Litinová Martinka 800x600
vždyť jsi měl na výběr tak proč nevezmeš tu druhou?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Příspěvky: 875
- Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, musíš počítat s tím, že nová dospělá mašina stoji mega a víc 2,3,5,10
, proto souhlasim s kolegou fmodel. Když to vemeš kolem a kolem prostě ti v té mašině zahučí dost zlaťáků.
Teď trochu jinam, když jsěm dělal svoji první 4 taktní motorku (Ariel ), taky jsem nekoupil dobře a když jsem sečetl čas, díly kolem a kolem, raději jsem měl šáhnout po lepším kousku.. Jen abych nastínil,tak světlo stálo třeba 12tis
,páčka 3tis (jsou čtyři) apod.málem jsem se z toho p**** ,proto má rada zní. Aspoň něco je potřeba z toho stroje kompletní a dobrý(vřeteno, systém, mechanika), protože jak musíš šahat na vše od znova, tak jen makaš,makáš a platíš..po x letech přestaneš i věřit v cíl...
V mém případě bych asi chtěl Řs ať jede, protože toto je mimo můj obor(známé a kamarády), teď se musíš zamyslet ty, kde máš silné stránky a kde se z toho sám zjančíš.

Teď trochu jinam, když jsěm dělal svoji první 4 taktní motorku (Ariel ), taky jsem nekoupil dobře a když jsem sečetl čas, díly kolem a kolem, raději jsem měl šáhnout po lepším kousku.. Jen abych nastínil,tak světlo stálo třeba 12tis

V mém případě bych asi chtěl Řs ať jede, protože toto je mimo můj obor(známé a kamarády), teď se musíš zamyslet ty, kde máš silné stránky a kde se z toho sám zjančíš.
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
Tak jsem dostal nabídku ještě na HAAS Micron VCE 750 s nefunkční osou X a nefunkčním výměníkem nástrojů za 110 tis. bez DPH.
Systém by měl být funkční.
Je prý vyměněná převodovka 2012.
Porovnání:
- HURCO BMC 25 na kluzném vedení, turcit a klíny apod., odměřování na kuličkovém šroubu resolvérem, mrtvej systém, asi mrtvý ložiska na vřeteni, rozjezdy 610x450x550mm, r. 1990, 4800kg (72 tisíc bez faktury)
- HAAS Micron VCE 750 na valivém vedení, systém funkční, rozjezdy 750x400x500mm, r.1995, váha 3500 kg (110 tisíc. bez DPH s fakturou - pro mě konečná cena, takže o 38 tisc. víc.)
Tak a teď jakej stroj?
Práci zatím nevím, asi určitě slitiny hliníku od drobných dílů 40x40mm až 500x200mm, a pak bude dělat zakázky kamarád všechno ocel vyšší třídy a litina.
Dle luboše tuhost vyhrává a elektro asi nebude pro mě problém. Horší je to s turcitem a ložisky vřetena.
Tak co myslíte?
Systém by měl být funkční.
Je prý vyměněná převodovka 2012.
Porovnání:
- HURCO BMC 25 na kluzném vedení, turcit a klíny apod., odměřování na kuličkovém šroubu resolvérem, mrtvej systém, asi mrtvý ložiska na vřeteni, rozjezdy 610x450x550mm, r. 1990, 4800kg (72 tisíc bez faktury)
- HAAS Micron VCE 750 na valivém vedení, systém funkční, rozjezdy 750x400x500mm, r.1995, váha 3500 kg (110 tisíc. bez DPH s fakturou - pro mě konečná cena, takže o 38 tisc. víc.)
Tak a teď jakej stroj?
Práci zatím nevím, asi určitě slitiny hliníku od drobných dílů 40x40mm až 500x200mm, a pak bude dělat zakázky kamarád všechno ocel vyšší třídy a litina.
Dle luboše tuhost vyhrává a elektro asi nebude pro mě problém. Horší je to s turcitem a ložisky vřetena.
Tak co myslíte?

Ferda mravenec a někdy brouk Pytlík 

Já bych 20 let starý systém vyhodil vždycky, spíš je důležitější mechanika ono ty ložiska do vřetene něco stoje repas vedení je taky problém atd...
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Příspěvky: 875
- Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Počkal bych a koupil něco komplet funčního, rozchodil doma co nejdřív, makal jak o život, dával do prasátka bokem korunky až se něco rozletí..pak bych se v tom začal hrabat.
Než bych koupil tlačil bych na majitele ať mašinu pusti a pohne s ní - pravá, levá, nahoru, dolu, najetí na hodinky apod ,výměna,roztočit vřeteno a vše otázka max hodiny.
Dal bych to řešil takto:
1 Ustavim stroj doma na ideálním místě co mašina potřebuje(teplotní rozdíl zima léto,podklad pod mašinu,jeřáb apod o tom bylo napsanýho už moc). Kompletně odkrytuju všechno sakum prdum co jde, opiskuju plechy,vyčistím co se dá,tím se mrkneš rovnou na stav vedení a budeš vědět co tě čeká a nemine, trocha barvy na plechy ať mám radost
,dám dohromady.
2 Zapnu a rozchodím, už +- vím co můžu čekat ,pokud chceš začít s hliníkem, aj když vše nebude chodit na tisiciny, dá se to ošulit ještě softem v mašině,cam atd.
No a pak to asi každej zná, dělat dělat a dělat..další kapitola jsou nastroje,držáky a myslim že v roce 2015 je i sonda asi zaklad
Osobně bych se podíval po stroji ZPS MCFV 1060..
Aj se mi zamlouvá Cincinnati Milacron ARROW 750
Než bych koupil tlačil bych na majitele ať mašinu pusti a pohne s ní - pravá, levá, nahoru, dolu, najetí na hodinky apod ,výměna,roztočit vřeteno a vše otázka max hodiny.
Dal bych to řešil takto:
1 Ustavim stroj doma na ideálním místě co mašina potřebuje(teplotní rozdíl zima léto,podklad pod mašinu,jeřáb apod o tom bylo napsanýho už moc). Kompletně odkrytuju všechno sakum prdum co jde, opiskuju plechy,vyčistím co se dá,tím se mrkneš rovnou na stav vedení a budeš vědět co tě čeká a nemine, trocha barvy na plechy ať mám radost

2 Zapnu a rozchodím, už +- vím co můžu čekat ,pokud chceš začít s hliníkem, aj když vše nebude chodit na tisiciny, dá se to ošulit ještě softem v mašině,cam atd.
No a pak to asi každej zná, dělat dělat a dělat..další kapitola jsou nastroje,držáky a myslim že v roce 2015 je i sonda asi zaklad

Osobně bych se podíval po stroji ZPS MCFV 1060..
Aj se mi zamlouvá Cincinnati Milacron ARROW 750
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
ono i když dáš za opravu 100 nebo 200k, tak tě to pořád vyjde na dejme tomu 250k
budeš mít funkční mašinu kterou znáš do posledního šroubku
když koupíš mašinu za 250k tak s velkou pravděpodobností bude +- stejná, spíše horší než to, co koupíš za kilo
jediný rozdíl bude v tom, že u té dražší ti někdo bude tvrdit že je OK
250k za mašinu této kategorie není mnoho
za ty prachy tu lidičky stavějí svařence s řízením STEP/DIR a krokovými motory
tohle si na sebe bez problémů dokáže vydělat
i když to bude mít olítané vedení, tak to bude pořád přesnější než nějaký svařenec
budeš mít funkční mašinu kterou znáš do posledního šroubku
když koupíš mašinu za 250k tak s velkou pravděpodobností bude +- stejná, spíše horší než to, co koupíš za kilo
jediný rozdíl bude v tom, že u té dražší ti někdo bude tvrdit že je OK
250k za mašinu této kategorie není mnoho
za ty prachy tu lidičky stavějí svařence s řízením STEP/DIR a krokovými motory
tohle si na sebe bez problémů dokáže vydělat
i když to bude mít olítané vedení, tak to bude pořád přesnější než nějaký svařenec
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 875
- Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Ano vše je o penezích a o tom co kdo preferuje a je svépomoci schopen zvládnout. Dovést si domů hromádku neštěstí, udělat z ní dvě a pak kovošrot je pak hodně drahá sranda 

Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
Kluci co tady o tom pisou na strojich makaji, tak neni duvod jim neverit. Otazkou je, zda uz relativne slozity stroj je hobbik schopen dat dohromady a to elektricky i mechanicky ? Osobne mam obavu, ze ne. Jen treba repase vretene a uz penize poleti a vysledek homeGO nejisty. Kdyz davaji starsi centra pryc firmy resi spis cas, aby stroj rychle zmizel a uvolnil misto novemu, nez penize. Prijde mi, ze ceny nez to uchvati prekupnici nejsou zase tak hrozne. Stroj co jsem tady nabizel kamaradovi byl plne funcni a firma nabizela volnou moznost hrani si s nim pred pripadnym nakupem. Az to na me jednou prijde hi,hi asi pujdu touto cestou 

No asi takhle MCVčko jsem měl rozdělaný do šroubku a je to ta nejlepší věc protože se tý ludry nebojíš a znáš jí jak svý boty ,každá mašina po 10 letech potřebuje kompletní opravu nebo aspoň částečnou .Pokud nechceš silové obrábění nerezu tak jdu do lineárů, výměnu a seřízení zvládneš bez problémů tak toho se nemusíš bát ,šrouby oprava v Kuřimi nebo broušený korejce nebo rusáky.
Vřeteno je po deseti letech bez repasu taky trochu nemocný ale repas není problém ,a kolotoč snad taky nebude žádná kosmická technologie .
Tak asi takhle já bych asi Haas
Vřeteno je po deseti letech bez repasu taky trochu nemocný ale repas není problém ,a kolotoč snad taky nebude žádná kosmická technologie .
Tak asi takhle já bych asi Haas
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to jednoduchý ... ten první stroj je podle toho co píšeš jen hromada drahýho šrotu ... pokud nejde vřeteno, má to odměřování na šroubu což znamená, že to vpodstatě neměří nic (vychozenej šroub a matice znamená, že je vazba v pr...martasg1 píše:Tak jsem dostal nabídku ještě na HAAS Micron VCE 750 s nefunkční osou X a nefunkčním výměníkem nástrojů za 110 tis. bez DPH.
Systém by měl být funkční.
Je prý vyměněná převodovka 2012.
Porovnání:
...........
Tak co myslíte?

Oproti tomu druhej stroj je novější ... valivý vedení budou nejspíš normalizovaný takže vyměnitelný, můžeš to aspoň nějak vidět v provozu, funkční vřeteno .... cena sice vyšší ale rozhodně nikoliv přehnaná, šel bych do toho.
Jen pro zajímavost, mrknul jsem co by Tě stály ložiska do toho mrtvýho vřetena ... bratru cca 25-30 litrů a to ještě nevíš jestli tam není něco nabořený, ohnutý, prasklý atd ... Tu první mašinu by snad šlo a mělo smysl risknout koupit pokud by cena byla cca 10kg za kilo tedy opravdu za cenu šrotu,nebo pokud bys to mohl před koupí důkladně prolézt a zjistit co tomu přesně je a v jakým je to opotřebení.

Ještě doplním ... dostaneš ke stroji taky nějaký upínače a vercajk? To je totiž položka, která není rozhodně zanedbatelná. Takže pokud např. k tý mašině za cca 150k je i magacín upínačů, tak je to ve finále třeba finančně taky tak jako bys koupil vercajk a mašinu k tomu jako bonus. 

no vzhledem k tomu že jsou tam 40kové upínače tak dostane jen ten kterej nechali ve vřetenu nebo jeden nepotřebnej aby věděl jakej to má vtahovací čep 

http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak jsem se rozhodl po diskuzi s kolegou obráběčem a lubošem z RetrofitCNC na koupi Hurco BMC 25.
Čekám na nabídky termínů dopravy...
Ještě doplním:
- upínače žádné nedostanu, ani k jednomu stroji nenabízeli, vleze se mi tam 20 nástrojů, ale myslím, že si vystačím ze začátku s 10 ks za cca 8500 Kč nové?
- k HURCO dostanu masivní svěrák (odhaduji cenu na 6 tisíc)
Usmlouval jsem cenu na 2500 EUR což je cca 68 tisíc = přijde mi to zadarmo ve srovnání s BF20L co jsem měl novou a podobnými stroji skoro ve stejné ceně.
Mám možnost koupě vřetna na HURCO za 40 tisíc ale nejdřív bych zkusil ložiska vyměnit s pomocí někoho z vás
Serva, drivery a řízení pokud budu měnit tak vše mám. Ale rád bych alespon pro začátek zkusil zprovoznit starý systém - jen ze zvědavosti
Osadit pravítkama prý také není problém. Ale repasi šroubů mohu mít za 7k kus a není pak nutné mít pravítka. Dle servisáka tyto stroje měli tak přesné a kvalitní šrouby, že je ani KŠ Kuřim svými stroji nedokáže přebrousit na původní přesnost. Prý většinou stačí překuličkovat a to by mi za tich 7k udělal. Holt je to asi ještě poctivej materiál a práce z 80 let.
Nyní řeším stavbu mostového jeřábu z I profilů osazenou kladkostrojem brano 5t pro manipulaci s částmi stroje.
I profily asi zvolím dva kusy velikosti 120 plus sloupy do A na obou koncích. Vše s montovanými spoji.
Pevnostní analýza Inventoru hlásá, že se při 5t most ze dvou Iček 120 vedle sebe ani nehne, ale výpočet na netu hlásá několik centimentrů průhyb
tak nevím kdo teď kecá.
Máte někdo zkušenost jak se prohne tři metry dlouhé Ičko 120 pevně uložené na obou koncích při zatížení v půlce třeba 2 tunama? nebo 5 tunama?
Čekám na nabídky termínů dopravy...
Ještě doplním:
- upínače žádné nedostanu, ani k jednomu stroji nenabízeli, vleze se mi tam 20 nástrojů, ale myslím, že si vystačím ze začátku s 10 ks za cca 8500 Kč nové?
- k HURCO dostanu masivní svěrák (odhaduji cenu na 6 tisíc)
Usmlouval jsem cenu na 2500 EUR což je cca 68 tisíc = přijde mi to zadarmo ve srovnání s BF20L co jsem měl novou a podobnými stroji skoro ve stejné ceně.
Mám možnost koupě vřetna na HURCO za 40 tisíc ale nejdřív bych zkusil ložiska vyměnit s pomocí někoho z vás

Serva, drivery a řízení pokud budu měnit tak vše mám. Ale rád bych alespon pro začátek zkusil zprovoznit starý systém - jen ze zvědavosti

Osadit pravítkama prý také není problém. Ale repasi šroubů mohu mít za 7k kus a není pak nutné mít pravítka. Dle servisáka tyto stroje měli tak přesné a kvalitní šrouby, že je ani KŠ Kuřim svými stroji nedokáže přebrousit na původní přesnost. Prý většinou stačí překuličkovat a to by mi za tich 7k udělal. Holt je to asi ještě poctivej materiál a práce z 80 let.
Nyní řeším stavbu mostového jeřábu z I profilů osazenou kladkostrojem brano 5t pro manipulaci s částmi stroje.
I profily asi zvolím dva kusy velikosti 120 plus sloupy do A na obou koncích. Vše s montovanými spoji.
Pevnostní analýza Inventoru hlásá, že se při 5t most ze dvou Iček 120 vedle sebe ani nehne, ale výpočet na netu hlásá několik centimentrů průhyb

Máte někdo zkušenost jak se prohne tři metry dlouhé Ičko 120 pevně uložené na obou koncích při zatížení v půlce třeba 2 tunama? nebo 5 tunama?
Ferda mravenec a někdy brouk Pytlík 

S těma šroubama bych tomu moc nevěřil. Bohužel mašiny se neprovozují v celém svém rozsahu pojezdů rovnoměrně. Když máš svěrák, tak ho většinou dáváš na stejné místo a to ti způsobí lokální opotřebení těch šroubů. Taky jsem koupil starou mašinu s předepnutou maticí a v jednom místě zhruba v 15cm byla vůle 0,02, zatímco zbytek šoubu je bez vůle. Tady to nebylo od svěráku, ale že osa X byla se stolem, co přejížděl pod třemi vřeteny. No a nejčastěji se používalo to první a to místo odpovídá tomu opotřebení. Tohle ti žádné kuličky nespraví.
máš pravdu.bobik píše:S těma šroubama bych tomu moc nevěřil. Bohužel mašiny se neprovozují v celém svém rozsahu pojezdů rovnoměrně. Když máš svěrák, tak ho většinou dáváš na stejné místo a to ti způsobí lokální opotřebení těch šroubů. Taky jsem koupil starou mašinu s předepnutou maticí a v jednom místě zhruba v 15cm byla vůle 0,02, zatímco zbytek šoubu je bez vůle. Tady to nebylo od svěráku, ale že osa X byla se stolem, co přejížděl pod třemi vřeteny. No a nejčastěji se používalo to první a to místo odpovídá tomu opotřebení. Tohle ti žádné kuličky nespraví.
Když nemá mašina pravítka tak neví že má vůle,dělá zmetky ,ale jede jakoby dobře -když má pravítka a vůle tak se snaží ty míry dotahovat a pořád přibržďuje tak že se s vůlema moc dělat nedá a rád to opravíš .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;