Stránka 3 z 4

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 19. 3. 2017, 3:11
od miso 4x4
Neviem isto,ale na tom motore tuším tu odpadovú dierku aj nájde.Tušim že za prednou prírubou

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 19. 3. 2017, 3:29
od salus
miso 4x4 píše:Neviem isto,ale na tom motore tuším tu odpadovú dierku aj nájde.Tušim že za prednou prírubou
Tak samozřejmě ten otvor bývá co nejblíže možného vniknutí oleje z převodovky stroje. Je klidně možné, že tam i je, ale jen je za dobu provozu nebo i neprovozu zalepen "bordelem".
A jestli ten olej vniknul do motoru při přepravě, nebo tam byl dlouhodobě se jednoduše pozná podle barevných změn. Viz třeba fotka přruby motoru, kde je patrné, kam dlouhodobě sahala hladina oleje.

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 19. 3. 2017, 8:57
od kenybz
tak to abych obhájil co jsem napsal...
vetšina frézek má posuvový motor provozovaný jen jedním směrem....změna směru posuvu je řešena buď to lamelovými, nebo zubovýma spojkama
pokud je hladina níž tak ten olej tam natekl buď při manipulaci, nebo kolem průchozích závitů ale abych nato dal krk tak si to musím projít
odtoková dírka běžná věc i u čerpadel a ta je před ložiskem což tady jaksi nejde
abych tu nemlžil tuto frézku neznám tak dobře tak berte moje informace s rezervou

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 31. 3. 2017, 9:00
od Baťa1
na frézkách typ -Fa-3;4;5- TOS Olomouc se motor(y) točí oběma směry posuv i otáčky se mění elektrickým reverzem, ale olej předepsaný do posuvové převodovky nemá v motoru na nic vliv, olej totiž izoluje, jinak dírka ve víku by měla být aby tamtudy případně nahromaděná voda z vysrážené vlhkosti mohla vytéci, jinak to že v převodovce nebyl olej neznamená to že to někde bleje, ale jen ho nikdo nedolil, ono totiž olej na lože a šrouby bere čerpadlo z převodovky je poháněné posuvovým motorem tudíž při mazání musí být zaplý posuv a trubičkama se rozvádí olej na místa po stisknutí a držení čudlíku nad řadící pákou a olej vytéká z trubiček do té doby dokud v převodovce olej nedojde tudíž v převodovce se olej "mění" tím způsobem že se postupně odebírá na kluzné plochy a je nutné ho dolévat, olej v motoru by mohl též znamenat zasviněnou komtrolku oleje a olejář lil a lil až to nalil plné protože v té plastikové ludře je vidět hovno, to mě připomělo že na moji frézce by se měl taky dolít, nemáte někdo čas :lol:

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 25. 1. 2018, 12:15
od Jizera-CZ
Ahoj,
tak po necelém roce konečně stěhování pod střechu. Šlo to jako po másle, za půl hoďky byla uvnitř :) https://youtu.be/yMkxV1fQKNY
J-CZ

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 2. 2. 2018, 5:05
od Jizera-CZ
Ahoj,
hrubé čištění je dokončeno, teď se bude postupně demontovat :D Z pod usazenin olejů,emulzí a bordelu vykoukla vcelku hezká holka.. :D
frez1.JPG
frez2.jpg
Chci dát dolů vřeteno, vyčistit a půjdou asi i ložiska když už to bude dole. Jen se chci ujistit, zda jsem z návodu k FA3 pochopil demontáž? Nerad bych něco... Přikládám obrázek. Čtyřka bude s podepřením pinoly.
vřeteno frézka.jpg
J-CZ

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 2. 2. 2018, 9:03
od zverodoktor
Ahoj,
čím si to čistil? Ostala ako nová :)

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 3. 2. 2018, 6:30
od Jizera-CZ
Ahoj,
na ty nejvetší zatuhlý svinstva málo ředěný Aquasol, potom Star TN i 75 PN ředěný dle návodu. Ideální je to ředit horkou vodou, má to několikanásobně rychlejší účinek čištění. Jinak mezi Star PN a TN jsem nijak zásadní rozdíl nepoznal. Je dobré dát k poslednímu oplachu do přípravku i nějaký inhibitor koroze aby ti nezačly třeba korodovat barvou nechráněné kovové části. Já frézku čistil zubními kartáčky a štětci abych nenadělal moc bordelu kolem :roll: . Mít tu možnost, vezmu to vapkou s horkou vodou a do přiměšovače Star, nebo Aquasol a zachvilku by bylo hotovo :D A pozor, při delším styku čistícího roztoku s barvou frézky, barva trochu šisuje a vymývá se... chce to po práci oplachovat čistou vodou :idea:

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 3. 2. 2018, 8:11
od testone
Jizera-CZ píše:Ahoj,
na ty nejvetší zatuhlý svinstva málo ředěný Aquasol, potom Star TN i 75 PN ředěný dle návodu. Ideální je to ředit horkou vodou, má to několikanásobně rychlejší účinek čištění. Jinak mezi Star PN a TN jsem nijak zásadní rozdíl nepoznal. Je dobré dát k poslednímu oplachu do přípravku i nějaký inhibitor koroze aby ti nezačly třeba korodovat barvou nechráněné kovové části. Já frézku čistil zubními kartáčky a štětci abych nenadělal moc bordelu kolem :roll: . Mít tu možnost, vezmu to vapkou s horkou vodou a do přiměšovače Star, nebo Aquasol a zachvilku by bylo hotovo :D A pozor, při delším styku čistícího roztoku s barvou frézky, barva trochu šisuje a vymývá se... chce to po práci oplachovat čistou vodou :idea:
přesně
je to nesrovnatelně účinnější než třeba petrolej
já používám Supermafrasol, chemicky to bude +- totéž jako ty Stary a spousta dalších přípravků tohoto typu
doporučuju po uschnutí lak nakonzervovat buď olejem + vyleštit nebo leštěnkou na auta + vyleštit

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 8. 2. 2018, 5:47
od Jizera-CZ
Tak jsem po nastěhování frézky zatím v této fázi... :D
frez3.jpg
S vřetenem i s hlavou frézky jsem si poradil, ale potřeboval bych se hnout z jiného místa... :roll:
Potřebuji sundat domek (označený zelně), musím nejprve povolit matici (oranžová šipka), nebo můžu rovnou začít stahovat vložením šroubů do otvorů (červená šipka) ?
Jde o to, že nevím, zda to jde jako celek ven a nebo jen z vnitřní usazené hřídele. Z vnitřku převodovky tam přes velké ozubené kolo nejde nic vidět.
příruba hlava.jpg

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 8. 2. 2018, 9:03
od qwer
Myslím, že by to malo ísť von aj s tou náhonovou hriadelou, no vo vnútri treba odstrániť segerku, a vylisovať to z ložiska.

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 24. 2. 2018, 9:06
od Jizera-CZ
Ahoj,
zatím se mě podařilo demontovat spodní hřídel s ozubenými koly a ložisky. U té vrchní (s domkem) mám povolenou zadní matici i odstraněnou ségrovku, ale nechce se jí ven. Ozubené kolo S 11 16 073 drží to na tom kuželu hřídele a ne a ne se pohnout. Zkoušel jsem to zepředu dvěma šrouby vytáhnout, dařilo se do té doby, než se spodek ozubeného kola opřel o nálitek pro otvor ložiska spodní hřídele a dál ani ťuk. Na tom ozubeném kole S 11 16 073 je pár flíčků koroze, stejně tak i lehce okolo závitu matky SKF KM12, takže předokládám, že to bude i na tom kuželu... Nechci do toho nijak mlátit, zkoušel jsem i kapilární olej, ale už mě nenapadá co s tím... :(
J-CZ
1.jpg

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 24. 2. 2018, 11:15
od qwer
Skoro to na tom obrázku vypadá, ako by to kolo bolo na kuželi. Pozri do manuálu od Tumlíka, či to tam neni poznať.

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 25. 2. 2018, 9:36
od Jizera-CZ
Ahoj,
ty výkresy jsou všude stejné, opravdu to tam vypadá na kužel a klínek. Mám to den nastříkané nějakým novým sprejem a teď jdu do dílny, tak snad se zadaří. Každopádně mám pořád odpor do toho nějak víc bouchat, přecijenom tam jsou okolo ložiska... :(
Jestli se podařilo poreferuju později.
J-CZ

Re: Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Napsal: 25. 2. 2018, 2:52
od Jizera-CZ
:twisted:
Tak se dílo podařilo a asi maličko pomohl i ten sprej. A ano, je tam opravdu kužel.
Ložiska na hřídelích co do počtu z 50% v háji, ozubená kola vypadají že jsou ok, jen u jednoho (spodní hřídel) řádně vymačkaný klínek. Frézka je komplet odstrojená a než začne jaro odstraním alespoň písek z vnitřku těla frézky, opravím mazací trubičky a dál se uvidí dle času... ufff :D
J-CZ
f1.jpg
f2.jpg
f3.jpg
f4.jpg