soustruh CJM250
... kvalitní soustruh, přesná příruba a kvalitní sklíčidlo zaručí, že kulatina je upnuta přesně a nehází ... to by bylo krásné.
(profíkům jasné, já už zase objevil Ameriku složeno z rad zde na foru a od vyrobnistroje.cz )
Tak zpět k "číně" - příruba běží v setině, sklíčidlo má trochu vůli v osazení a tedy rovnám sklíčidlo také do té setiny, nyní vyzkouším čelisti a točím je do nejpřesnější pozice kdy kulatina běží nejlépe - tu si označím, takto to budu sestavovat příště. Nyní při upnuté broušené kulatině opět povolím sklíčidlo a rovnám jej ne na házivost sklíčidla, ale na házivost upnuté kulatiny - docíleno zhruba jedné setiny ... spokojenost (a já už vymýšlel jak brousit čelisti )
(profíkům jasné, já už zase objevil Ameriku složeno z rad zde na foru a od vyrobnistroje.cz )
Tak zpět k "číně" - příruba běží v setině, sklíčidlo má trochu vůli v osazení a tedy rovnám sklíčidlo také do té setiny, nyní vyzkouším čelisti a točím je do nejpřesnější pozice kdy kulatina běží nejlépe - tu si označím, takto to budu sestavovat příště. Nyní při upnuté broušené kulatině opět povolím sklíčidlo a rovnám jej ne na házivost sklíčidla, ale na házivost upnuté kulatiny - docíleno zhruba jedné setiny ... spokojenost (a já už vymýšlel jak brousit čelisti )
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Nejlíp se centruje, když máš sklíčidlo " naklepávací". To znamená přírubu v zámku o cca 0,1 mm uvolnit a zvětšit i otvory pro šrouby. Potom stačí lehce povolit šrouby a měděnou paličkou vycentrovat do nuly, potom šrouby dotáhnout a můžeš obrábět. Pokud třeba potřebuješ navrtat konec kuličkového šroubu, tak ho upneš za povrch, matici dotahneš až na čelisti a podle válcové části vyklepneš do nuly a navrtáš důlek.
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
K tomu měniči na soustruhu, jak jsem říkal, to je zásadní pomocník, kdo jednou zkusí, nechce jinak
Ještě k tomu brzdění měničem, pokud to není nutné rychle zastavit, moc bych to nehrotil. Mám na 600w motoru měnič 2,2kw, takže rezerva tam je,ale jinak k brzdění mají měniče i svorku pro externí zátěž, která "sežere" výkon motoru generovaný při brzdění (není to tramvaj,aby to vracelo výkon do sítě). Při brzdění snižováním otáček se to zase mění v teplo a namáhá to koncový stupen měniče. Není to až takový problém pro měnič (na malém motůrku),ale zase to není nutné hnát do extrému. Pokud máš měnič z 240V, můžeš se levně podívat zásuvkovým měničem spotřeby co se děje při různých nastavení, hlavně když bude točit něco těžšího.
Ještě k tomu brzdění měničem, pokud to není nutné rychle zastavit, moc bych to nehrotil. Mám na 600w motoru měnič 2,2kw, takže rezerva tam je,ale jinak k brzdění mají měniče i svorku pro externí zátěž, která "sežere" výkon motoru generovaný při brzdění (není to tramvaj,aby to vracelo výkon do sítě). Při brzdění snižováním otáček se to zase mění v teplo a namáhá to koncový stupen měniče. Není to až takový problém pro měnič (na malém motůrku),ale zase to není nutné hnát do extrému. Pokud máš měnič z 240V, můžeš se levně podívat zásuvkovým měničem spotřeby co se děje při různých nastavení, hlavně když bude točit něco těžšího.
tak tak, kdo jednou zkusí je to šikovné a pohodlnémilanch píše:K tomu měniči na soustruhu, jak jsem říkal, to je zásadní pomocník, kdo jednou zkusí, nechce jinak
Ještě k tomu brzdění měničem,
Je jasné, že rychlé brždění potřebuje nějakou energii a ta musí projít měničem. Ty přídavné vnější odpory jsou asi víc myšleny třeba na jeřáb - kde zátěž motor roztáčí. U soustruhu s malými motory ... to asi význam moc nemá.
Já si nastavil ventilátor měniče - aby běžel jen při chodu - s tím, že poběží nonstop, pokud bude měniči "teplo" - tím předpokládám, že zjistím, že už jej zatěžuji hodně a začíná topit.
Jinak můj měnič umí na panelu zobrazit i odebíraný proud, takže mohu sledovat, jak je zatížen.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Zdravim.
Tak konecne som pokrocil so stolikom. Pridal som par suplikov na ram nech tam vsetko vojde co tam ma. Ostali este dva volne a dve policky, snad na nejaky material a tak. Vrch stola som priblizne vybrusil do roviny podla pravitka co mam ku pile,osadil spodny plech a pod nohy sustruhu som namiesal dvojzlozkovy epoxid a usadil. Jemne dotiahol srubu pod prevodovkou a potom lahucko pod konikom a nechal vytvrdnut. Vsetko som pevne dotiahol na druhy den.Viem ze existuju rozne metody presneho osadenia ale vramci mojich moznosti to super eliminovalo nerovnost. Bal som sa ze bez toho by mi mohlo skrutit ram sustruhu a nedajboze aj prasknut.
Trochu som aj vymaloval garaz a postupne domalujem aj podlahu. Lepsie sa robi ked je pekne a poriadok. Pridavam par fotiek...
Tak konecne som pokrocil so stolikom. Pridal som par suplikov na ram nech tam vsetko vojde co tam ma. Ostali este dva volne a dve policky, snad na nejaky material a tak. Vrch stola som priblizne vybrusil do roviny podla pravitka co mam ku pile,osadil spodny plech a pod nohy sustruhu som namiesal dvojzlozkovy epoxid a usadil. Jemne dotiahol srubu pod prevodovkou a potom lahucko pod konikom a nechal vytvrdnut. Vsetko som pevne dotiahol na druhy den.Viem ze existuju rozne metody presneho osadenia ale vramci mojich moznosti to super eliminovalo nerovnost. Bal som sa ze bez toho by mi mohlo skrutit ram sustruhu a nedajboze aj prasknut.
Trochu som aj vymaloval garaz a postupne domalujem aj podlahu. Lepsie sa robi ked je pekne a poriadok. Pridavam par fotiek...
Máš to urobené pěkně, ale jestli mohu, tak jednu připomínku bych měl. Podstavce pro soustruhy pro jemnou mechnaiku se mají pokud možno dělat tak, aby u nich mohl pracovník sedět. To znamená uprostřed by mělo být místo pro nohy.
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
sikovne je tohle http://www.platform-com.com/295-sambox.html" onclick="window.open(this.href);return false;expertdb píše:@shaolin Ty šuplíky jsou originál kupované, nebo dělané? Taky chci udělat nějaká ponk a sháním do něho vhodné šuplíky.
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
tenhle typ pojezdů nedoporučuji, v dílně moc nevydrží a nejde úplně vysouvatfilla píše:sikovne je tohle http://www.platform-com.com/295-sambox.html" onclick="window.open(this.href);return false;expertdb píše:@shaolin Ty šuplíky jsou originál kupované, nebo dělané? Taky chci udělat nějaká ponk a sháním do něho vhodné šuplíky.
koukni o pár příspěvků výš, je tam fotka konstrukce mých šuplíků - jsem s nimi spokojen a je to výrobně dost jednoduché
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
O tom sedeni za sustruhom som uvazoval ale nakoniec z priestorovych dovodov nerealizoval. Taktiez zase tak jemnu mechaniku nerobim a zatial mi statie pri sustruhu vyhovuje kedze na nom robim sem tam a nie seriovku. Teraz ma napadlo ze segra ma staru barovu stolicku. Ktovie ci by sa mi nezisla k sustruhu
Supliky som robil sam. V dielni pouzivam vecsinou preglejku 12mm a na mensie supliky obycajne dno z 3mm mdf. Na vecsie zatazenie tu preglejku povzivam aj na dno. Suplik ma gulickove plnovyzuvy s vylepsenym mechanizmom zatvarania, co pri dlzke suplika 450mm vysli asi 4 eura za kus.
Na dno zupliku sa mi osvedcilo nalepit tenky kobercek zvany riga cim sa eliminuje ,,cestovanie,, naradia v supliku pri otvarani a zatvarani. Takto mam riesene vsetky supliky v dielni a uplna spokojnost. Dokonca ma jeden suplik na ponku ma 900x600x250 mm a je v nom najtazsie naradie a no problem.
Este chcem doriesit osvetlenie. Je mozne pouzit nad sustruh neonku ci je lepsie obycajna vlaknova ziarovka?Vraj neon vytvara stroboskopicky efekt co moze viest k urazu pri rotacnych strojoch.
Supliky som robil sam. V dielni pouzivam vecsinou preglejku 12mm a na mensie supliky obycajne dno z 3mm mdf. Na vecsie zatazenie tu preglejku povzivam aj na dno. Suplik ma gulickove plnovyzuvy s vylepsenym mechanizmom zatvarania, co pri dlzke suplika 450mm vysli asi 4 eura za kus.
Na dno zupliku sa mi osvedcilo nalepit tenky kobercek zvany riga cim sa eliminuje ,,cestovanie,, naradia v supliku pri otvarani a zatvarani. Takto mam riesene vsetky supliky v dielni a uplna spokojnost. Dokonca ma jeden suplik na ponku ma 900x600x250 mm a je v nom najtazsie naradie a no problem.
Este chcem doriesit osvetlenie. Je mozne pouzit nad sustruh neonku ci je lepsie obycajna vlaknova ziarovka?Vraj neon vytvara stroboskopicky efekt co moze viest k urazu pri rotacnych strojoch.
z bezpecnostnic duvodu musi byt neprerusovane svetlo, doma na to muzes prdet, ale po chvili te zarivka zacne stvat, idealni je dvojzarivka nad masinu a upne super je zapojit kazdou trubici na jinou fazi (pokud mas trifazovy rozvod) a pak nejaka halogenka na kloubu ci peru, jako pridavne svetlo
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
mam je v dilne uz 5 let a zadny problem nepozoruji, asi je to tim, ze davam lahvace do lednicechb píše:tenhle typ pojezdů nedoporučuji, v dílně moc nevydrží a nejde úplně vysouvatfilla píše:sikovne je tohle http://www.platform-com.com/295-sambox.html" onclick="window.open(this.href);return false;expertdb píše:@shaolin Ty šuplíky jsou originál kupované, nebo dělané? Taky chci udělat nějaká ponk a sháním do něho vhodné šuplíky.
koukni o pár příspěvků výš, je tam fotka konstrukce mých šuplíků - jsem s nimi spokojen a je to výrobně dost jednoduché
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
To chb
Ta krytka je dobry napad. Niekedy by sa tam mohol clovek aj nechtiac chytit. Mam uz aj menic. Zohnal som 3 fazovy ale iba 750 w . Takze konstantny moment v spektre otacok moc pouzivat nemozem (o tej potrebnej vykonovej rezerve som nevedel).Uvidim ako sa to bude spravat. Ale v kombinacii s prevodovkou to snad nebude problem. Uvazujem o kupe pridavneho brzdiaceho rezistoru.
Ta krytka je dobry napad. Niekedy by sa tam mohol clovek aj nechtiac chytit. Mam uz aj menic. Zohnal som 3 fazovy ale iba 750 w . Takze konstantny moment v spektre otacok moc pouzivat nemozem (o tej potrebnej vykonovej rezerve som nevedel).Uvidim ako sa to bude spravat. Ale v kombinacii s prevodovkou to snad nebude problem. Uvazujem o kupe pridavneho brzdiaceho rezistoru.