Stránka 115 z 272

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 11. 2. 2015, 12:35
od Hades
a proč ne, třeba ho magi vytáhnul ze šroťáku, navíc s vytuněným karbesem z Š1203 by to nemuselo tolik žrát.
IMHO možná míň než nějaká škodovka...
Vlasní zkušenost, když jsem měl Ladu 1300 a v ní "karbes ze Š1203", co na to byl tenkrát i typovanej.
Vzala si "holka" cca necelých 7L/100km a to jsem jí dával docela "kouř", ale přetryskovaná (tuším tam byla hlavní dýza 125-ka).
To jen tak na okraj :D

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 11. 2. 2015, 6:06
od magi
No protože ho tam TEDOM v roce 2002 osadil :-)
Jedná se o prototypovou mašinu, vyrobeny byly asi 4ks a mělo to tenkrát souvislost s nějakou velkou zakázkou do Ruska, která se nakonec neuskutečnila.
Mašina má najeto asi 2500mth, tzn. je téměř nová. Po X letech co někde ležela ji letos za hodně slušný peníz koupil jeden pán do své firmy a bude ji tam provozovat.
Nabíjí to 9m3 akumulačku a vytápí prostory výroby jakýchsi granulí. Nemyslím že ten žigulík je úplně marný na tuto aplikaci.
Sice to byla pro mě dost maturita, protože tyhle malé asynchronní mašinky neznám, ale už to běhá k plné spokojenosti.
A propos, co na tenhle motor říká náš motorář Testone?

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 17. 2. 2015, 7:07
od mazi
Čau
tak ten Tedom vám závidím hned bych to bral.
Mě utekla pod prsty skoro podobná a sere mě to dodnes.
hl.JPG

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 17. 2. 2015, 7:13
od Hades
než jsem si tu fotku zvětšil, tak mne napadla Škoda. po zvětšení se to potvrdilo...

IMHO ten "magiho" žigul by měl být úspornější...

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 17. 2. 2015, 7:56
od testone
co vím, tak těchhle malých kogeneraček nadělali mraky z motorů Š Favorit
to chodilo Ia, i seriová hlava měla na zemní plyn slušnou životnost
někdy kolem 2001 ty motory přeskala Škodovka dělat, zkoušelo se kde co jako náhrada, udělali pár kusů z 1,2 HTP
to stálo za h....., ten motor vůbec stojí za h...., ale zase na druhou stranu autoopravářský branži nese spoustu práce, tak díky za něj do MB :mrgreen:
o tom žigulíku vůbec nevím
cca 280 ks udělali s průmyslovým motorem Ford 1,6 OHC vyráběným v Brazílii
ten motor se Evropě v autech vůbec nevyskytuje
hlavy vydržely míň než Favorit, přestože měly mít sedla speciálně pro provoz na CNG, LPG a podobně
cca 200 jsme jich repasovali
od té doby co vím používají průmyslový diesel Kubota přestavěný na plyn a s jiskřivou svíčkou
to snad drží

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 17. 2. 2015, 8:29
od Hades
hmm, tak tohle už dlouho nesleduju, takže relevantní odpověď nedám, ale poctivej žiguláckej motor... no na to snad už dnes nic nemá...
byl to nezmar

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 17. 2. 2015, 8:52
od packa
no on toho favorit taky hodně vydržel , měl jsem motor ve š120 ten měl najeto snad 300K a krom toho že byl totálně vytahaný řetěz a vúle v rozdělovači jak kráva tak pořát tahal jak divej . po kompletní go ho mám v erku kde stále šlape jak hodinky jen už nebude mít tu životnost :D

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 17. 2. 2015, 9:31
od magi
testone píše:co vím, tak těchhle malých kogeneraček nadělali mraky z motorů Š Favorit
to chodilo Ia, i seriová hlava měla na zemní plyn slušnou životnost
někdy kolem 2001 ty motory přeskala Škodovka dělat, zkoušelo se kde co jako náhrada, udělali pár kusů z 1,2 HTP
to stálo za h....., ten motor vůbec stojí za h...., ale zase na druhou stranu autoopravářský branži nese spoustu práce, tak díky za něj do MB :mrgreen:
o tom žigulíku vůbec nevím
cca 280 ks udělali s průmyslovým motorem Ford 1,6 OHC vyráběným v Brazílii
ten motor se Evropě v autech vůbec nevyskytuje
hlavy vydržely míň než Favorit, přestože měly mít sedla speciálně pro provoz na CNG, LPG a podobně
cca 200 jsme jich repasovali
od té doby co vím používají průmyslový diesel Kubota přestavěný na plyn a s jiskřivou svíčkou
to snad drží
Jojo, jak povídáš, kluci z Tedomu říkají že ta Kubota je nezmar.

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 17. 2. 2015, 9:49
od Hades
a starej dobrej žiguli ne?
jak jsem psal výše, s karbesem z Š1203 to lítalo jak z praku a i s tenkrát uspokojivou spotřebou. 7 na 100 byla spotřeba, co nikdo neměl, a lítalo to docela slušně(170km), tedy alespoň v autě, tak IMHO na stacionáru by to mohlo být ještě lepší...
jo anejsem "motorář" spíš jen samouk

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 17. 2. 2015, 9:59
od magi
Pokud je to tak jak píšete, tak mě nejde do hlavy proč tedom vyrobil jen 4ks této mašiny.
Sehnat k ní rodný list a dokumentaci bylo takřka nemožné.
Navíc ta 17ka žigul má už hydroštely, což jsem netušil, když jsem při spouštění aktivně sundal víko ventilů abych se podíval na vůli.
Nevědel to ani kovaný "dvacítkář" (servisák těchto malých mašinek) z Tedomu.

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 17. 2. 2015, 10:25
od Hades
grr.. žigul a hydroštely?
to teda nežeru :D

teda, pokud k tomu seženeš dokumentaci, tak by mi to zajmalo

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 17. 2. 2015, 10:42
od testone
jo, mám taky pocit, že ta 1700 má hydro, párkrát se nám to vyskytlo na dílně, má to rozvod řemenem
...
ono v Tedomu při rozhodování jaký motor použít určitě taky hraje - hrálo roli to, kdo z výrobců je schopen a ochoten ty motory dodávat za rozumnou cenu, ve spolehlivých dodávkách, atd....
a na to bych zrovna u té v té době permanentně krachující fabriky v Togliati moc nevsázel.....

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 18. 2. 2015, 12:16
od RaS
lada má hydro určitě resp jejich nejnovější motory 1,7 s největší kompresí a už měly myslím vstřikování.. nicméně spousty Ladystů osazuje hydroštlely i na starší hlavy..

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 19. 2. 2015, 1:53
od magi
Uvažuju o výměně elektromotoru v mém olejovém hořáku za slabší. Původní má 250W ale původně točil větrákem a olejovým čerpadlem.
Čerpadlo už tam dávno není a navíc původní motor má kluzná ložiska a dost rachotí.
Má někdo zhruba představu kolik W bude potřebovat radiální ventilátor o průmeru cca 150mm a šířce 50mm při 2800 otáčkách?
Viděl bych to dát tam buď ATAS FCJ4C (40 nebo 60W) a nebo ATAS NCJ4C (80 nebo 100W).
Teď záleží na tom příkonu aby se motor netrápil úplně nadoraz.

Re: Magiho výzkumný ústav

Napsal: 19. 2. 2015, 2:11
od testone
tak vem ampérmetr a tomu původnímu změř příkon...