Weiler LZ 330
Tak jestli chceš stáčet kotůče na auto, tak si pořiď tu 18 a nad Weilerem ani neuvažuj. Nech ho někomu, kdo ho ocení a využije. To je soustruh na čistou přesnou práci a ne na okopávání svařených hřídelek a rezavé litiny ! Stačilo si vzít metr na ten kotůč a pak mrknout do papírů na točný průměr toho stroje. Ale to byste se museli sehnout, co ?!
Zrovna na ty brzdové kotouče je SU 50 tak akorát....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
asi tak, jenze autisti, nebo autari? ci jak si rikaji, to vidi jinak, holt vycvik v STS se nezapre
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
mozno preto ze kvalitny oem kotuc nestoji sada 2000 ale cez 10tis , tie blata co kupis v predajni autosuciastok vydrzia akurat po prve vaznejsie brzdenie.
takze stacanie kotucov je v poriadku, akurat to treba dat za flasku spravit niekomu inemu a neprasit si vlastny sustruh

stáčení kotoučů moc smysl nemá
nedělám to, odmítám to
pokud už je jetý tak, že by ho bylo třeba přetočit, tak se na 90% dostaneš pod minimální povolený rozměr
a jestli ne hned při přetočení, tak časem opotřebením při provozu určitě
vypadlou destičku už jsem jednou zažil na vlastní kůži a nic příjemného to není
....
ta poznámka o SU 50 byla spíše z toho důvodu, že na soustruhu s točným průměrem třeba 320mm kotouč s pr. 310 jde přetočit faaaakt blbě
to si zakladatel tohoto vlákna zjevně neuvědomuje
ale na druhou stranu tomu požadavku rozumím
přirozená touha je mít něco malýho hezkýho co umí všechno
akorát to holt občas nejde, a k tomu poznání často nevede jiná cesta než přes vlastní zkušenost
nedělám to, odmítám to
pokud už je jetý tak, že by ho bylo třeba přetočit, tak se na 90% dostaneš pod minimální povolený rozměr
a jestli ne hned při přetočení, tak časem opotřebením při provozu určitě
vypadlou destičku už jsem jednou zažil na vlastní kůži a nic příjemného to není
....
ta poznámka o SU 50 byla spíše z toho důvodu, že na soustruhu s točným průměrem třeba 320mm kotouč s pr. 310 jde přetočit faaaakt blbě
to si zakladatel tohoto vlákna zjevně neuvědomuje
ale na druhou stranu tomu požadavku rozumím
přirozená touha je mít něco malýho hezkýho co umí všechno
akorát to holt občas nejde, a k tomu poznání často nevede jiná cesta než přes vlastní zkušenost
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Xener:
Na mondeo jsem kupoval kotouče od Ate nebo Brembo. Nějak jsem nezpozoroval za čtvrt milionu kilometrů, že by to bylo bláto.
Ate jsou v sadě s destičkami asi za 3000.
Kdyz už se mi zkroutil kotouč, tak to nebylo "vážným brzdenim" (co to je?), ale slabou tloušťkou kotoučů. Prostě byly sjete.
Když je přetočím, tak co? Vydrží to možná dalších 5000km, takže oddalím nutnou investici o pár měsíců. Navrch musíš jet za soustruzníkem, který si chce svinit mašinu, zaplatit mu a odvézt to zpátky.
A obecně, když se ti zkrouti kotouč, je prostě tenký. Pryč s ním. A nové desky k tomu. Kdo chce opici, musí mít na banány.)
Za mě je to jen zemědělsko - taxikařský atavismus.
Na mondeo jsem kupoval kotouče od Ate nebo Brembo. Nějak jsem nezpozoroval za čtvrt milionu kilometrů, že by to bylo bláto.
Ate jsou v sadě s destičkami asi za 3000.
Kdyz už se mi zkroutil kotouč, tak to nebylo "vážným brzdenim" (co to je?), ale slabou tloušťkou kotoučů. Prostě byly sjete.
Když je přetočím, tak co? Vydrží to možná dalších 5000km, takže oddalím nutnou investici o pár měsíců. Navrch musíš jet za soustruzníkem, který si chce svinit mašinu, zaplatit mu a odvézt to zpátky.
A obecně, když se ti zkrouti kotouč, je prostě tenký. Pryč s ním. A nové desky k tomu. Kdo chce opici, musí mít na banány.)
Za mě je to jen zemědělsko - taxikařský atavismus.
Jen k těm kotoučům, asi se shodneme, že při výměně destiček není zrovna korektní je plácnout na vyjetej kotouč. A ne vždy je opotřebebí 1:1. A ne všichni mají auta, kde kotouč stojí 400,- to se pak dostaneme do jinýho světla.
Už jsem to jednou psal, litina na stroji není o nic horší než ofukovačka
S tou opicí a banánama můžeš vyřešit i otázku stavu předmětného soustruhu, odkaz na nový tu je
Už jsem to jednou psal, litina na stroji není o nic horší než ofukovačka
S tou opicí a banánama můžeš vyřešit i otázku stavu předmětného soustruhu, odkaz na nový tu je

H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Prečo sa vlastne všetci tak boja sústružiť liatinu? Prehodím cez lože handru, potom ju vyhodím a hotovo. Keď máš nejaký 360mm kotúč k 6 piestovým brzdám, tak sa to celkom oplatí prerovnať. Navyše sa pri tom pozdĺžny suport nehýbe. Podľa mňa je omnoho horší nejaký hrdzavý kus guľatiny, z ktorého to pekne napadá na lože a potom cez to prejde suport.
Tos C45-2000
To taky není takovej problém, jsou i soustruhy s krytama na loži, třeba ten SU, nebo 16K, daleko větší problém je ta ofukovačka, vzdušný vír zanese prach a malý šponky tam, kam by se normálně nedostal.
Je to vidět krásně na stříkací pistoli, která má mimochodem o hodně slabší proud, jak dokáže vzduch vířit, a co všechno dokáže na jakou vzdálenost zvednout. Takže na jednu stranu plno lidí dostane osypky z litiny ve sklíčidle, ale zároveň mají na každý mašině pověšenou ofukovačka s tryskou 3mm a tlakem 6 atm.
Nakonec to zná každej kdo někdy nějakou mašinu rozebral.
Koneckonců z litiny se normálně vyrábí, litina se normálně obrábí.
Je to vidět krásně na stříkací pistoli, která má mimochodem o hodně slabší proud, jak dokáže vzduch vířit, a co všechno dokáže na jakou vzdálenost zvednout. Takže na jednu stranu plno lidí dostane osypky z litiny ve sklíčidle, ale zároveň mají na každý mašině pověšenou ofukovačka s tryskou 3mm a tlakem 6 atm.
Nakonec to zná každej kdo někdy nějakou mašinu rozebral.
Koneckonců z litiny se normálně vyrábí, litina se normálně obrábí.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
ok, trosky ti rozsirim obzory.Aris píše: ↑6. 6. 2020, 9:34 Xener:
Na mondeo jsem kupoval kotouče od Ate nebo Brembo. Nějak jsem nezpozoroval za čtvrt milionu kilometrů, že by to bylo bláto.
Ate jsou v sadě s destičkami asi za 3000.
Kdyz už se mi zkroutil kotouč, tak to nebylo "vážným brzdenim" (co to je?), ale slabou tloušťkou kotoučů. Prostě byly sjete.
Když je přetočím, tak co? Vydrží to možná dalších 5000km, takže oddalím nutnou investici o pár měsíců. Navrch musíš jet za soustruzníkem, který si chce svinit mašinu, zaplatit mu a odvézt to zpátky.
A obecně, když se ti zkrouti kotouč, je prostě tenký. Pryč s ním. A nové desky k tomu. Kdo chce opici, musí mít na banány.)
Za mě je to jen zemědělsko - taxikařský atavismus.
vazne brzdenie je napriklad z 200 na 50 alebo menej

skrutene kotuce sa nestacaju, ale ked menis platnicky tak si pozri ako tvoj kotuc vyzera - ako gramofonova platna, stacanie kotuca znamena zarovnanie brzdnej plochy pred nasadenim novych platniciek a robi sa to len raz, po prvych platnickach, po druhych sa meni rovno aj kotuc.
samozrejme za predpokladu ze pouzivas originalne diely a nie auto kelly a podobne nezmysly.
ate aj brembo after market vo farebnych krabickach su uplne sracky v porovnani s oem robenych pre znacku.
ale zas chapem ze to ty na mondeu riesit nemusis, tam je uplne jedno co das
Nejde o soustružení litiny. To je sice svinčík ale zvládnutelný třeba tím hadrem. Odsávání to určitě zlepší. Musíš potom uklidit / otřít prach jinak ti ho spláchne chladicí kapalina a zničíš ji.turnigy píše: ↑6. 6. 2020, 9:54 Prečo sa vlastne všetci tak boja sústružiť liatinu? Prehodím cez lože handru, potom ju vyhodím a hotovo. Keď máš nejaký 360mm kotúč k 6 piestovým brzdám, tak sa to celkom oplatí prerovnať. Navyše sa pri tom pozdĺžny suport nehýbe. Podľa mňa je omnoho horší nejaký hrdzavý kus guľatiny, z ktorého to pekne napadá na lože a potom cez to prejde suport.
Přetáčet kotouče je megasvinčík i pokud to předtím neopískuješ. Na to pískování musíš zakrýt centráže atd... Jinak máš všude po dílně takový ten rezavo černý bordel co nejde ani otřít - to musíš fakt mejt odmašťovadlem. Takže práce /s úklidem / na celé dopoledne.
Pokud je kotouč prasklej / a klidně stará prasklina prolezlá rezem / tak jsi za blbce co to zkurvil a tedy koupí nové kotouče.
První reakce - to je nějaký tenký, to jsi z toho musel brát tolik ?
Druhá reakce - zrovna u sebe nemám drobný, tak až se potkáme ...
Třetí reakce - ty kotouče jak jsi mi je předloni přetáčel, tak to se ti moc nepovedlo !! Najel jsem 60000 a jsou projetý a navíc mi to zničilo destičky ... Jo a ňák to dupalo tak taky gumy - to si dáš do nákladů ...
Atd, atd...
Pro sebe možná, na melouch děkuji neee.
Preto stáčam kotúče iba kamarátom a bez záruky. A keď je to hrdzavé, tak im dám flexu s drôteným kotúčom a pošlem ich to vyčistiť 
Inak to s tou emulziou počujem prvý raz, pár mesiacov dozadu som robil bubny z ávie a pustil som na to chladenie, nech to tak nepráši
ale vyzerá, že jej to neublížilo, stále je dobrá. Nabudúce teda radšej na sucho a s vysávačom.

Inak to s tou emulziou počujem prvý raz, pár mesiacov dozadu som robil bubny z ávie a pustil som na to chladenie, nech to tak nepráši

Tos C45-2000
Přesně o tom to je ,nedej bože kdyby idiot naboural tak by vymejšlel že za to můžou kotouče a né ty jeho dvě promileMilan199 píše: ↑6. 6. 2020, 10:20
Třetí reakce - ty kotouče jak jsi mi je předloni přetáčel, tak to se ti moc nepovedlo !! Najel jsem 60000 a jsou projetý a navíc mi to zničilo destičky ... Jo a ňák to dupalo tak taky gumy - to si dáš do nákladů ...
Atd, atd...
Pro sebe možná, na melouch děkuji neee.

http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3755
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
taky jsem chtěl nějaké poznatky sdělit, ale když kolega urputně sháněl jen zkušenosti od člověka co má tento typ weilera a zároveň SV18, tak jsem se vyšachoval dopředu sám a teď koukám a vy mu to tady pěkně zasíráte litinou



http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění