škodovku se základním motorem
haťapkou ....

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 10:34
od Dawe
Sancho Panza píše: 1. 1. 2023, 10:29 podle mě se situace v turbodmychadlech vyvíjela víc než výtečně
https://www.honeywell.com/us/en/press/2 ... tcy-filing
Ten restrukturalizacni bankrot (Chapter 11) nemel co delat s turbama, ale s tim, ze Honeywell udelal spinoff (aby se vyhnul danim pri normalnim prodeji) v jehoz ramci zatizil nove vzniknuvsi Garrett asi 300M$ dluhu.

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 11:56
od HellGrip
testone píše: 1. 1. 2023, 8:21 .......
1. Každé období má svoji agendu, která se tradičně označovala jako duch doby (nebo německy zeitgeist), v současnosti je výstižný anglický termín „the current thing“ (aktuální věc), která zahrnuje nejen preferované téma k řešení, ale i to, jaké má samotné řešení být. Pro politika je velmi obtížné vybočit, protože každé vybočení je považováno za radikální až nemyslitelné, a to navzdory tomu, že by bylo racionální. Pokud například dobovým dogmatem je zelená transformace (eufemismus/ptydepe pro deindustrializaci a přechod na plánované hospodářství), bude se většina politiků tohoto procesu účastnit, i když ho budou považovat za šílený, protože ho budou současně považovat za nezastavitelný a protože se budou obávat, že by mezi kolegy nebyli bráni vážně.
........
text je úryvkem odsud
https://www.blogosvet.cz/article/demokr ... =echo24_hp
asi stojí za to si to přečíst
......
otázka:
Kdo určuje (zavádí ....) "zeitgeist"?
Pekné, že sa na fóre kde je bilagom spoločenské vzdelanie niekto týmto zaoberá. Učivo 1. ročníka práv, 1. semestra, politológia.

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 11:58
od HellGrip
Charon píše: 31. 12. 2022, 9:16 Slovákům jen slovenská auta!
a bratom Čechom len slovenského prezidenta :P

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 12:26
od Selic
HellGrip píše: 1. 1. 2023, 11:56
testone píše: 1. 1. 2023, 8:21 .......
1. Každé období má svoji agendu, která se tradičně označovala jako duch doby (nebo německy zeitgeist), v současnosti je výstižný anglický termín „the current thing“ (aktuální věc), která zahrnuje nejen preferované téma k řešení, ale i to, jaké má samotné řešení být. Pro politika je velmi obtížné vybočit, protože každé vybočení je považováno za radikální až nemyslitelné, a to navzdory tomu, že by bylo racionální. Pokud například dobovým dogmatem je zelená transformace (eufemismus/ptydepe pro deindustrializaci a přechod na plánované hospodářství), bude se většina politiků tohoto procesu účastnit, i když ho budou považovat za šílený, protože ho budou současně považovat za nezastavitelný a protože se budou obávat, že by mezi kolegy nebyli bráni vážně.
........
text je úryvkem odsud
https://www.blogosvet.cz/article/demokr ... =echo24_hp
asi stojí za to si to přečíst
......
otázka:
Kdo určuje (zavádí ....) "zeitgeist"?
Pekné, že sa na fóre kde je bilagom spoločenské vzdelanie niekto týmto zaoberá. Učivo 1. ročníka práv, 1. semestra, politológia.
Psychologové pro to mají pojmenování "groupthink". Do češtiny se to překládá jako "kolektivní stupidita".

Re: No to čumím...

Napsal: 1. 1. 2023, 12:52
od lapa
Volne z wiki - dle sociálního psychologa Clarka Mccauleye (urcite zase nejaky pofiderni vedec :lol: - kdo chce, at hleda dal ...):

Osm symptomů svědčících o syndromu skupinového myšlení:
Iluze nezranitelnosti
Nepochybná víra ve vlastní morálku skupiny
Racionalizace, kolektivní odůvodnění rozhodnutí skupiny
Sdílené stereotypy a pohledy zvláště na oponenty, vnímání oponenta jako slabého, neschopného
Autocenzura; členové odepřou kritiky, nikdo se neozve na protest, všichni se tváří, že souhlasí
Iluze jednomyslnosti (falešná shoda)
Tlak na disidenty, aby se přizpůsobili - pozn lapa pro mene znale, nez se nafouknou k utoku - nejde o cs. disidenty, ale o nositele jineho, nez vetsinoveho nazoru - hodne casto ze zminuje tzv. disent v nalezech US
Samozvaní členové chrání skupinu před negativními informacemi

Sedm příznaků rozhodnutí ovlivněného skupinovým myšlením:
Neúplný přehled alternativ
Neúplný přehled cílů
Opomenutí prozkoumat rizika přednostního výběru
Opomenutí znovu hodnotit zpočátku zamítnuté alternativy
Slabé vyhledávání informací
Výběrová zaujatost ve zpracování dostupných informací
Absence náhradních plánů