https://www.youtube.com/watch?v=aoKmN_614SI&t=43s
To mi hlava nebere toto
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Tak uz i Klimbik
Výroba něčeho co nedává smysl a ještě štafetou, asi po stejně postižených jako je vidlák a ten kretén s tim soustruzenim prstů
https://www.youtube.com/watch?v=aoKmN_614SI&t=43s
https://www.youtube.com/watch?v=aoKmN_614SI&t=43s
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/val ... i-40394141
Zaujala mne ta poslední fotka. Vždycky jsem si myslel, že zadek/závaží bývá litina a ta že je křehká, nečekal bych takový zářez
Zaujala mne ta poslední fotka. Vždycky jsem si myslel, že zadek/závaží bývá litina a ta že je křehká, nečekal bych takový zářez
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
to je plechovka naplněná betonemMr. MR píše: ↑18. 4. 2022, 8:27 https://www.novinky.cz/krimi/clanek/val ... i-40394141
Zaujala mne ta poslední fotka. Vždycky jsem si myslel, že zadek/závaží bývá litina a ta že je křehká, nečekal bych takový zářez![]()
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Mě spíš zaujalo, jaké kolem toho dělali manévry. Náhradní vlak, evakuace cestujících atd.
Přitom je trochu škráblá mašina, uražená stupačka, a trochu načechraný zadek bagru.
Nikomu se nic nestalo.
Tak mohli udělat pár fotek aby bylo jasné kdo kde stál, a vlak mohl i s lidma odjet do stanice (i když pro sichr třeba pomalu).
Že se z každé drobnosti musí udělat super-mimořádná událost.
Přitom je trochu škráblá mašina, uražená stupačka, a trochu načechraný zadek bagru.
Nikomu se nic nestalo.
Tak mohli udělat pár fotek aby bylo jasné kdo kde stál, a vlak mohl i s lidma odjet do stanice (i když pro sichr třeba pomalu).
Že se z každé drobnosti musí udělat super-mimořádná událost.
kdo na místě posoudí že nevznikla nějaká životohrožující závada? Každý vlak po nehodě musí projít kontrolou si myslím.....to je jako by si řekl že se stukli letadla ale sou jen poškrábaný......Mex píše: ↑18. 4. 2022, 10:11 Mě spíš zaujalo, jaké kolem toho dělali manévry. Náhradní vlak, evakuace cestujících atd.
Přitom je trochu škráblá mašina, uražená stupačka, a trochu načechraný zadek bagru.
Nikomu se nic nestalo.
Tak mohli udělat pár fotek aby bylo jasné kdo kde stál, a vlak mohl i s lidma odjet do stanice (i když pro sichr třeba pomalu).
Že se z každé drobnosti musí udělat super-mimořádná událost.
takže neni to nic co by mělo někoho udivovat že se odstaví vlak co sejmul bagr
autobus po nehodě taky neodváží cestující ale lidi přesedaj
uražená stupačka přesekla vzduchovou hadici a neovladatelný vlak plný cestující vykolejil na nádraží, pětset mrtvejch a první kdo řeve je MEX....jak je možné že ten vlak po nehodě někdo pustil do provozu....prober se
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Rozuměl by sis s mou neteří.
Ta když ji začne bolet prst nebo párkrát zakašle, tak volá záchranku.
Já si s ní (v tomto) moc nerozumím.
Jojo, drcnutí rožkem mašiny většinou přesekne vzduchovou hadici.
A mimochodem kdyby ji to skutečně přeseklo, tak by byl vlak zabrzděný a neodjel by.
Ta když ji začne bolet prst nebo párkrát zakašle, tak volá záchranku.
Já si s ní (v tomto) moc nerozumím.
Jojo, drcnutí rožkem mašiny většinou přesekne vzduchovou hadici.
A mimochodem kdyby ji to skutečně přeseklo, tak by byl vlak zabrzděný a neodjel by.
Tady by se mělo spíše ocenit, že ač se nehoda stala cca 1,5 km od stanice, že ihned přistavili náhradní soupravu a cestujícím pomohli hasiči a policie s výstupem a nástupem v místě, kde je na ty schůdky u vagonů dosti vysoko. A pak už se mohly provádět šetření stavu soupravy a bagru. Nevím, co je na tom nepochopitelného. Ten expres jede až do Prahy a bez posouzení stavu přes to prostě nejede vlak. Může to někoho zaujmout, ale to na předpisech asi nic nezmění.
-
prochaska
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8411
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Já hlasuju pro standardní "záchrannou" operaci
Když se vyšetřují různé katastrofy (dopravní, průmyslové), dost často se ukáže efekt kumulace chyb. Něco se pokazí, ale kdyby se postupovalo standardně, dalo se to ještě zachránit. Jenže aktéři se to pokusí nějak zbrkle a nestandardně řešit a podělají něco dalšího. Obvykle tam těch podělaných věcí je celý řetězec, který končí velkým průserem. Nechci tvrdit, že by tady nastal druhý Bhópál, ale spustit nacvičenou proceduru je lepší než improvizovat.
Aleš Procháska
Tak to já hlasuji pro nerigidní přístup k problému.
Proto bych asi nikdy nemohl být třeba Japonec. Ti si bez příručky a příkazu nadřízeného ani nezajdou na záchod.
Je pro mě docela utrpení se dívat filmy/dokumenty právě třeba z Asie.
Například havárii ve Fukušimě. Kde by velmi pravděpodobně při troše improvizace mohlo dopadnou ledacos jinak. A kde to jen díky nesmírnému štěstí (větry téměř neustále směrem na oceán) nakonec dopadlo docela dobře.
Nebo nedávný díl leteckých katastrof. Taky někde z Asie. Piloti přistáli, ale poté začalo letadlo hořet. A oni odkládali otevření nouzových východů, protože napřed museli projít celý checklist po přistání. Letadlo plné lidí hoří, ale oni podle návodu napřed musí zkontrolovat, jestli jsou přistávací klapky ve správné poloze, aby třeba nebyla další posádka překvapená.
Pokud by přistáli poprvé v životě, tak by se to dalo chápat. Aby nezapomněli třeba zabrzdit. Ale pokud to bylo jejich tisícáté přistání, tak už snad dokážou odhadnout, co je nezbytné udělat (vypnout motory a zabrzdit) a ne se zdržovat kravinami, když mezitím za jejich zády možná hoří lidé.
Proto bych asi nikdy nemohl být třeba Japonec. Ti si bez příručky a příkazu nadřízeného ani nezajdou na záchod.
Je pro mě docela utrpení se dívat filmy/dokumenty právě třeba z Asie.
Například havárii ve Fukušimě. Kde by velmi pravděpodobně při troše improvizace mohlo dopadnou ledacos jinak. A kde to jen díky nesmírnému štěstí (větry téměř neustále směrem na oceán) nakonec dopadlo docela dobře.
Nebo nedávný díl leteckých katastrof. Taky někde z Asie. Piloti přistáli, ale poté začalo letadlo hořet. A oni odkládali otevření nouzových východů, protože napřed museli projít celý checklist po přistání. Letadlo plné lidí hoří, ale oni podle návodu napřed musí zkontrolovat, jestli jsou přistávací klapky ve správné poloze, aby třeba nebyla další posádka překvapená.
Pokud by přistáli poprvé v životě, tak by se to dalo chápat. Aby nezapomněli třeba zabrzdit. Ale pokud to bylo jejich tisícáté přistání, tak už snad dokážou odhadnout, co je nezbytné udělat (vypnout motory a zabrzdit) a ne se zdržovat kravinami, když mezitím za jejich zády možná hoří lidé.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 23055
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak hlavne, ten kdo by porusil zabehnuty postup a pustil by je dal, tak by na vlastni krk riskoval kriminal kdyby se neco stalo. Mezi horicim letadlem a timhle je dost rozdil... Zde ten ppouzity postup proste riskoval pouze spozdeni lidi a dalsi naklady ktere jsou stejne kryte pojistovnou. Nedodrzeni bezneho postupu by ale bylo na te osobe co by to pustila dal bez absolutni jistoty ze je vse zkontrolovane. Byt to nakladni vlak asi by to byla malinko jina situace.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
prochaska
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8411
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Tenhle díl jsem neviděl, ale to co mám na mysli ilustruje ta příhoda se Smartwings jak mu asi před pěti lety nad Egejským mořem vysadil motor. To měli zaděláno na slušný průser, i když se nakonec nic nestalo. Místo toho aby uznal, že má vážnou závadu a že musí co nejdřív přistát, rozhod se kapitán, že nějak dokodrcá na jeden motor 1500 kilometrů domů. Začal to nestandardně řešit, improvizoval, dělal chyby (nevěděl proč motor neběží (takže nevyloučil systematickou závadu, třeba znečištěné palivo), zásobu paliva spočítal odhadem, na oblast hlásil blbosti), to je přesně ten počátek řetězce chyb o kterém jsem mluvil a který dál zvyšuje riziko nad míru danou možností prosté závady druhého motoru.
Aleš Procháska