Stránka 3 z 3
Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 19. 10. 2016, 5:10
od bobik
Jinak k té zmetkovitosti. S tou se počítá a měla by být ve smlouvě uvedena. Já měl povoleno dokonce 1% zmetkovitost.
Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 19. 10. 2016, 5:14
od martasg1
Ideální by bylo dělat třeba pár typů výrobků pořád dokola statisíce kusů - dle potřeby.
To bych si zřídil automatické měřící pracoviště

a zmetky by se lépe dohledali.
Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 19. 10. 2016, 8:14
od Cjuz
martasg1 píše:Ideální by bylo dělat třeba pár typů výrobků pořád dokola statisíce kusů - dle potřeby.
To bych si zřídil automatické měřící pracoviště

a zmetky by se lépe dohledali.
čím víc kusů, tím víc jde cena dolů - ideální je nějaký střed
je těžké dopředu rozhodnout jaká automatizace se mi ještě vyplatí a co už ne
z lakýrnického oboru příklad: výroba al držáku područky do auta, černý matný lak, po začalounění je vidět obdelníček cca 4x10cm (když odklopíte područku nahoru)
kontrola na 5 pracovištích, různé druhy světel a lupy - běžným okem vada není vidět, v autě už vůbec ne
výsledek: zmetkovitost po kontrole automobilky 40% (a stále se to vyplatí)
Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 19. 10. 2016, 9:49
od martasg1
Kdyby takhle kontrolovali sílu laku a plechů které sami vyrobí

na autech je stále slabší plechařina a stále slabší vrstva laku...
Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 19. 10. 2016, 10:07
od prochaska
Možná to má smysl (z nepatrného puchýřku se začne loupat lak na celé součástce), možná jen někdo pro jistotu do výkresu napsal o dva stupně vyšší kvalitu laku než bylo nezbytně nutné a rozjela se příslušná mašinérie

Co se týká tenčího plechu, tak tam se nedá nic dělat, lidi chtějí co nejlevnější auta, tak se dělají z tak tenkého plechu, jak jen současná technologie dovolí (respektive kde vychází optimálně poměr cena plechu/náklady na lisování)

Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 19. 10. 2016, 10:17
od martasg1
No mě to spíš přijde že chtějí automobilky větší zisky... docela mě překvapila cena nových elektromobilů pro Deutsche Post které chtějí začít prodávat i třetím stranám... automobilky už se bouří

)))
Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 19. 10. 2016, 10:40
od Cjuz
prochaska píše:Možná to má smysl (z nepatrného puchýřku se začne loupat lak na celé součástce), možná jen někdo pro jistotu do výkresu napsal o dva stupně vyšší kvalitu laku než bylo nezbytně nutné a rozjela se příslušná mašinérie

Co se týká tenčího plechu, tak tam se nedá nic dělat, lidi chtějí co nejlevnější auta, tak se dělají z tak tenkého plechu, jak jen současná technologie dovolí (respektive kde vychází optimálně poměr cena plechu/náklady na lisování)

Nemá, jedná se pouze o pohledové chyby práškové barvy, nečistoty ze vzduchu apod. velikostně pod 0,1mm.
Kvalita je exteriérová, maximální odolnost C4 (C5) - převedeno na roky 15 let venku v nejhorších podmínkách (splňovalo by to i dost let na přímořskou oblast)
Jen je škoda že s těch neshodných dílů neskládají auta druhé kategorie za poloviční cenu.
To my však bylo vysvětleno, že např BMW nechce, aby vedle něj někdo jezdil s autem na kterém je plno vad a nikde není cedulka že to je ta druhá třída. Prostě nemůžou si dovolit špatnou reklamu.
Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 19. 10. 2016, 11:19
od fmodel
To jsou kecy ,jde o to aby každá lopata nebo kolben nejezdili vBavoráku ,to by ho pak manažeři a majitelé firem nekupovali.
Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 20. 10. 2016, 4:45
od vvitty
bobik píše:Jinak k té zmetkovitosti. S tou se počítá a měla by být ve smlouvě uvedena. Já měl povoleno dokonce 1% zmetkovitost.
To se mas

. My mame 1ppm.
Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 20. 10. 2016, 11:25
od bobik
To víš, když je zadavatel spolužák z vejšky, tak se dá lecos dojednat jinak.

Forf byl, že já si na něj z tý školy nepamatuju. Naštěstí jsem se neprokec. Já už jsem teď nějak navyklej. Když ke mě přijde neznámej člověk a tyká mi, tak automaticky taky tykám a povídám si s ním, jako bychom se znali. Přitom mi v hlavě šrotuje, odkaď že já ho znám. No hlava by už potřebovala vyměnit.
Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 4. 11. 2016, 3:19
od pavlaxy
martasg1 píše:Ideální by bylo dělat třeba pár typů výrobků pořád dokola statisíce kusů - dle potřeby.
To bych si zřídil automatické měřící pracoviště

a zmetky by se lépe dohledali.
Ano ,ale ...
to jsou například plošné spoje osazované u nejmenované firmy v ČR ,
pro řadu typů přístrojových desek všech možných značek aut ....
problém je již ve špatném návrhu obrazce PCB ,-velikost plošek sousední atd...
také materiál desek je šmejdský papír a navrch jedna vrstva sklotextilu jen pod mědí ...
je toho více ,škoda mluvit ,vůbec se nedivím jak vše odejde těsně po záruce a dříve také -plánovaně....
Zmetci jsou všude nemusíš moc hledat

Re: Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Napsal: 4. 11. 2016, 3:29
od pavlaxy
Ta druhá jakost by se prodávala jen zaměstnancům
A ono to tak funguje u řady firem dlouhá desetiletí do minulého století ...
Ne ,nebudu jmenovat
