Stránka 3 z 3
Napsal: 20. 3. 2009, 11:50
od Aeroomni
Sumasumárum, na Zemi to má zatím řádně vyřešené jen Pupík!

Napsal: 20. 3. 2009, 12:41
od TimeCop
Napsal: 20. 3. 2009, 3:08
od Aeroomni
To nebylo rejpnutí, to bylo konstatování holého faktu
- je rukolapné,
- že se na tím zamyslel hlouběji než jiní a v klidu ignoroval školní vzorce a dogmy v zájmu funkčnosti věci a z toho plyne i kolik času tomu musel věnovat. Když koukneš na časy mých příspěvků, od prvního čmárnutí po funkční kolo, které ale ještě na ničem neběželo, čas 3 hodiny. Čiže je mi z vlastní zkušenosti jasné, kolik s tím asi strávil Pupík než to dotáh do nej podoby. Prostě možnost zamyslet se nad věcí v hloubce vesmíru vyžaduje kopu času a klid..
- že má nej řemenici na heli na Zemi bude platit do chvíle, dokud někdo nepředvede lepší
-smiř se s tim........

Napsal: 20. 3. 2009, 6:00
od TimeCop
Dal jsem to do řiti, máš pravdu, každého věc, sry.

Napsal: 21. 3. 2009, 5:26
od Aeroomni
Kolik asi může karbonové takové kolo vydržet v domácích podmínkách ?
Odejde první kolo nebo řemen?
Napsal: 21. 3. 2009, 6:07
od Pupik
Nejdulezitejsi na profilu remenice je bok a horni radius v zaberu zubu, dno muze byt hlubsi a sirka drazky klidne vetsi, pro velke rychlosti je to i casto zadouci utika tudma stlaceny vzduch. Druha nemene dulezita vec je pak roztec techto bocnich profilu zubu na kruznici ,coz urcuje vnejsi prumer remenice.
Roztec zubu (prumer remenice) to je trochu alchymie a zalezi na materialu remenu, max. otackach a prenasenem momentu. Neni to vsak zase tak strasne, zejmena pro zdejsi vyuziti (cnc). Na vrtulnicich je to trochu jine, nektere nase remenice toci az 25000ot/min.
Napsal: 21. 3. 2009, 6:13
od Aeroomni
No právě, když vidím co vydrží vstřikovaný plast na vrtulnících, pak kolo z karbonu co se na CNC točí 300 otáček za minutu musí zákonitě celej stroj přežít - možná i mě.

V neposlední řadě je potřeba podotknout, že to je materiálu vytaženého z koše, tedy zadarmo...
Napsal: 21. 3. 2009, 8:56
od Mambo
Nemuzou ty karbonova vlakna co trci trosku z rezu drasat ten remen ?
Napsal: 21. 3. 2009, 10:13
od TimeCop
Není nic jednoduššího, než na to udělat primitivní test-stand ze starýho Kressu a honit to při 25000 otáčkách až do rozsypání.

Napsal: 21. 3. 2009, 2:31
od Aeroomni
Jistě by to bylo zajímavé na 25K ho nechat točit hodinu to je pak jako na CNC při 300 otáčkách 5000 hodin hehe. Udělám dvě kola a nějakej jednoduchej převodobastl - čim dál víc se mi to zamlouvá!
Napsal: 21. 3. 2009, 4:29
od TimeCop
Myslím, že tam někde pravda bude, ale vzal bych v potaz předřečníka Mambu
a nachystal bych si určitě náhradní řemen před pokusy, ať pak zbytečně nestojíš, pokud by jej ten carbon sežral...
Přeci jen hliník či plast se řemenem ožužlá, u carbonu si tak jistý nejsem.