Stránka 3 z 3
Re: Soustružení velkými posuvy
Napsal: 25. 7. 2013, 6:45
od rogi
http://www.2z.bora.sk/vymyslene/01_noze/01_noze.html" onclick="window.open(this.href);return false; niečo o rychlostnom obrabaní

Re: Soustružení velkými posuvy
Napsal: 25. 7. 2013, 7:45
od Doghi
Stachanovec Bykov, laureát Stalinovej ceny obrába oceľové hriadele v priemere 120,5 mm (t. j. 0,1205 m) reznou rýchlosťou 1138 m za minútu
omg. No koukám, že kluci ze SANDVIKu se mají ještě hodně co učit

Já mám strach, že mi soustruh uteče při 300m/min

Re: Soustružení velkými posuvy
Napsal: 28. 7. 2013, 1:52
od Josef
No, musíme si přiznat, že kdyby nebylo Sovětů, tak jsme ještě dneska na stromech. Nevím, proč jsme se od nich utrhli a technologicky jsme se vrátili o mnoho let dozadu. Asi nám potrvá dlouho, než dosáhneme úrovně techniky (a nejen jí) z roku 1989, pokud nám předávali nezištně své zkušenosti. No a pak je utrum...
Neberte to vážně, dělám si (_._).
Re: Soustružení velkými posuvy
Napsal: 28. 7. 2013, 5:06
od chb
náhodou ...
já tehdy pročítal technický týdenník - a tam uveřejněné technické nápady z Ruska ... jejich technologické vybavení bylo převážně na nízké úrovni - asi jako to mé ve sklepě, a jejich nápady, jak nějakým fíglem tuto technologickou nedostatečnost nahradit nebývaly až tak špatné ...
Re: Soustružení velkými posuvy
Napsal: 28. 7. 2013, 5:24
od Josef
No, já ty Téčka taky odebíral (a nebylo jednoduché se stát předplatitelem) a v paměti mi neutkvěl žádný ruský fígl, který by mne zaujal natolik, abych si jej uchoval v mé bídné paměti. I když mne ta RAMka (hlavně krátkodobá) začíná poněkud trápit. No jo, už to není, co bývalo.
Re: Soustružení velkými posuvy
Napsal: 29. 7. 2013, 7:59
od Hardmesr
V sedmdesátých letech i později jsem jezdil na akce které pořádal Dům techniky Bratislava, kde jednou přednášeli technici z SSSR o obrábění titanových slitin. V ČSSR se o těchto titannych splavkach moc nevědělo a o jejich obrábění snad ještě méně. Vztahy k SSSR byly v té době velmi napjaté a tak jsme k naší škodě této přednášce věnovaly malou pozornost. Mám dojem, že se někdy k technice SSSR a Ruska stavíme povýšeně, jakobysme sežraly všechen rozum. Není tomu tak. Myslím, že jsou obory ve kterých můžeme hledat poučení my a snad i naopak.
Re: Soustružení velkými posuvy
Napsal: 29. 7. 2013, 8:42
od testone
Hardmesr píše:V sedmdesátých letech i později jsem jezdil na akce které pořádal Dům techniky Bratislava, kde jednou přednášeli technici z SSSR o obrábění titanových slitin. V ČSSR se o těchto titannych splavkach moc nevědělo a o jejich obrábění snad ještě méně. Vztahy k SSSR byly v té době velmi napjaté a tak jsme k naší škodě této přednášce věnovaly malou pozornost. Mám dojem, že se někdy k technice SSSR a Ruska stavíme povýšeně, jakobysme sežraly všechen rozum. Není tomu tak. Myslím, že jsou obory ve kterých můžeme hledat poučení my a snad i naopak.
Máš pravdu, problém je v tom, že se tehdy k jakékoli i zcela technické problematice jaksi povinně nabaloval ten ideologický balast "SSSR náš vzor, se SSSR na věčné časy atd." a navíc vše co přišlo z Ruska muselo být povinně za všech okolností to nejlepší, i když to v mnoha a mnoha případech pravda nebyla. Tím si soudruzi jaksi přirozeně jako vedlejší efekt vybudovali trošku averzi a posměch ......
Re: Soustružení velkými posuvy
Napsal: 29. 7. 2013, 12:55
od Hardmesr
p. Pejšek. Trochu mimo téma. Ty hvězdicové motory, to je nádhera. Kdysi před cca padesáti pěti lety jsem se koukal na řez řadového leteckého motoru a tam byl také řez ventilem. Byla v něm dutina a v té byl údajně sodík pro lepší odvod tepla. Snad mne paměť nemate.
Re: Soustružení velkými posuvy
Napsal: 29. 7. 2013, 3:20
od testone
Hardmesr píše:p. Pejšek. Trochu mimo téma. Ty hvězdicové motory, to je nádhera. Kdysi před cca padesáti pěti lety jsem se koukal na řez řadového leteckého motoru a tam byl také řez ventilem. Byla v něm dutina a v té byl údajně sodík pro lepší odvod tepla. Snad mne paměť nemate.
jo, to se dělá, dutina je zaplněná tím sodíkem z cca 1/2, jakmile se ventil ohřeje na teplotu tavení kovového sodíku (200st. C ??? ) sodík se roztaví, při pohybu ventilu jedním směrem šplíchne do talířku, tam se ohřeje-odebere teplo, při pohybu ventilu druhým směrem šplíchne do dříku - odevzdá teplo přes dřík a vodítko ventilu do hlavy
dnes se to používá u super nadupaných automobilových motorů, je to drahé, běžný výfukový ventil stojí +-300, plněný sodíkem cca 3000,- /kus.....
ten vlevo je z toho mého hvězdičáku ( AŠ-62), plněný sodíkem, ten vpravo je běžný, z nějakého lokomotivního diesela ČKD
průměry talířků jsou cca 70 mm