Stránka 13 z 89
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 7. 5. 2015, 1:58
od jester
Ahojte!
Potreboval by som poradiť aký olej mám dať na vreteno S28. Čo som pohľadal mal by tam ísť olej v starom značení P0, alebo P03, náhrady zaň sú teraz PARAMO CUT 3, Pulit 3CF. Obrovský problém je tieto oleje na Slovensku kúpiť hlavne mne súkromnej osobe, kvoli nejakému legaslatívnemu obmedzeniu. Zohnal som len OL J22, ten sa tam však bojím dať. Mal by sa riediť s petrolejom, len neviem v akom pomere. A petrolej stačí obyčajný na svietenie, alebo treba technický, ten sa však používa na odmasťovanie, nebude s tým problém?
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 7. 5. 2015, 3:10
od Jimmy
Do vřetena OL-J10 a nemusíš nic ředit.
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 7. 5. 2015, 4:45
od Daja
Zdravím všachny přítomné
řeším takový malý problém související jen okrajově s mašinou. Vytvářím znalecký posudek na stroj a vybral jsem si soustruh Tos - S 28, žebrák a potřeboval bych nějakým způsobem zjistit jaká byla prodejní cena nového soustruhu v roce 1960, nebo v jiném roce jako nový. Možná to bude alespoň pro Vás zajímavé zjištění za kolik se prodával. Pomůže mi někdo na netu jsem nic nenalezl. Předem díky.
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 7. 5. 2015, 5:58
od jester
OK.
Máte niekto praktické skúsenosti s tým OL J 10? Použil ste ho niekto? Bojím sa zadretia vretena. Mohol by byť aj OL J3? Tiež píšu použitie na vretená. Je v nich rozdiel? Vôbec sa z tých olejov neviem vysomáriť, ani nájsť prevod viskozity udávaný po starom ( E pri 20 st C). Skúsim sa popýtať po OL J 10, prajca však vravel že sú to oleje podobné nafte, mal s tým problémy preto celú takúto skupinu vyradil z predaja.
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 7. 5. 2015, 6:48
od Jimmy
OL-J10 viskozitou odpovídá původně doporučovanému oleji, který je uveden v manuálu. Někde tu byla převodní tabulka přímo od Parama. Ten olej nesmí být právě kvůli vřeteni na futrách moc hustý.
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 7. 5. 2015, 7:42
od jester
Skúsim teda zohnať OL J10, nejaké ponuky som našiel i v e-shopoch. Objavil som ďaľší problém, zistil som že nejde olejové čerpadlo v suportovej prevodovke. Nevie niekto poradiť ako ho demontovať? Dá sa vybrať zvonku suportu?Na spodku suport. skrine je taký kovovy valec v mieste čerpadla. Na ňom centrálny šrób, potom po obvode valca 3 šróby imbusy a 1 červík. Ten centrálny šrób mi vôbec nešiel povoliť

. Ide ma poraziť, mal som rozhodenú celú suportovú prevodovku, teda až na to olejové čerpadlo, to nešlo zhodiť,nechcel by som to absolvovať ešte raz. Bol by veľký problém keby že nejde?
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 8. 5. 2015, 5:36
od jester
Ahojte!
Olejové čerpadlo suportu som úspešne demontoval. Išlo to celkom ľahko. Ak by niekto potreboval:Nafotené to nemám, došli baterky vo foťáku, tak len opisne. Najskôr povoliť 3 šroby , v mojom prípade imbusy po obvode kovového valca telesa čerpadla, vyšróbovať červík, nahradiť ho nejakým dlhším šróbom, našrobovať namiesto červíka a opatrne doťahovať, vylisuje celé teleso čerpadla von zo suport. prevodovky. Ten centrálny väčší šrób( čo mi nešiel povoliť, ale napokon povolil) drží len pružinu čo vracia piestik nahor. V piestiku na dolnom konci je spätný ventil ( gulička + pružina). Čerpadlo vyzeralo byť funkčné, olej vystrekovalo pri stláčaní piestika rukou, celkom slušne. Teraz otázka: Ako veľmi má to čerpadlo čerpať. V olejoznaku je len malý a pomalý náznak kvapkania oleja, má to tak byť?
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 9. 5. 2015, 5:25
od marian.783
Zdravim pani mam v práci čas tak goolim a nagooglil som túto super stránku, tak som sa hneď registrol.
Otec má doma tiež Zebraka s 28 myslím že to splašil z Poľska,keď čítam vaše príspevky rozmýšľam tiež ho zrenovovať.
Poradil by mi niekto ako? Má to už asi milión rokov a dosť staré ale môže to ešte celkom dobre robiť, keď tak čítam.
Ako sa renovuje taký sústruh keď ma klzné ložiská?? zaškrabe sa to alebo sa musia urobiť nové mosadzné puzdra?
pripadne vymedzenie vôle na suportoch???
Dikes

Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 11. 5. 2015, 7:52
od majo.0007
Zdravim panove

dnes som dotahoval konecne tie klzne loziska na 28.
Zhodil som univerzalku kritku na maticu vrchny plech na sustruhu nad prevodovkou ditiahol som maricu z prava a ta co bola vo vnutri ako su prevody bola uplne povolena

tak tam bol kamen urazu preto mi to robilo take cara

len neviem ako silno to mam utiahnut

ked vyradim rychlosti mam rucne potocit univerzalku alebo nie??? Je tam nejaky moment ???
A prosim o radu akosi mi to slabo maze vreteno len to tam kvapka v tom sklicku napravo od univerzalky staci to? Nema to tiect??? Dik

Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 12. 5. 2015, 5:47
od salus
Obojí se tady už řešilo, hledej

Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 12. 5. 2015, 7:49
od lukin1156
máš aspoň stažený manuál ? tam je to popsáno

Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 12. 5. 2015, 3:19
od Francotirador
majo.0007 píše:...ditiahol som maricu z prava a ta co bola vo vnutri ako su prevody bola uplne povolena

tak tam bol kamen urazu preto mi to robilo take cara

len neviem ako silno to mam utiahnut ...
Tak vzhledem k tomu, že sis na soustruhu GO dělal úplně sám viz tvůj starší příspěvek:
majo.0007 píše:...Sustruch som si kompletne zgeneralkoval, vymenil loziska, vymedzil vole ,vybrusil,vykitoval a natrel + nove naplne olej origos za 60€ minimalna cena by bola ked tak 1800€ teraz to taku hodnotu ozaj ma. Viem co je sustruh nebijte sa. Len sme robili na sv r18 a su 32 ten zebrak je hodne zaataralejsi tak sa pytam len na podrobnosti skusenejsich ako ja.
Tak alespoň teď víš komu za tu volnou matici nafackovat!
Salus 19.3. přímo do tohoto vlákna vložil toto

To není tak dávno,
ty jsi to nečetl?
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 13. 5. 2015, 7:24
od majo.0007
Dobre ale tak kazdy mechanik je skuseny inac nie? Jeden to dotiahne viac druhy menej nie? Nemohli predpisat nejaky moment. Cital som manual samozrejme, len som chcel radu od niekoho kto to uz realne robil, radu pre mna ako pre zaciatocnika
Genetalkoval som loziska v suportoch nie klzne puzdra tie su este dobre len som ich asi slabo dotiahol.
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 13. 5. 2015, 8:34
od tumlik
Francotirador píše:Tak vzhledem k tomu, že sis na soustruhu GO dělal úplně sám viz tvůj starší příspěvek:
Ještě že je tady někdo kdo má pamatováka tyhle úlety hlídá
majo.0007 píše:Dobre ale tak kazdy mechanik je skuseny inac nie? Jeden to dotiahne viac druhy menej nie? Nemohli predpisat nejaky moment. Cital som manual samozrejme, len som chcel radu od niekoho kto to uz realne robil, radu pre mna ako pre zaciatocnika
Genetalkoval som loziska v suportoch nie klzne puzdra tie su este dobre len som ich asi slabo dotiahol.
Sorry za OT, ale ty mě připadáš jako kdybys to dělal naschvál, vždyť v tom manuálu je napsaný úplně přesný postup jak to udělat, včetně hodnot vůlí a jak je změřit, na momenty v jakémkoli smyslu a subjektivní pocity můžeš v tomto případě zapomenout, člověk který to reálně "robil" ti napíše v podstatě to stejné jako je v tom manuálu
Jak víš, že jsou ty ložiska dobré, kontroloval jsi to s vřetenem na barvu?
Re: Tos s-28 žebrák
Napsal: 13. 5. 2015, 10:12
od sisi
majo.0007 píše:
...Sustruch som si
kompletne zgeneralkoval, vymenil loziska, vymedzil vole ,vybrusil,vykitoval a natrel + nove naplne olej origos za 60€ minimalna cena by bola ked tak 1800€ teraz to taku hodnotu ozaj ma. Viem co je sustruh nebijte sa.
Dělá si z vás legraci
