Stránka 3 z 3
Re: Zalomeny sroub
Napsal: 31. 5. 2014, 1:19
od LubosHa
http://www.akros.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - tam mají obrovskej výběr, tak to kdyžtak zkus třeba tam

Re: Zalomeny sroub
Napsal: 31. 5. 2014, 5:13
od potraviny
Nedávno jsem dělal brzdy u fabky a ten závit na vodící tyčky byl v hajzlu.
(jistě kdo má fabku to zná)
Tyčka má závit M10, tak jsem ji upravil na M8 a do toho držáku třmenu jsem odvrtal díru na M12. Udělal závitovou vložku délky cca 10mm a zalepil. Teď vodící tyčka drží jako sviňa a jde i hezky vytočit.
Celej držák třmenu je z nějaké litiny, vrtat to šlo pěkně,
ale kdo to vymyslel vnitřní závit M10 v litině a tyčka tvrdá jako prase, nechal bych ho to opravovat zbytek života.

Když jsem vrtal ten držák ručábo, taky přišel radil abych to sundal a odvrtal na stojanovce.

Re: Zalomeny sroub
Napsal: 31. 5. 2014, 7:28
od origosch
Tyčka má závit M10
Ale tak to není. Je tam M9 x 1,25. Mnohokrát jsem to opravoval.
Re: Zalomeny sroub
Napsal: 31. 5. 2014, 8:56
od SO 545
aj ja. najpohodlnejsie je tam nalisovat z druhej strany drazkovanu ocelovu vlozku.
myslim ze to aj predavaju ako repas diel. ale samozrejme to ide vytocit aj doma.
Re: Zalomeny sroub
Napsal: 1. 6. 2014, 4:43
od potraviny
origosch píše:Tyčka má závit M10
Ale tak to není. Je tam M9 x 1,25. Mnohokrát jsem to opravoval.
Možný to je, měřil jsem o okem
Proto jsem tam udělal tu vložku M12/M8 a tyčku jsem dělal též na M8
Re: Zalomeny sroub
Napsal: 1. 6. 2014, 7:10
od origosch
Nejjednodušší oprava je tato:
1. Do stržené díry vyříznout M10.
2. Upíchnout závit na vodící tyčce, vyvrtat pr. 8,2mm, do hl. cca 15mm a vyříznout závit M10.
3. Zatáhnout pořádně až na doraz nějaký M10 šroub a upíchnout na původní délku.
Tyčka je z nerezu a neobrábí se moc dobře.
Re: Zalomeny sroub
Napsal: 1. 6. 2014, 10:40
od fidel47
Já měl onehdá příhodu z podobného zalamovacího soudku... Zarostlý a zalomený šroub M6 do
hliníkového víka alternátoru, ten šroub byl nějak moc tvrdý, nemohl jsem ho navrtat,ani odvrtat, tak jsem ho "obvrtal".Jelikož jsem chvátal, tak jsem si na to v rychlosti vyrobil ,zakalil a od ruky nabrousil tuto věc
, šroub jsem za častého vyndavání nástroje a vyplavování pilin obvrtal, takže zbytek šroubu zůstal v "nástroji" a do zvětšené díry jsem udělal nový-větší závit... ovšem jde to jen u průchozích děr.Kdyby to snad někomu pomohlo...
Re: Zalomeny sroub
Napsal: 2. 6. 2014, 6:04
od testone
fidel47 píše:Já měl onehdá příhodu z podobného zalamovacího soudku... Zarostlý a zalomený šroub M6 do hliníkového víka alternátoru, ten šroub byl nějak moc tvrdý, nemohl jsem ho navrtat,ani odvrtat
takovéhle věci řešíme denně
šroub nikdy není tak tvrdý, že by nešel odvrtat
jen je problém v něm udržet vrták ruční vrtačkou proti okolnímu měkkému hliníku
takové věci se musí dělat na frézce ( !!! ), ani ne na stojanové vrtačce, ta uhne taky
upnout, hezky vycentrovat, navrtat soustružnickým načínáčkem, odvrtat jádro šroubu, a pak z díry vytáhnout profil závitu šroubu ve formě pružinky...
nejlíp to vrtat levotočivým vrtákem, pak to často zbytek šroubu vytočí samo ( předpokládá to stroj s vysunovací pinolou )
vytahováky všech konstrukcí ( a že už jsme jich vyzkoušeli ) jsou taky víceméně k h...., když to jde vytahovákem, jde to i pomocí matky navařené COčkem
Re: Zalomeny sroub
Napsal: 2. 6. 2014, 8:06
od PAKO.ll
nejlepší je pak místo šroubů použít štefty a namáhat ocel proti oceli při rozborce než trápit hliník
Re: Zalomeny sroub
Napsal: 7. 6. 2014, 7:19
od profor
Pokud se opravdu bojis poskozeni a chces nechat ten hlinik tak, jak je, tak to zkus chemicky. Kyselina dusicna pomuze. Jen si clovek musi vychytat koncentraci.
Re: Zalomeny sroub
Napsal: 8. 6. 2014, 9:46
od Josef
testone píše:
takové věci se musí dělat na frézce ( !!! ), ani ne na stojanové vrtačce, ta uhne taky
upnout, hezky vycentrovat, navrtat soustružnickým načínáčkem, odvrtat jádro šroubu, a pak z díry vytáhnout profil závitu šroubu ve formě pružinky...
nejlíp to vrtat levotočivým vrtákem, pak to často zbytek šroubu vytočí samo ( předpokládá to stroj s vysunovací pinolou )
vytahováky všech konstrukcí ( a že už jsme jich vyzkoušeli ) jsou taky víceméně k h...., když to jde vytahovákem, jde to i pomocí matky navařené COčkem
minulý víkend jsem to řešil taky. Mladý měnil kotouč na motorce a ukroutil šroub M8 (ty hovada to nababrali středněpevnostním loctite po celé délce závitu). Vytahovák od Germána taky rupnul (tušil jsem, ale přesto zkusil), český se šroubovicí jsem zavrhnul a tak zbyla frézka. Vrták uhne i na frézce (pevnostní šrouby jsou mrchy), tak je třeba použít stopkovou frézičku a díru "zregulovat". Pak jsem použil ještě o průměru 6,6 a "pružinka" byla venku.