
Co jste dneska bastlili?
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Nešel by ten převodový poměr (aby motor točil nad 1500) řešit ještě jednou meziřemenicí? Zástavbové místo by tam na ní dle originálního řešení být mělo. Otázkou je, jestli byla (nebo její hřídel) nějak rozumně uložená, aby šlo využít již hotového.Miltech píše:… Z toho vyplývájí poměry na řemenicích. Chci-li otáčky na sklíčidle (univerzálce) třeba 150, tak poměr řemenic musí být 10 : 1. Dobré by bylo použití původní malé řemeničky na motoru a plochý řemen, ale musela by se zabezpečit řemenice proti sklouznutí řemene a nebo použít ozubený řemen, …
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
To by šlo, ale původní "meziřemenice" byla uložena kyvně a vzhledem k nevhodnému způsobu napínání obou řemenů odtlačováním motoru docházelo k nedostatečnému napnutí řemenů. Pračkový motor má značný výkon a v tomto případě docházelo k prokluzu řemenu, proto jsem "meziřemenici" zrušil a klasický klínový řemen nahradil řemenem, který má na vnitřní straně ozubení a dobře obepíná malý průměr řemenice. S vyřešením lepšího napínání řemenu je i toto možné. Mě šlo hlavně o výkonový test pračkového motoru s ohledem i na jiné využití. Potvrdily se i minimální otáčky motoru a od toho je třeba vycházet při dalších úvahách při využívání pračkových motorů.
hlavně se nesnaž ten řemen moc napínatThomeeque píše:Nastavitelnou rozporku (rozpěrku?) mezi Mazla a motor, pokoušim se vyladit optimální napětí HTD řemenu.
když ho vezmeš mezi prsty mezi řemenicemi, měl by "plandat"
ne být pružně napnutý, a když, tak hodně málo
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak to jsem moc rád, že to píšeš, už jsem se tu kdysi na správné napnutí ptal a chystal jsem se zeptat znova - teď konkrétně na to, zda by to vlastně nemělo být napnuté tak, aby mezi středy byla "katalogová" vzdálenost?testone píše:hlavně se nesnaž ten řemen moc napínatThomeeque píše:Nastavitelnou rozporku (rozpěrku?) mezi Mazla a motor, pokoušim se vyladit optimální napětí HTD řemenu.
když ho vezmeš mezi prsty mezi řemenicemi, měl by "plandat"
ne být pružně napnutý, a když, tak hodně málo
Čekal bych to, nicméně teď to mám už docela na krev a vzdálenost je jen nějakých 169mm. Povolim to s obrovskou chutí, napnutý je to i hlasitější.
Dík, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino