Re: Tříkolka, návrh řízení.
Napsal: 16. 7. 2022, 10:52
Pánové díky.
Obšlehnou něco podobného a upravit nelze. Není co, není kde.
To, že to neudělám na první pokus je mi jasné a jsem s tím smířený. Proto taky jeden rám stojí v garáži. Provrtal jsem dvě díry hlouběji než bylo třeba. Prostě chyba obrábění. Na pokusy to ale stačí. Jednak je to relativně složitější než stavba frézky (pominuli přesnost), takže toho obrábění pro 5ti osku je tam habaděj. S mými možnostmi... raději pomlčím.
Servo na pohon naklápění je ideální možnost. Jednak je IP65, vše mechanické je schované a nejsou tam žádné kladky, převody, klouby a pod. Jediné co mi vadí je velikost. Ideálně bych potřeboval velikost 40mm, ale to zase nejsou převodovky. A kdybych tam dal věnec s pastorkem, nebo pohybový kuličkový šroub, tak ho nemám jak a kde namontovat. Prostě není místo.
Naklánění se nevzdám, protože je to podstatná věc. to zda se bude řídit samo díky gyrosenzoru nebo mechanicky tlačítky, to je teď nepodstatné. Důležité je, že to bude motorizováno. Mechanicky to nelze řešit. Pár jedinců to tak má, ale je to na úkor řízení a o pohodlí nemluvě. Navíc složité pákové systémy, spousta kulových čepů. A malá světlý výška.
Proto jak říkám je to výzva.
Obšlehnou něco podobného a upravit nelze. Není co, není kde.
To, že to neudělám na první pokus je mi jasné a jsem s tím smířený. Proto taky jeden rám stojí v garáži. Provrtal jsem dvě díry hlouběji než bylo třeba. Prostě chyba obrábění. Na pokusy to ale stačí. Jednak je to relativně složitější než stavba frézky (pominuli přesnost), takže toho obrábění pro 5ti osku je tam habaděj. S mými možnostmi... raději pomlčím.
Servo na pohon naklápění je ideální možnost. Jednak je IP65, vše mechanické je schované a nejsou tam žádné kladky, převody, klouby a pod. Jediné co mi vadí je velikost. Ideálně bych potřeboval velikost 40mm, ale to zase nejsou převodovky. A kdybych tam dal věnec s pastorkem, nebo pohybový kuličkový šroub, tak ho nemám jak a kde namontovat. Prostě není místo.
Naklánění se nevzdám, protože je to podstatná věc. to zda se bude řídit samo díky gyrosenzoru nebo mechanicky tlačítky, to je teď nepodstatné. Důležité je, že to bude motorizováno. Mechanicky to nelze řešit. Pár jedinců to tak má, ale je to na úkor řízení a o pohodlí nemluvě. Navíc složité pákové systémy, spousta kulových čepů. A malá světlý výška.
Proto jak říkám je to výzva.